Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Puro in Cadiz

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Puro in Cadiz

En het gaat weer over sigaren en candids...
    Zoals bij mijn "Fun in Cadiz" weer een ECHTE candid .
    Natuurlijk moet je een beetje stiekem werken om zo het spontane bewaren.
    Als ik deze man zie degusteren krijg ik ook weer zin...

Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Re: Puro in Cadiz

Voor mij is het toch maar gewoon een man met een sigaar in zijn hand.
    Je ziet hem zelfs niet degusteren, zijn blik lijkt eerder ergens naartoe te gaan, maar naar waar ?

Nee, in een foto moet méér zitten, al is het een candid. Ik zou zelfs zeggen zéker als het een candid is!

Comment

jammer dat de as van de sigaar, net in de struiken valt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

jammer dat de as van de sigaar, net in de struiken valt
        Inderdaad, of gewoon jammer van de struik in het algemeen.
        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          Voor mij is het toch maar gewoon een man met een sigaar in zijn hand.
          Je ziet hem zelfs niet degusteren, zijn blik lijkt eerder ergens naartoe te gaan, maar naar waar ?

Nee, in een foto moet méér zitten, al is het een candid. Ik zou zelfs zeggen zéker als het een candid is!
          Beste maniac,
          Dank je voor je comment,maar heb jij ooit een sigaar gerookt?
          Ik wel en dan kan ik je verzekeren dat deze man wel nageniet, na een goede trek kan hij rustig even filosoferen en hij observeert ook "ergens" iets.
          P.S. ik rook nu niet meer
          Flickr PBase
          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
            Beste maniac,
            Dank je voor je comment,maar heb jij ooit een sigaar gerookt?
            Ik wel en dan kan ik je verzekeren dat deze man wel nageniet, na een goede trek kan hij rustig even filosoferen en hij observeert ook "ergens" iets.
            P.S. ik rook nu niet meer
            Beste EdDu,
            Dank je, maar ik heb nooit een sigaar gerookt (behalve het dagelijks dozijn van mijn vrouw) .
            Wel, ik wil graag geloven dat deze man dan toch aan het nagenieten is, zelfs dat hij aan het filosoferen is terwijl hij 'ergens' iets observeert.

Maar, dit maakt het daarom nog geen interessante foto. Idereen (behalve jij en ik natuurlijk) is al eens een sigaar of sigaret aan het roken. En ja, velen onder ons zullen ondertussen al eens aan het filosoferen gaan, terwijl hun blik iets of iemand observeert. Maar is het alleen daarom een foto waard?

Op ieder moment van de dag zijn we wel met 'iets' bezig.
            'Man slaapt op bankje in het park, terwijl hij droomt van roze olifantjes'
            'Vrouw geniet van de zon, terwijl ze haar bikini zorgvuldig in de juiste plooi legt.'
            'Boer zoekt vrouw, terwijl hij aan zijn koeien denkt'
            'Vrouw opent deur van schoenwinkel terwijl ze nog naglundert van de wilde vrijpartij, die ze 10 minuten geleden nog had met haar minnaar.'

Je ziet, dat zijn allemaal 'alledaagse' dingen, die misschien een foto waard zijn, als de fotos dit ook op een aparte en 'net niet alledaagse' manier illustreren.
            Dit, samen met goede compositie, speciale invalshoek, de juiste kleuren, etc....en dan heb je misschien een foto die de moeite waard is.

Het alledaagse vastleggen op een niet alledaagse manier, dit mis ik hier.

P.S. ik rook ook niet meer

Comment

Working...
            X