Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Road end...free interpretations...(en wat verduidelijkingen...)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• -Road end...free interpretations...(en wat verduidelijkingen...)

Some workshop...work!

Niets zoals gewoonlijk,....groetjes, Daniel

Last edited by fotodan; 30 augustus 2008, 21:49.

Re: -Road end...free interpretations...

Nog geen reacties, tja ik kan het ergens wel begrijpen want ik weet ook niet goed wat ik hier mee moet, het is wel boeiend qua compo maar de persoon rechts vooraan heeft zoveel ruis dat het echt niet aangenaam is om naar te kijken.
    Keyki

When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

Comment

had echt wel een knappe foto kunnen zijn. Echt jammer dat ie technisch slecht is..
      Het ruis stoort hier inderdaad.

Voor de rest wel mooie compo en aansprekend beeld
      Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

Comment

Zoob schreef:
        Echt jammer dat ie technisch slecht is..
        Wel zo een comment brengt me direkt een spontane lach bij!

Wat is technisch slecht?

Op mijn harde schijven staan honderdduizend scherpe en technisch "perfecte" fotos....

Had ik deze foto overal scherp willen hebben had ik niet met een diafragma van 2,8 gewerkt, maar wel F8 of F11...

En ruis ....ja iedere moderne cam is nu in staat ruisloze fotos te maken, en moest er toch wat ruis opzitten,
        bestaat er software genoeg om die weg te werken.

De vraag is ook : is ruis slecht in een foto? niet technisch gezien wel, alleen gevoelswekkend en beeldvormend?

Deze foto komt uit een prof dansworkshop, dansers en danseressen bezitten buitenaardse sensibilitijd in hun gevoelens,
        fototechniek zegt hun niets, emotie in een foto wel....

Soms moet er meer naar een "beeld" gekeken worden, dan gezocht naar eventuele "technische fouten"

Ik heb wel gezegt "soms", techniek kan en mag ook besproken worden, er zou alleen soms iets meer tijd moeten besteed worden aan "wat staat er op die foto"

Bedankt om me zo lang te lezen!

Vriendelijke groetjes, Daniel

Comment

Re: -Road end...free interpretations...(en wat verduidelijkingen...)

Ik vind de interpretatie van deze foto nogal moeilijk, Daniël.

Die dansers zijn wel expressief maar die mannen van performing arts zijn soms wel wat speciale gasten en ja, da's hier ook een beetje een speciale foto waar ik naar duiding niet zo goed weet wat ik ermee aan moet.

groetjes

Comment

Ik vind het echt verwonderlijk dat de persoon op de voorgrond zo out of focus is, terwijl de rest van de plaat wel volledig scherp is.
            Is dit geen collage?
            Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

kijk ook eens naar het linkerbeen van de persoon op de voorgrond...
              Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

Comment

PSG schreef:
                die mannen van performing arts zijn soms wel wat speciale gasten
                Daar ben ik het wel volledig mee eens!

Maar op zo een dagje shooten met "speciale gasten" leer je veel bij, en gaat je brein ook veel opender komen te staan.

En een foto, iets moeilijker dan eentje met een mooie fotogenieke griet erop mag toch ook eens...?

Grtz, Daniel

Comment

@Joseph : dit is zeker geen "collage", de twee personen staan zeker 12 m van elkaar,
                  remember: F 2,8 !....en de persoon op de voorgrond staat vlak bij mijn cam.

Eenvoudiger kan het niet!

Grtz, D.

Comment

Hihi Daniel. Mijn sympathie maatje! Post eens 'iets anders' en het wordt stil hier he .... I know all about it

Maar dus:

Soms moet er meer naar een "beeld" gekeken worden, dan gezocht naar eventuele "technische fouten"
                    100% mee eens. Een beeld 'spreekt' of het spreekt niet. Meer dan techniek soms maakt dat de foto tot wat hij is.

En een foto, iets moeilijker dan eentje met een mooie fotogenieke griet erop mag toch ook eens...?
                    .... eh, die denkfout maak ik hier ook wel eens
                    Maar mij hoor je niet tegenpruttelen hoor

Anyway, on topic:
                    Ook bij mij werd het bij deze even stil, omdat ik het niet meteen wist. Met de houding van de figuur op de achtergrond moest ik eigenlijk heel hard lachen. Deed me denken aan absurd theater.
                    Met de figuur op de voorgrond erbij kon ik de foto moeilijker plaatsen, maar dat is niet noodzakelijk slecht. Zoals je zelf aangeeft: een wat 'moeilijkere' foto en dus moet die even wat bezinken vooraleer een mens daar iets zinnigs over kwijt kan.

Conclusie: verder ga ik zwijgen want die hij is nog niet bezonken lol
                    Last edited by Sylvie Huybrecht; 31 augustus 2008, 09:25.
                    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                    www.sylviehuybrecht.be

Comment

Thank's Sylvie!....sommige denk en golflengtes kunnen wel samenlopen!

En, ....we doen zeker verder met experimenteren!

Grtz, Daniel

Comment

ik heb deze foto ondertussen al een paar keer bekeken en hij blijft me boeien. Voor mij een heel geslaagd beeld!

Comment

Ik heb geen problemen met het artistieke in/van de foto.

Wel een beetje met de aandachtspunten in de foto.
                          Zo bv vind ik de vrouw op de voorgrond iets teveel uitgelicht t.o.v. de liggende persoon meer in het midden van de foto. Ook de axhtergrond (struik met gras) trekt iets teveel de aandacht.

Het is allemaal subtiel, maar het maakt wal dat je je diepte in de foto wat kwijt speelt.

Ik heb hetzelf even op je foto gedaan en als je wil stuur ik het je door.

Comment

Ik vind dit beeld super, het mag eens iets anders zijn: humor bvb.
                            Iets dat totaal niet natuurlijk overkomt in een mooi decor.
                            Iets minder ruis zou volgens mij wel mooier zijn.
                            Technisch zeker OK

Comment

On topic (free interpretations):
                              Mensen wat een expressie!
                              Die persoon op het voorplan is reeds halverwege The Twilight Zone.
                              Het rechterbeen zit nog in de transducer-translator en de rest van de moleculen zitten reeds in de quasi semi-atomaire fase.
                              Het ontbrekende been is achtergebleven op de tak in het middenplan, en lijkt wel netjes omgeplooid rond een progressieve kleerhanger.
                              De persoon op de achtergrond lijkt wel onderhevig aan spasmen en laat zich door zijn neusorgaan geleiden, op zoek naar het achtergebleven been en de voetsporen van zijn verdwenen partner.

Off topic (technical interpretations):
                              No comment.

Henri
                              lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                              X