Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Urban

Shoot met Lara

Ik heb twee speedlites gebruikt. Eén om haar te belichten en één achter de zuil om de zaal achter haar een beetje op te lichten

www.katrijnmichiels.be | blog

Re: Urban

Ik hou er van (mede omdat ik ook zoiets heb geprobeerd)...
    Ik hou dus van dit contrast, licht balans zit perfect.
    Groeten Dirk
    Website : http://www.gakrid.be

Comment

Dat model verdient beter,de houding kan je niet als elegant bestempelen.
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
        Dat model verdient beter,de houding kan je niet als elegant bestempelen.
        Niet echt inderdaad.

Ik schoot spontaan in de lach. De serieux op het gezicht werkt zeer aanstekelig met de clowneske houding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Niet echt inderdaad.

Ik schoot spontaan in de lach. De serieux op het gezicht werkt zeer aanstekelig met de clowneske houding
          In deze context durf ik het woord "vogelschrikpose" niet meer gebruiken. Maar in mijn nieuwe modelgids zal duidelijk vermeld staan wat ik ermee bedoel.

Overigens vind ik de foto technisch wel erg goed.
          Fullator
          Fotostudio Candela Zone
          website: http://www.chronax.be
          website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
            In deze context durf ik het woord "vogelschrikpose" niet meer gebruiken. Maar in mijn nieuwe modelgids zal duidelijk vermeld staan wat ik ermee bedoel.
            Overigens vind ik de foto technisch wel erg goed.
            Waarom moet je overal je "nieuwe modelgids" vermelden? Is nu al de tweede keer op korte tijd. Ik kom hier niet zo vaak en toch valt het mij op Wat is daar nu relevant aan??

Foto is inderdaad, naast de pose, verder niet veel op aan te merken.

Comment

technisch in orde zoals gewoonlijk Katrijn... Voor mij de achtergrond flash miss een beetje anders plaatsen of ngo eentje bij zodat het links oo keen beetje opgelicht is...

qua pose of uitdrukking denk ik niet dat iemand hier iets kan op aanmerken aangezien dit persoonlijk is en wij niet weten wat de bedoeling was.. Je kan er voor of tegen zijn maar het blijft toch persoonlijke smaak.

en lol @ die 2 hierboven
              poof

Comment

De houding is inderdaad niet alledaags, maar smaken verschillen nu eenmaal hé, tenzij je er iets mee wil vertellen.

Belichting daarentegen, is best OK zulke locaties zijn nu eenmaal niet van de gemakkelijkste om te belichten.

Waarom moet je overal je "nieuwe modelgids" vermelden? Is nu al de tweede keer op korte tijd. Ik kom hier niet zo vaak en toch valt het mij op
                Heb jij daar problemen mee

Ga eens op fullator zijn website zien, pet af voor een 64 jarige, wat die man doet, en ook nog deze kennis met andere mensen wil delen.

Comment

Waar is deze foto genomen?
                  canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Ik heb het onlangs nog gepost.... Dit is fashion! Ik analyseer constant foto's uit fashion magazines en in fashion kan zo'n pose perfect.

Ik ben absoluut voorstander van een nieuwe categorie binnen showcase: fashion. Want ik heb het gevoel dat er bij fashion vaak naast de kwestie gecomment wordt. 't Zijn vaak comments in de stijl van: "Ik hou niet van die pose." "Die pose is zo onnatuurlijk." "Die heeft ne bontjas aan in 't midden van de zomer, da kan niet". Enzoverder, en zo meer.

Ik vind helemaal niet dat je iets hoeft te kennen van fashion fotografie om op zo'n foto's comments te geven, maar ik kan me voorstellen dat het voor posters van zulke foto's niet leuk is om dit soort comments te horen, vooral omdat die voor de poster niets bijbrengen.

Anyway, ik vind de foto cool! Ik vind de pose heel goed. Persoonlijk vind ik het licht iets te hard, maar da's dan weer persoonlijk. Ik vind het wel heel goed geplaatst en 't is tof dat de achtergrond ook wat uitgelicht is. Misschien nét iets te veel groothoek, maar ik heb daar ook altijd problemen mee. 't Is altijd een conflict tussen zo veel mogelijk tele gebruiken om geen vervormingen te bekomen en toch groothoek willen gebruiken om de locatie mee op te nemen in het beeld.

Is deze misschien voor de Nikon wedstrijd? Ik vind trouwens al uw werk fantastisch! We zouden eens moeten afspreken.
                    www.focusfotografie.be
                    www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Heb jij daar problemen mee

Ga eens op fullator zijn website zien, pet af voor een 64 jarige, wat die man doet, en ook nog deze kennis met andere mensen wil delen.
                      Neen ik heb daar geen problemen mee, maar de grens met sluikreclame en spam is klein. Als iedereen hier gaat beginnen reclame make voor zijn boeken of bundels...
                      Er moet ergens een lijn zijn en elk lid is evenveel waard, ongeacht leeftijd of achtergrond. Maar als Fullater zijn modelgids gratis uitdeelt, dan heb ik er nog minder problemen mee.

En nog es ivm de foto van de topicstarter. Hoe langer ik kijk, hoe meer ik de pose minder vreemd vind. Maar de gezichtsuitdrukking vind ik nog steeds wat jammer.

Comment

Neen ik heb daar geen problemen mee, maar de grens met sluikreclame en spam is klein. Als iedereen hier gaat beginnen reclame make voor zijn boeken of bundels...
                        Er moet ergens een lijn zijn en elk lid is evenveel waard, ongeacht leeftijd of achtergrond. Maar als Fullater zijn modelgids gratis uitdeelt, dan heb ik er nog minder problemen mee.
                        2 klikjes, eentje naar z'n site en eentje naar 'nuttig':

Allemaal gratis, dan mag die mens toch wel laten weten dat dat bestaat zeker. Sterker nog, ik vind het bijzonder goed dat hij dit veel vermeldt, want het is wel degelijk nuttig als je je met deze soort fotografie bezig houdt.

on topic dan:
                        'k vind de foto wel sterk belicht, maar ik ga akkoord met de opmerkingen over de pose. Door de wat geforceerde houding en het breedhoekeffect komt het nogal vreemd over vind ik.
                        Heb je toevallig geen reeks gemaakt met verschillende poses maar dezelfde belichting?

Tom
                        ~TDN
                        fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Mooi.
                          Ik vind alleen dat de paal in het midden wat sterk opvalt. Misschien wat verdonkeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                            Ik heb het onlangs nog gepost.... Dit is fashion! Ik analyseer constant foto's uit fashion magazines en in fashion kan zo'n pose perfect.
                            Groot gelijk! Modefotografie is zoveel meer dan enkel modellen!
                            Als iemand hiervan een duidelijkj voorbeeld wil zien probeer google maar eens.
                            modefotografie - modellenfotografie

En dit is dan maar een eenvoudig, maar duidelijk voorbeeldje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDN Bekijk bericht
                              ik vind het bijzonder goed dat hij dit veel vermeldt, want het is wel degelijk nuttig als je je met deze soort fotografie bezig houdt.
                              Ik vind het goed dat deze gids bestaat maar hou er aub. rekening mee dat die gids géén bijbel is. De gids is een document die je model kan lezen.

Als Fullator bovenstaande pose en andere fashion poses als "vogelschrikposes" zou opnemen in die gids dan vrees ik dat zijn perceptie over "modellen en poses" niet strookt met de hedendaagse editorials & catalogen. En dat is jammer voor de beginnende modellen want fashion poses zijn "hot" momenteel.
                              www.fotofolio.be

Comment

Working...
                              X