Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sophie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sophie

Foto 1
    "It’s the parts that you don’t light that make a picture interesting"

Foto 2 - 3: deze lijken dezelfde maar zijn dat technisch niet, voor wie meer info wil over het strobist verhaal dan lees je alles op mijn blog.

Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

Re: Sophie

toch knap, die eerste...

greets,
    dimi
    Canon & Tamron

Comment

ga ook voor de eerste opname, de beide anderen vind ik te confrontaal.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eerste is heel fraai van licht
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

nr 2 en 3 idd beetje frontaal denk ik maar iets begrijp ik niet goed...
          bovenstaande lees ik dat nr 1 een mooie belichting heeft maar...hier ziet haar rechterkant (op foto links ) er gewoon zwart uit zelfs haar oog is niet meer zichtbaar, soms zie ik hier portretten die erg mooi zijn en waarbij direkt word gezegd linker of rechteroog mag toch iets lichter dan is ie goed alhoewel alles duidelijk te zien is, hmmm dus een portret dat langs ene kant bijna zwart is zou dus goed zijn

trouwens eerste is ook erg "frontaal"
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            ............. hmmm dus een portret dat langs ene kant bijna zwart is zou dus goed zijn

trouwens eerste is ook erg "frontaal"
            M.b.t. belichting zijn er uiteraard een aantal 'regels'. Echter regels zijn geen wetten. Je kunt met licht spelen, en dat is hier gedaan.
            Soms pakt het goed uit en soms niet. Veel is afhankelijk van persoonlijke smaak uiteraard.
            Natuurlijk zijn er portretten waar het oog wat lichter had gekund. Maar als het oog niet 'aanwezig' is, hoeft het dus ook niet lichter

Over deze foto is bij mij in het begin nogal veel gemekkert over het donkere oog. Toch is deze foto een van mijn betere verkochte foto's. Wie het weet mag het zeggen.

En wat is er mis met frontaal fotograferen?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Bij mij heeft de eerste foto toch wel een nogal oranje witbalans op de huid. Moest het model zo echt zijn, was dat geen probleem. Maar op de twee andere foto's lijkt het niet het geval te zijn.

Ook de huid wat teveel gesoftend, waardoor de kleine rimpel naast het oog nog meer opvalt; als ook de droge lippen.

En verder, iets te donker. Een catchlight in het rechteroog zou bijvoorbeeld al stuk schelen. Je hebt schaduw en donkere partijen enerzijds, maar dit is gewoon zwart.

Nee, die eerste kan mij weinig bekoren.

@Madmax.
              Die foto van jou is dan ook een heel andere soort, daar is het donker gedeelte nog geen 1/4 van het hele gezicht. Op de foto van de TS is het echt wel yin & yan, namelijk de hele helft onzichtbaar.
              Ook is bij jouw foto het wit van het donkere oog klein beetje zichtbaar.

Comment

Working...
              X