Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sofia (18+)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sofia (18+)

    Als je de laatste drie posts leest, en je bekijkt de foto's van die mensen die dat schrijven, dan snap je meteen de inhoud van die drie posts en wat de waarheid er achter is.

    Over de foto... m.i. ne goeie, maar gene hele goeie.

    Comment


    • #17
      Re: Sofia (18+)

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Als je de laatste drie posts leest, en je bekijkt de foto's van die mensen die dat schrijven, dan snap je meteen de inhoud van die drie posts en wat de waarheid er achter is.
      Amai! Ik ben eens op de website van Madmax gaan kijken, dat kan ik geloven dat je daarvoor betaald wordt ipv zelf modellen te moeten betalen! Knap werk!!

      Van deze foto denk ik persoonlijk dat het harde licht er bij hoort, ik twijfel echter aan de achtergrond. Maar dat is mijn persoonlijk gedacht, ik ben helemaal geen kenner van studio fotografie.

      Ik vind dat de foto zeker iets heeft.

      Zeker blijven tonen!

      Mvg
      Gert
      Feedback is the breakfast of the champion

      website

      Comment


      • #18
        Re: Sofia (18+)

        Even een paar reacties.

        Off-topic: Voor fetish/naakt en als je beginnend fotograaf bent, is het soms niet evident om daarvoor een "gratis" model te vinden. Hoedanook, den deze werkt uitsluitend TFCD. Ik zou al lang failliet zijn anders. Enneh, latex (en aanverwante) is ook niet goedkoop hoor. Je kan dat niet zomaar lenen bij de eerste de beste carnavalwinkel.

        On-topic: Het licht is hard en het zijn idd bouwlampen, hier zonder diffuusfilter. Had misschien mét mogen zijn, maar mij stoort het niet. Met de goeie ouwe F828, waarmee deze foto's gemaakt zijn begin vorig jaar, krijg je gewoon heel moeilijk nog minder scherptediepte. Kleine sensor he. Dit is al F/2.2.

        Sommigen roepen om meer latex: laat dit nu toevallig slechts 1 closere foto zijn uit een hele reeks met veel meer zichtbare latex.

        Patrick.

        Comment


        • #19
          Re: Sofia (18+)

          Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
          Amai! Ik ben eens op de website van Madmax gaan kijken, dat kan ik geloven dat je daarvoor betaald wordt ipv zelf modellen te moeten betalen! Knap werk!!Gert
          [off topic]
          Even voor de goede orde... 90% van mijn werk is op TFP basis waarvoor de modellen mij zelf benaderen. De rest zijn opdrachten en die zijn meestal na goede berichten van de TFP modellen. Vergeet niet dat we in een 'angstige' wereld leven, en ik kan me de schroom van div. jonge modellen best voorstellen en is de raad van Frederic zeker op z'n plaats.
          Neemt niet weg dat als ik een heel speciaal model zou zoeken er best bereid voor zou zijn om te betalen hoor. Alleen kan mijn budget een Angelina Jolie of Halle Berry niet betalen

          [on topic]
          Ik neem aan dat latex niet altijd alleen maar helemaal ingepakt betekend?
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #20
            Re: Sofia (18+)

            Aangaande mijn vorige reactie, krijg ik de indruk dat iedereen opzoek is naar gratis modellen. Persoonlijk vind ik het niet fout om een model te betalen, zeker als je het hebt over naakt, artistiek of erotisch naakt maakt niet uit.
            Ik heb zowel met modellen op een TFP en TFCD basis gewerkt en ik heb met betaalde modellen gewerkt. Waarom geef ik de raad aan een beginner om met een betaald model te starten, omdat je dan niks hoeft te bewijzen en je gewoon de beelden kan maken die je wenst. Bij TFP en TFCD werk je min of meer op een ruil basis, en moet je werk kunnen leveren waar de beide partijen, maar het model zeker tevreden mee zijn. Om niet met die kwaliteitsnorm in je hoofd te zitten is een betalend model een oplossing.
            Wat een zorg minder is bij een beginnend fotograaf! Je hoeft dan geen beelden in ruil te geven als je dit niet wil.

