Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
jammer van de hand , het is als of hij er niet aanvast zit , verder een mooie plaat, Ik heb gekeken of je de hand er af kan kroppen , maar daar vind ik de plaat niet beter van worden, voor mij is het dus net jammer, de belichting is wel mijn smaak
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
jammer van de hand , het is als of hij er niet aanvast zit , verder een mooie plaat, Ik heb gekeken of je de hand er af kan kroppen , maar daar vind ik de plaat niet beter van worden, voor mij is het dus net jammer, de belichting is wel mijn smaak
mee eens, hier ook het eerst wat mij opviel.
grt,bouk.
ben het met je eens al was het toch een softbox , volgende keer iets verder weg zetten
ruimte vind ik in verhouding wel kloppen (hou ook wel van ruimte)
grt frank
Verder weg zetten zou niet helpen, steker nog, hoe kleiner je lichtbron tov je onderwerp, hoe harder de schaduwen. (zon = klein = hard licht. Wolken ervoor = groot (softbox) = difuus licht). Hoewel het met een meter verschil niet echt merkbaar zou zijn.
Ik het het wel eens getest met een meter of 3-4 verschil (box t.o.v. object)
Ver weg had ik behoorlijke schaduwen. Dichtbij nagenoeg niets meer.
Oneffenheden worden altijd geaccentueerd met strijklicht, maar daar is niks mis mee. Anders zou je deze sfeer niet krijgen, en die is best heel aardig. Het is gewoon een keuze. Of alles zien (en evt. poetsen) Of kiezen voor een frontale belichting enz enz...
Ben het wel eens met de comp. Camera iets laten zakken, minder boven, meer onder.
Verder weg zetten zou niet helpen, steker nog, hoe kleiner je lichtbron tov je onderwerp, hoe harder de schaduwen. (zon = klein = hard licht. Wolken ervoor = groot (softbox) = difuus licht). Hoewel het met een meter verschil niet echt merkbaar zou zijn.
Ik het het wel eens getest met een meter of 3-4 verschil (box t.o.v. object)
Ver weg had ik behoorlijke schaduwen. Dichtbij nagenoeg niets meer.
Oneffenheden worden altijd geaccentueerd met strijklicht, maar daar is niks mis mee. Anders zou je deze sfeer niet krijgen, en die is best heel aardig. Het is gewoon een keuze. Of alles zien (en evt. poetsen) Of kiezen voor een frontale belichting enz enz...
Ben het wel eens met de comp. Camera iets laten zakken, minder boven, meer onder.
bedankt voor je uitleg @madmax
dacht dat het wel verschil uit zou maken verder weg , maar niet dus !
leer hier iedere dag weer bij
Comment