Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analog fun

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: analog fun

Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
    Quote uit de sticky:
    "Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling" Einde citaat. Opmerken dat foto's in 'beoordeling' horen, is dus niet hard, gewoon terecht. Dàt belachelijk vinden is pas belachelijk.
    Lees nu zelf eens wat je geschreven hebt... Je spreekt jezelf tegen in dezelfde zin.
    Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten.
    Iemand doorverwijzen naar fotobeoordeling omdat hij enkel daar een beoordeling kan krijgen is dus belachelijk.

Wat vind je trouwens van de foto's ?
    Last edited by FestinaLente; 13 augustus 2008, 10:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Lees nu zelf eens wat je geschreven hebt... Je spreekt jezelf tegen in dezelfde zin.
      Iemand doorverwijzen naar fotobeoordeling omdat hij enkel daar een beoordeling kan krijgen is dus belachelijk.

Wat vind je trouwens van de foto's ?
      Naar 'beoordeling' verwijzen is niet belachelijk, het is wat in de sticky wordt gesuggereerd. Wat de foto's betreft: ik heb jaren (beroepshalve) met een Rolleiflex gewerkt en ik huil bittere tranen als ik zie wat er hier mee gemaakt is. Ieder digitaal compactje levert betere beelden, puut technisch gezien dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
        Naar 'beoordeling' verwijzen is niet belachelijk, het is wat in de sticky wordt gesuggereerd. Wat de foto's betreft: ik heb jaren (beroepshalve) met een Rolleiflex gewerkt en ik huil bittere tranen als ik zie wat er hier mee gemaakt is. Ieder digitaal compactje levert betere beelden, puut technisch gezien dan.
        Mijn beste, niets tegen U, maar ik snap uw inbreng bij dit topic eigenlijk helemaal niet. U, die zoveel jaren met een Rollei gewerkt hebt, en daar ongetwijfeld schitterende foto's mee gemaakt heeft, huilt bittere tranen bij het zien van deze foto's.
        Nochtans heb ik U nog niet één inbreng zien doen bij fotobeoordeling, zodat mensen zouden kunnen leren wat ze verkeerd doen en foto's maken zodat U geen bittere tranen meer hoeft te huilen.
        Het is te simpel om mensen naar een andere rubriek te verwijzen, gewoon omdat U dan deze foto's niet meer hoeft te zien.

Comment

Mijn beste, niets tegen U, maar ik snap uw inbreng bij dit topic eigenlijk helemaal niet. U, die zoveel jaren met een Rollei gewerkt hebt, en daar ongetwijfeld schitterende foto's mee gemaakt heeft, huilt bittere tranen bij het zien van deze foto's.
          Nochtans heb ik U nog niet één inbreng zien doen bij fotobeoordeling, zodat mensen zouden kunnen leren wat ze verkeerd doen en foto's maken zodat U geen bittere tranen meer hoeft te huilen.
          Het is te simpel om mensen naar een andere rubriek te verwijzen, gewoon omdat U dan deze foto's niet meer hoeft te zien.
          Dié zit
          My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
            Dié zit
            ... ernaast.

Comment

Het is onzin van iemand hoe dan ook naar fotobeoordeling te verwijzen, want al de mensen die steeds in showcase posten, komen nooit in fotobeoordeling kijken. Een foto kwijnt daar weg met een paar povere reacties van "onshowcasewaardige fotografen".

Men moet een kat een kat noemen en 't wordt trouwens tijd dat ze de bel aangebonden wordt.

Ik stoor me al heel lang aan de uitspraken van sommigen hier. Een uitspraak mag dan nog 100% terecht zijn, dan nog kan men zijn woorden kiezen. Als men ROEPT onshowcasewaardig, mag men minstens zeggen waarom. Zoniet blijft het gewoon een botte uitspraak die nog botter overkomt.
              Het is gemakkelijk om iets slecht te noemen, maar het wordt al veel moeilijker om er bij te zetten waarom. Als men dan nog durft door te verwijzen naar fotobeoordeling waar men zich raar of zelden zelf laat zien, wordt de uitspraak niet alleen bot, maar bovendien belachelijk.
              100 % gelijk !