            Ik vind het niks om je over te schamen dat je een model betaald.


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #21
              Re: Sofia (18+)

              Ik moet in deze digipics wel volgen.
              Ik heb ook een aantal naaktsessies gedaan en dat was betalend aan een redelijke prijs.
              Dat meisje deed dit al 4 jaar, was een mooi meisje en wist hoe ze moest poseren. Ze heeft me zelf een aantal tips gegeven.
              Naaktheid was voor haar ook een natuurlijk gegeven, dus geen verlegen meisje die krampachtige poses aanneemt omdat je anders een halve tepel zou zien.

              Wat mij betreft zijn geld waard in die omstandigheid.
              Voor niet-naakt heb ik nog nooit betaald maar als het model erg goed is, is dat misschien een optie.

              Sommigen zeggen hier dat ze nog nooit een model hebben betaald maar hebben ook al genoeg de frustratie gehad van onbetaalde modellen die dan wel niet komen opdagen.
              En dat zijn ook kosten in termen van tijd, geld, voorbereiding, enz.
              Van een betaald model ben je tenminste zeker dat ze komen.
              't is jammer dat je het zo moet zeggen, maar da's de realiteit.

              Voor een beginnende fotograaf dus wel een goede optie om wat ervaring op te doen.

              Je ziet verschillende modellen net het omgekeerde doen.
              Ze laten een klein portfolio maken door een professioneel fotograaf waarmee ze dan een TFCD fotograaf kunnen vangen.
              Last edited by PSG; 23 augustus 2008, 16:04.

              Comment


              • #22
                Re: Sofia (18+)

                @Digi,
                Uiteraard heb jij hier volkomen gelijk in. Voor een beginnende fotograaf is zelfs een NIET naaktmodel een heel goede optie om van te leren. Je hebt die druk niet, plus de ervaring om zelf van te leren.
                Aan de andere kant is die druk wel lekker om extra je best te doen. Ik heb in het begin al mijn modellen gewaarschuwd dat ik beginner was en dat er een redelijke kans bestond dat ik de shoot verknalde. Het leerproces begon pas echt toen ik hier op BD begon te posten Er was altijd wel iets.. zelfs nu nog
                Sowieso zou ik een beginnend fotograaf geen naakt willen adviseren, ook niet met een ervaren model. Tenminste.. als het je puur om de fotografie gaat bedoel ik. Ik vind naakt iets wat heel veel van het team vergt en ik zou het zeker niet doen als ik zelf niet in een lekker vel zou zitten.

                pff.. sorry TS.. we vervuilen je topic
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Sofia (18+)

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Tenminste.. als het je puur om de fotografie gaat bedoel ik.
                  LOL

                  Da's een goei!

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Ik vind naakt iets wat heel veel van het team vergt en ik zou het zeker niet doen als ik zelf niet in een lekker vel zou zitten.
                  Tijdens de shoot, kreeg ik het wel warm. Uiteraard omdat de verwarming serieus zat te stoken, omdat zij in haar naakie stond.
                  Ze zei: "ik zou zeggen, trek maar iets uit, maar ge weet wat daar van komt he".
                  Dus ja, het vraagt wel veel van een mens.
                  Last edited by PSG; 23 augustus 2008, 17:56.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sofia (18+)

                    @ Madmax: Latex wil idd niet altijd zeggen helemaal ingepakt. Net zomin als pakweg katoen dat wil zeggen.

                    Ivm "topic vervuilen": ik ben het al gewend. Stoort me in dit geval niet hoor. Ik lok blijkbaar al eens discussies uit met mijn foto's, in welke zin dan ook. In dit geval, de "model betalen of niet" discussie, zijn er al heel zinnige dingen gezegd. Dus, why not? Als er iemand iets kan uit leren...

                    Patrick.

                    Comment

                    Working...
                    X