Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urban

'k weet het wel, maar der is ook geen reden om het hem kwalijk te nemen dat hij ernaar verwijst. En dat was m'n punt
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
      Ik heb het onlangs nog gepost.... Dit is fashion! Ik analyseer constant foto's uit fashion magazines en in fashion kan zo'n pose perfect.

Ik ben absoluut voorstander van een nieuwe categorie binnen showcase: fashion. Want ik heb het gevoel dat er bij fashion vaak naast de kwestie gecomment wordt. 't Zijn vaak comments in de stijl van: "Ik hou niet van die pose." "Die pose is zo onnatuurlijk." "Die heeft ne bontjas aan in 't midden van de zomer, da kan niet". Enzoverder, en zo meer.

Ik vind helemaal niet dat je iets hoeft te kennen van fashion fotografie om op zo'n foto's comments te geven, maar ik kan me voorstellen dat het voor posters van zulke foto's niet leuk is om dit soort comments te horen, vooral omdat die voor de poster niets bijbrengen.

Anyway, ik vind de foto cool! Ik vind de pose heel goed. Persoonlijk vind ik het licht iets te hard, maar da's dan weer persoonlijk. Ik vind het wel heel goed geplaatst en 't is tof dat de achtergrond ook wat uitgelicht is. Misschien nét iets te veel groothoek, maar ik heb daar ook altijd problemen mee. 't Is altijd een conflict tussen zo veel mogelijk tele gebruiken om geen vervormingen te bekomen en toch groothoek willen gebruiken om de locatie mee op te nemen in het beeld.

Is deze misschien voor de Nikon wedstrijd? Ik vind trouwens al uw werk fantastisch! We zouden eens moeten afspreken.
      Het was inderdaad de bedoeling om een fashionpose te creeëren. Ik weet wel dat dit zeer onnatuurlijk overkomt, maar dat vind ik net leuk aan fashion, daar mag het, kijk maar eens in de magazines.

Het was niet direct mijn bedoeling om die te gebruiken voor de Nikon wedstrijd, maar het past wel voor die wedstrijd
      www.katrijnmichiels.be | blog

Comment

Pose klopt idd, sommigen moeten eens kijken wat er anno 2008 en reeds langer eigenlijk gepubliceerd wordt binnen deze fotografie.

Comment

ik vind de pose echt geweldig
          eens iets anders!
          totaalfoto is zeker geslaagd!
          (al moet ik toegeven dat het wel wennen is hé )
          No rules. Great shots.
          -

Comment

Dat model verdient beter,de houding kan je niet als elegant bestempelen.
            Tja inderdaad, die pose is 'in' heden ten dage...
            If you always do what you always did, you will always get what you always got.
            www.sylviehuybrecht.be

Comment

In fashion kan er heel veel! Vooral anorexia of anders modellen die er zo plat uitzien als (man)vrouwen. Ik snap de meerwaarde van die (onnatuurlijke) poze helemaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                Ik heb het onlangs nog gepost.... Dit is fashion! Ik analyseer constant foto's uit fashion magazines en in fashion kan zo'n pose perfect.

Ik ben absoluut voorstander van een nieuwe categorie binnen showcase: fashion. Want ik heb het gevoel dat er bij fashion vaak naast de kwestie gecomment wordt. 't Zijn vaak comments in de stijl van: "Ik hou niet van die pose." "Die pose is zo onnatuurlijk." "Die heeft ne bontjas aan in 't midden van de zomer, da kan niet". Enzoverder, en zo meer.

Ik vind helemaal niet dat je iets hoeft te kennen van fashion fotografie om op zo'n foto's comments te geven, maar ik kan me voorstellen dat het voor posters van zulke foto's niet leuk is om dit soort comments te horen, vooral omdat die voor de poster niets bijbrengen.

Anyway, ik vind de foto cool! Ik vind de pose heel goed. Persoonlijk vind ik het licht iets te hard, maar da's dan weer persoonlijk. Ik vind het wel heel goed geplaatst en 't is tof dat de achtergrond ook wat uitgelicht is. Misschien nét iets te veel groothoek, maar ik heb daar ook altijd problemen mee. 't Is altijd een conflict tussen zo veel mogelijk tele gebruiken om geen vervormingen te bekomen en toch groothoek willen gebruiken om de locatie mee op te nemen in het beeld.

