Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowkey lowkey en lowkey

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lowkey lowkey en lowkey

Als beginnende Strobister wordt deze bijdrage zeer hard geapprecieerd
    Website: http://www.d-eye.be

Comment

Beste

Bedankt voor de uitleg en de nodige tekeningen uit PSD.

Dit PSD bestandje heb ik ook al geruime tijd en ik ben er zeer tevreden van.

Zijn er nog mensen die hun ervaringen bij Low and Highkey willen delen?

Mvg
      Nikon member..

Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

Comment

hele mooie derde, kleur vind ik prachtig zo

Comment

Wordt er bij deze foto's geflitst of staat de lamp gewoon aan?
          Ik heb binnen 3 weken mijn eerste naaktshoot die ik in lowkey wil gaan doen (en zwart-wit) en weet maar half hoe er aan te beginnen.
          Als er nog iemand ergens tips met voorbeelden weet staan.... please let me know.
          WWW.JOPIX.BE
          Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
            Wordt er bij deze foto's geflitst of staat de lamp gewoon aan?
            Of je flitst of niet hangt af van wat je aan vermogen beschikbaar hebt, wat je wil verlichten en met welke Iso-diafragma-sluitertijd combinatie je wil werken. Dus een vaste regel is hier niet voor.
            Hierbij:
            • het diafragma wordt gekozen in functie van de gewenste scherptediepte
            • de iso wordt gekozen ifv gewenste korrel of om diafragma af te kunnen stemmen op de hoeveelheid licht.
            • De keuze voor flitslicht maakt dat beweging bevrozen wordt.
            • Door gebruik te maken van continu licht kan je eventueel beweging in de foto krijgen als je een langere sluitertijd gebruikt.
            • een combinatie van continu- en flitslicht samen met een lange sluitertijd zorgen voor beweging gecombineerd met een bevrozen beeld.

Dus mijn advies: bedenk eerst wat je wil bekomen als resultaat, zet je lampen eens op zoals je in je hoofd hebt (afstanden respecteren) en test even (moet geen model zijn, een rond voorwerp kan ook) met welke waarden je kan werken.
            Maar zorg er zeker voor dat eens er een levend model in je studio staat je niet staat te knoeien met die opstelling.
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Manmanman, die laatste foto. Prachtig. Ik heb als beginner nog een lange weg te gaan precies. Maar als je na veel oefenen tot dit resultaat kan komen, chapeau. En daar helpen de geweldige bijdragen van Sylvie en photogRAF enorm bij. Daar leer ik nu van. Merci.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                Of je flitst of niet hangt af van wat je aan vermogen beschikbaar hebt, wat je wil verlichten en met welke Iso-diafragma-sluitertijd combinatie je wil werken. Dus een vaste regel is hier niet voor.
                Hierbij:
                • het diafragma wordt gekozen in functie van de gewenste scherptediepte
                • de iso wordt gekozen ifv gewenste korrel of om diafragma af te kunnen stemmen op de hoeveelheid licht.
                • De keuze voor flitslicht maakt dat beweging bevrozen wordt.
                • Door gebruik te maken van continu licht kan je eventueel beweging in de foto krijgen als je een langere sluitertijd gebruikt.
                • een combinatie van continu- en flitslicht samen met een lange sluitertijd zorgen voor beweging gecombineerd met een bevrozen beeld.

Dus mijn advies: bedenk eerst wat je wil bekomen als resultaat, zet je lampen eens op zoals je in je hoofd hebt (afstanden respecteren) en test even (moet geen model zijn, een rond voorwerp kan ook) met welke waarden je kan werken.
                Maar zorg er zeker voor dat eens er een levend model in je studio staat je niet staat te knoeien met die opstelling.

hartelijk dank voor deze nuttige info.
                Ik wil een bevroren beeld en veel scherpte met een pikzwarte achtergrond.
                Ik weet dus dat ik mijn onderwerp zo ver mogelijk van mijn achtergrond moet plaatsen om geen licht te krijgen op mijn zwarte doek. Mijn diafragma zou ik rond F9 zetten en sluitertijd op 1/125s en iso 100. Tot hiertoe denk ik goed te zitten.

Ik heb beelden in mijn hoofd waar je duidelijk de lijnen van het lichaam kunt zien zonder al te veel detail weer te geven, vandaar dat ik ik zo donker mogelijk wil werken maar ik heb dus nog geen idee hoe ik mijn lichten moet opstellen om dat te verkrijgen.
                Ik heb in het onderdeel mensen/portretten al een paar beelden tegen gekomen die in die trend liggen maar door het grote overaanbod vind ik deze niet meer terug.
                Kent iemand een site of een portfolio waar veel zo'n beelden te zien zijn om eens te vergelijken met de beelden in mijn hoofd?
                WWW.JOPIX.BE
                Just one click away...

Comment

Euh, mag ik vragen met wat voor een lens dit getrokken is? Of wat is een geschikte lens voor dit soort werk? Bedankt.

Comment

Ik wil een bevroren beeld en veel scherpte met een pikzwarte achtergrond.
                    Ik weet dus dat ik mijn onderwerp zo ver mogelijk van mijn achtergrond moet plaatsen om geen licht te krijgen op mijn zwarte doek. Mijn diafragma zou ik rond F9 zetten en sluitertijd op 1/125s en iso 100. Tot hiertoe denk ik goed te zitten
                    Dat is een goed uitgangspunt, normaal zit je diafragma (afhankelijk van het brandpunt) tussen f5.6 en f11 om je persoon helemaal scherp weer te geven.
                    Waarschijnlijk ga je bij die waarden moeten flitsen en licht dat toch op de achtergrond valt kan je afblokken met zwarte schermen.
                    maar ik heb dus nog geen idee hoe ik mijn lichten moet opstellen om dat te verkrijgen.
                    Kijk eens achter deze link, hier kan je door middel van simulatie een beeld vormen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                    Euh, mag ik vragen met wat voor een lens dit getrokken is? Of wat is een geschikte lens voor dit soort werk? Bedankt.
                    Voor dit soort foto's is een lens met brandpunt tussen 50 en 150mm geschikt, een beetje afhankelijk van de grootte van de studio.
                    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Helder en duidelijk verhaal. Ik heb het nog niet eerder zo begrijpelijk uitgelegd gezien!
                      Mijn ebook: Ken Je Camera Van A-Z!
                      Workshops Basiskennis, van Idee tot Foto en Adobe Lightroom
                      Hier doe ik mijn ding: Mensen Leren Fotograferen

Comment

Working...
                      X