Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anja

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Anja

Is niet echt een uitdaging, het zit in het licht, visagie en model.
    Camera helpt meer in termen van dynamisch bereik en detailiring en natuurlijk de algemene look van de foto (3D effect, smoothness van de gradiants).

Maar voor internet zul je het verschil moeilijk zien.

Zal de volgende sessie eens een foto mee schieten met de G9.
    http://www.frankdoorhof.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankD Bekijk bericht
      Camera helpt meer in termen van dynamisch bereik en detailiring en natuurlijk de algemene look van de foto (3D effect, smoothness van de gradiants).

Zal de volgende sessie eens een foto mee schieten met de G9.
      Het dynamisch bereik zal bij derg camera zeker hoger liggen, wat niet wil zeggen dat je het niet uit een 6MP camera kunt halen. Het zal enkel iets meer werk vragen.

De detaillering, dat is evident. Maar zoals je zegt: op webversie is dit niet te zien.

Wat de algemene look betreft, met namelijk het 3D effect. Als dit er al is, is het te wijten aan uw belichting en niet aan de camera.
      Evenals de smoothness van de gradients: die is misschien voor 10 % te wijten aan de camera, maar voor 90 % aan de nabewerking van de huid.

Ik bewerk genoeg 40 mb files om dit te zien, en ik denk dat ik ook in de mogelijkheid ben om deze techniek van huidbewerking daarop toe te passen en te evalueren.

On topic:

Wat de foto s betreft: opnieuw heel mooi van belichting, en mijn gedacht over de nabewerking, die ken je reeds.

En inderdaad mochten die beelden met een G9 geschoten zijn, dan zou je weinig of geen verschil zien in de webversie. De opname zou natuurlijk minder gedetailleerd zijn en scherptediepte zou wellicht ook wel anders zijn.
      Maar wat jij het 3D effect noemt, zou ook hetzelfde zijn (tenzij eventueel ook de geringere scherptediepte van de leaf een rol speelt, en dit zou inderdaad nog kunnen: een geringe scherptediepte samen met uw belichting, waardoor een gevoel van dimensie gecreeerd wordt). Maar nogmaals: het zal eerder uw belichting zijn die de doorslag geeft, en niet de camera zelf of rug zelf!

Comment

Niet helemaal.

De mooiere verlopen komt door het schieten op 16 bits tov 12 bits en grotere pixels, maw een betere kwaliteit pixels, minder ruis.
        De Leaf files op ISO50 en ISO100 zijn extreem schoon waar bv een G9 al ruist op ISO80.

Het 3D effect zijn fora's over vol geschreven, maar meestal door mensen die het denken te weten (met alle respect naar die mensen toe trouwens, het is en blijft een vaag onderwerp).

Ik ben ik de gelukkige positie dat ik het goed kan testen.
        Ik heb dezelfde Aptus 22 op zowel de 645AFD/III van Mamiya als op de RZ67ProII van Mamiya dus maw de back is EXACT gelijk (het is dezelfde back), toch zijn de foto's van de RZ67ProII duidelijk wat ronder/meer 3D dan die van de 645AFD/III.
        Ik wijt dat voornamelijk aan de kwaliteit van het glas en de bellows focus waardoor je een absoluut perfecte rendering krijgt van bv de zwarte detailiringen.

Pak ik de AFi7 welke dus een 33MP back heeft (anders een Aptus, dus ik kan die niet 1:1 vergelijken) is te zien dat die dezelfde 3D kwaliteit heeft als de RZ67ProII, bijna niet uit elkaar te houden.

Wat gelijk is bij beide systemen is dat de lensen van uitzonderlijke kwaliteit zijn, beide systemen zijn groter dan de sensor, namelijk 6x7cm of 6x6cm terwijl de sensor 48x36mm meet.

Wat waarschijnlijk de oorzaak van het 3D effect is, is microdetail.
        Bij de 645AFD/III heb ik een kleine crop van rond de 1.1-1.2 maw de lenzen worden redelijk volledig gebruikt.
        Bij de RZ67ProII scheelt dat nogal wat, en hetzelfde geldt voor de AFi7 welke een 6x6 (Rollei) camera is.

Geloof me ik breek mijn hersenen er al een flinke tijd over waar het exact aan kan liggen, eigenlijk sinds ik de RZ67ProII erbij heb ben ik er voor mezelf wel uit.

1. Licht opstelling (zonder enige twijfel)
        2. Grote van de sensor
        3. Kwaliteit glas
        3a. Gebied van het glas dat gebruikt word

Je mag het rustig een keer komen uitproberen trouwens.

Wat als een paal boven water staat is dat de files van de G9 zo plat zijn als een pannekoek

Comment

Ik vind in deze reeks nummer twee de mooiste 'Doorhof'.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Zoals meestal nette plaatjes.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

wederom erg netjes , en al zeker de nabewerking helemaal mijn ding alleen....ik weet niet hoe je dat zo netjes kan krijgen ....

mss eens een frankD action maken voor fotoshop....
              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ligt voor een groot gedeelte aan het licht en niet zo zeer photoshop.

Comment

Eindelijk ben ik het een keertje met Bouk eens......!!!!!!
                  mijn webstie: http://www.henkspix.nl

Comment

als ik zulke foto's zie durf ik gewoon geen meer posten
                    jawadde jongens.....
                    DE site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      mss eens een frankD action maken voor fotoshop....
                      Ik heb er zo een, en ik gebruik hem alleen als ik depressief ben...maar ik word alleen nog depressiever van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjatoken Bekijk bericht
                        als ik zulke foto's zie durf ik gewoon geen meer posten
                        jawadde jongens.....
                        ik ook ni en snap dat mensen zelfs geen moeite meer doen om te reageren op andere posts....

prachtige professionele shots, die eigenlijk de hobbyfotograaf doen blozen
                        smile ! ...it confuses people ...

Comment

as good as it gets
                          bedankt om deze te posten
                          We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                          Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Working...
                          X