Is deze misschien voor de Nikon wedstrijd? Ik vind trouwens al uw werk fantastisch! We zouden eens moeten afspreken.
                Pom po pom... en amen
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Die pose werkt voor mij niet bij dit model.
                  De pose is overdreven en het model is er te lang voor.

Comment

Als de pose zoveel mensen doet reageren en denken zou je dan niet vermoeden dat ze eigenlijk wel 'werkt'.
                    Mooie belichting en toffe locatie om met dit soort belichting te experimenteren...
                    Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Ik kan me absoluut vinden in die nieuwe fashionposes maar dit is er gewoon wáy over. 't Is een dunne grens hoor

Verder spreekt -in tegenstelling to 90% van je andere werk- dit beeld me ook niet écht aan; de belichting zit niet snor. Ik zou geopteerd hebben voor 2 speedlites links en rechts van het model (buiten beeld weliswaar) om die harde schaduwen te vermijden. Je hebt ook geen optimaal gebruik gemaakt van de lijnen in je compositie. Op naar de volgende
                      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Neen ik heb daar geen problemen mee, maar de grens met sluikreclame en spam is klein. Als iedereen hier gaat beginnen reclame make voor zijn boeken of bundels...
                        Er moet ergens een lijn zijn en elk lid is evenveel waard, ongeacht leeftijd of achtergrond.
                        Jongen toch,... die vent doet dat gratis, wat kan u dat schelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                          Jongen toch,... die vent doet dat gratis, wat kan u dat schelen?
                          Als je mij wilt citeren, citeer mij dan volledig. Want nu slaat uw reactie op niéts.

Neen ik heb daar geen problemen mee, maar de grens met sluikreclame en spam is klein. Als iedereen hier gaat beginnen reclame make voor zijn boeken of bundels...
                          Er moet ergens een lijn zijn en elk lid is evenveel waard, ongeacht leeftijd of achtergrond. Maar als Fullater zijn modelgids gratis uitdeelt, dan heb ik er nog minder problemen mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KatrijnMichiels Bekijk bericht
                            Het was inderdaad de bedoeling om een fashionpose te creeëren. Ik weet wel dat dit zeer onnatuurlijk overkomt, maar dat vind ik net leuk aan fashion, daar mag het, kijk maar eens in de magazines.

Het was niet direct mijn bedoeling om die te gebruiken voor de Nikon wedstrijd, maar het past wel voor die wedstrijd
                            Ik heb helemaal geen probleem met fashionposes. Alleen vind ik persoonlijk dat deze hier net iets te ver gaat. En dan krijg je plots een heel ander effect.
                            Dit soort poses wordt teveel gebruikt als een gimmick. In de post war periode is Vogue ermee begonnen en sindsdien probeert iedereen de andere te overtreffen in onnatuurlijke, getordeerde poses van getormenteerde modellen.
                            Gelukkig is die trend nu op zijn retour. De recente magazines gaan opnieuw au naturel, enkele uitschieters niet te na gesproken. En er is nu ook een groot verschil tussen de internationale en locale versies van Vogue en Elite. In de States hebben ze het blijkbaar iets moeilijker om clichées los te laten. Nu komt het tijdperk van de 'artistieke' postproductie en ik weet niet of dat een vooruitgang is.

Laat je overigens niet afschrikken door deze opmerking. Ik ben een groot bewonderaar van je werk en heb hier al heel knappe dingen van je gezien. Ik kijk uit naar meer.
                            Fullator
                            Fotostudio Candela Zone
                            website: http://www.chronax.be
                            website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Als je mij wilt citeren, citeer mij dan volledig. Want nu slaat uw reactie op niéts.
                              Wat maakt dat nu uit, je mekkert toch ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                                Wat maakt dat nu uit, je mekkert toch ???
                                Zonder een kant te kiezen, waar denk je dat deze conversatie in gaat uitmonden? Laten we het ten minste fatsoenlijk houden EN on topic.

Ik vind het een geslaagde foto, zelfs de houding stoort me niet..
                                Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Working...
                                X