Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

glo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• glo

spelen met licht, maar zonder huid te bewerken zie je wel veel (te veel?)
    hoop dat het nog net kan, 100% natuurlijk zal ik maar zeggen !

Re: glo

Ja, hoe harder het licht, hoe meer je oneffenheden benadrukt he.

Maar een heel stuk ruimte te veel bovenaan naar mijn gevoel. Beetje anders croppen misschien?
    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
      Ja, hoe harder het licht, hoe meer je oneffenheden benadrukt he.

ben het met je eens al was het toch een softbox , volgende keer iets verder weg zetten

ruimte vind ik in verhouding wel kloppen (hou ook wel van ruimte)

grt frank

Comment

jammer van de hand , het is als of hij er niet aanvast zit , verder een mooie plaat, Ik heb gekeken of je de hand er af kan kroppen , maar daar vind ik de plaat niet beter van worden, voor mij is het dus net jammer, de belichting is wel mijn smaak
        Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
        Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
          jammer van de hand , het is als of hij er niet aanvast zit , verder een mooie plaat, Ik heb gekeken of je de hand er af kan kroppen , maar daar vind ik de plaat niet beter van worden, voor mij is het dus net jammer, de belichting is wel mijn smaak
          mee eens, hier ook het eerst wat mij opviel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

bedankt voor jullie reactie !

ga nog wel de strepen op de hand weg werken

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
              ben het met je eens al was het toch een softbox , volgende keer iets verder weg zetten

ruimte vind ik in verhouding wel kloppen (hou ook wel van ruimte)

grt frank
              Verder weg zetten zou niet helpen, steker nog, hoe kleiner je lichtbron tov je onderwerp, hoe harder de schaduwen. (zon = klein = hard licht. Wolken ervoor = groot (softbox) = difuus licht). Hoewel het met een meter verschil niet echt merkbaar zou zijn.
              Ik het het wel eens getest met een meter of 3-4 verschil (box t.o.v. object)
              Ver weg had ik behoorlijke schaduwen. Dichtbij nagenoeg niets meer.

Oneffenheden worden altijd geaccentueerd met strijklicht, maar daar is niks mis mee. Anders zou je deze sfeer niet krijgen, en die is best heel aardig. Het is gewoon een keuze. Of alles zien (en evt. poetsen) Of kiezen voor een frontale belichting enz enz...

Ben het wel eens met de comp. Camera iets laten zakken, minder boven, meer onder.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Verder weg zetten zou niet helpen, steker nog, hoe kleiner je lichtbron tov je onderwerp, hoe harder de schaduwen. (zon = klein = hard licht. Wolken ervoor = groot (softbox) = difuus licht). Hoewel het met een meter verschil niet echt merkbaar zou zijn.
                Ik het het wel eens getest met een meter of 3-4 verschil (box t.o.v. object)
                Ver weg had ik behoorlijke schaduwen. Dichtbij nagenoeg niets meer.

Oneffenheden worden altijd geaccentueerd met strijklicht, maar daar is niks mis mee. Anders zou je deze sfeer niet krijgen, en die is best heel aardig. Het is gewoon een keuze. Of alles zien (en evt. poetsen) Of kiezen voor een frontale belichting enz enz...

Ben het wel eens met de comp. Camera iets laten zakken, minder boven, meer onder.

bedankt voor je uitleg @madmax
                dacht dat het wel verschil uit zou maken verder weg , maar niet dus !
                leer hier iedere dag weer bij

grt frank

Comment

Working...
                X