Comment

Showcasewaardig is erop of eronder punt. Als je enige gefundeerde uitleg wil moet je maar naar beoordeling gaan waar je vast heel wat anolog fun fotograven zult vinden goed bezig hoor...
                Nummer 2 en 3 mogen voor mij naar het digitale tijdperk gaan hoor
                Grtz, Patrick
                http://www.trikke.be
                Ik doe het met Canon.

Comment

Voor mij mogen ze er alledrie zijn! Ze stralen de charme van analoge fotografie uit (mede kenmerkend door het dynamisch berijk dat niet zo hoog is dan bij digitale foto's, duidelijk in de donkere partijen). Bij 1 had ik enkel een stukje van de boven- en onderkant weggesneden. Het onscherpe en het gebrek aan contrast stoort mij hier helemaal niet, integendeel. Het past bij dit soort foto's. Mijn voorkeur gaat naar de tweede, doet mij sterk denken aan de jaren '90 (o.a. kapsel)

I like this style!

Mvg, Jochen
                  Jochenvde Photography
                  Flickr

Comment

Zoveel doortekening zit er nu ook weer niet in die zwarte parijen.

Meer zelfs, voor die eerste zou ik zeggen: slechte filmontwikkeling.
                    Om die contrasten analoog te overbruggen moet je veel zachter ontwikkelen.

Overbelichten en onderontwikkelen, als ik mij niet vergis.

Comment

effe of topic:
                      hetgeen volgt is een citaat van mezelf uit een post van mezelf(o wat ben ik toch narcistisch vandaag).

"Als je dingen post in showcase krijg je soms de kritiek dat de foto niet showcase waardig is maar er komt ook heel veel nuttige kritiek over de foto zelf. Als je ze in de fotobeoordeling post dan komt er bijna geen kritiek en leer je veel minder bij.
                      Oplossing voor dit probleem is fotos waar je kritiek op wil en uit wil leren post je beter niet in beoordeling maar in showcase.
                      Andere oplossing is misschien de tweedeling niet maken en voor elk item maar één forum maar daar zal de elite niet blij mee zijn het is namelijk leuk om je te kunnen onderscheiden van mindere en andere fotografen.
                      Nog een prettige dag verder."

Zoals festinalente ook al zei zie je diegenen die iets als niet-showcasewaardig bestempelen zelden commentaar geven in de fotobeoordeling. Dit is heel begrijpelijk want als topfotograaf doet een mindere foto veel pijn aan de ogen , en stel je eens voor dat de bewuste amateurfotograaf beter word en in jouw clubje terechtkomt dan moet je misschien jouw plaats op het podium afstaan.(Gelieve mijn gevoel voor sarcasme niet persoonlijk te nemen)

En misschien moeten de showcase-politie eens beter leren lezen "Expositieforum voor foto's van mensen en modellen. Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's."

Als de TS de fotos die hij post in showcase zelf goed vind dan mag hij die hier posten.

on topic: De middelste vind ik de beste. Bij de derde stoort de achtergrond een beetje en de eerste heeft wel leuke sfeer maar vind ik wat donker

Groeten
                      Davinzius

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                        Zoveel doortekening zit er nu ook weer niet in die zwarte parijen.

Meer zelfs, voor die eerste zou ik zeggen: slechte filmontwikkeling.
                        Om die contrasten analoog te overbruggen moet je veel zachter ontwikkelen.

Overbelichten en onderontwikkelen, als ik mij niet vergis.
                        Bedoelde ik juist; niet zo hoog dynamisch berijk, dus weinig doortekening.

Mvg, Jochen
                        Jochenvde Photography
                        Flickr

Comment

Working...
                        X