Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

analog fun

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• analog fun

alledrie de beelden zijn ingescande negatieven

beeld 1&3 zijn met een Rolleicord vb 6x6 camera genomen (overgekocht van Scharkdog op dit forum), zonder lichtmeting, enkel gebruik gemaakt van de Sunny 16 rule.

beeld 2 is met een canon eos 5e genomen, f1,8 iso 400 sluitertijd 1/40e, vreesde dat het beeld ging bewogen zijn want was los uit de hand, is gelukkig niet zo Is wel ietske te donker, want er zit bijn geen detail meer in haar jasje.

allé, enjoy (hoop ik):

Re: analog fun

mooie tweede maar ga toch voor de stippeltjes/streepjes, al mag daar wat meer contrast in.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Sorry maar IMHO is geen enkel van de drie beelden is showcase waardig !

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Jeff: blij dat je eerlijk je mening zegt, vertel me dan er ook bij waarom, want zomaar iets afbreken is simpel

Comment

De derde vind ik de beste. (Niet gaan rechtzetten alstublieft, hij is mooi zoals hij is.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fretn Bekijk bericht
            Jeff: blij dat je eerlijk je mening zegt, vertel me dan er ook bij waarom, want zomaar iets afbreken is simpel
            Voor gefundeeerde commentaar post je best in fotobeoordeling !

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

1ste vin 'k niets, de 2 andere zijn mooi in hun simpelheid, bijna tijdloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Sorry maar IMHO is geen enkel van de drie beelden is showcase waardig !

MVG, Jeff
                Hou deze onzin dan ook voor fotobeoordeling!

Afbreken om af te breken is gemakkelijk hé... Daar schijn je nogal sterk in te zijn de laatste maanden.
                Maar goed dat jouw beelden altijd zo waanzinnig showcase waardig zijn.

Wat betreft de foto's:

1. Deze vind ik veel te donker.
                2. Vind ik een mooi beeld met een aangename DOF.
                3. Is ook een mooie foto maar kon inderdaad wel meer contrast gebruiken.

Succes nog met Rolleicord! Hij is in goede handen zie ik. Ik heb er soms wel spijt van dat hij weg is...
                How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Zonder afbreuk te willen doen aan wie dan ook, maar af en toe bekruipt me het gevoel dat als iemand vermeld dat zijn foto's genomen zijn met een of ander 'extra-ordinary' analoog toestel, we bijna geacht worden deze anders te beoordelen dan het digitale spul. Ik ben niet geneigd in zwijm achterover te vallen als er ronkende namen van toestellen gelanceerd worden, noch analoge, noch digitale. Ik kijk gewoon wat er hier op m'n scherm staat, en dat is bij deze toch wat minnetjes hoor in vergelijking met de rest;

1: beetje oninteressant gegeven te donker weergegeven
                  2: de betere uit de reeks. Goeie compositie, leuk lijnenspel, zw/w is ok maar kan veel beter. Wel wat onscherp, maar dat kan door het scannen/verkleinen zijn. Model staat er helaas eigenlijk maar wat bij.
                  3: ik zie wat effect je beoogt, maar 't valt nogal saai uit.

Ik begrijp je enthousiasme, maar voor mij ook niet écht showcase dus.
                  Troost je, vele andere foto's hier zijn dat ook niet altijd.

Als ik op Sharkdog z'n site de knappe beelden bekijk die hij ermee gemaakt heeft zou ik zeggen: blijven oefenen
                  My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fretn Bekijk bericht
                    Oninteressante compo's (behalve nummer 2 misschien), zwarte partijen volledig dichtgelopen (dus vermoedelijk slecht gescand) en geen enkele van de drie perfect scherp. Wat dit in showcase doet is me een raadsel, alle Rollei's en andere antiquiteiten ten spijt.
                    Last edited by Concertfoto; 12 augustus 2008, 20:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht

Afbreken om af te breken is gemakkelijk hé... Daar schijn je nogal sterk in te zijn de laatste maanden.
                      Maar goed dat jouw beelden altijd zo waanzinnig showcase waardig zijn.

Wat betreft de foto's:

1. Deze vind ik veel te donker.
                      2. Vind ik een mooi beeld met een aangename DOF.
                      3. Is ook een mooie foto maar kon inderdaad wel meer contrast gebruiken.

Succes nog met Rolleicord! Hij is in goede handen zie ik. Ik heb er soms wel spijt van dat hij weg is...

Zelfs met uw heftige reactie, die meer op de speler bedoeld is dan op de bal neem ik niets van mijn oordeel terug. Al was de antieke 6X6 bak ooit van U,deze inzending is het beste bewijs dat ook met uwen ouden bak er brol kan gemaakt worden.

MVG, Jeff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog Bekijk bericht
                        Het is onzin van iemand hoe dan ook naar fotobeoordeling te verwijzen, want al de mensen die steeds in showcase posten, komen nooit in fotobeoordeling kijken. Een foto kwijnt daar weg met een paar povere reacties van "onshowcasewaardige fotografen".

Men moet een kat een kat noemen en 't wordt trouwens tijd dat ze de bel aangebonden wordt.

Ik stoor me al heel lang aan de uitspraken van sommigen hier. Een uitspraak mag dan nog 100% terecht zijn, dan nog kan men zijn woorden kiezen. Als men ROEPT onshowcasewaardig, mag men minstens zeggen waarom. Zoniet blijft het gewoon een botte uitspraak die nog botter overkomt.
                        Het is gemakkelijk om iets slecht te noemen, maar het wordt al veel moeilijker om er bij te zetten waarom. Als men dan nog durft door te verwijzen naar fotobeoordeling waar men zich raar of zelden zelf laat zien, wordt de uitspraak niet alleen bot, maar bovendien belachelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
                          Zonder afbreuk te willen doen aan wie dan ook, maar af en toe bekruipt me het gevoel dat als iemand vermeld dat zijn foto's genomen zijn met een of ander 'extra-ordinary' analoog toestel, we bijna geacht worden deze anders te beoordelen dan het digitale spul.
                          was ook niet de bedoeling dat je in zwijm ervan valt of anders ging oordelen, was ter vervanging van de exif, ok het feit dat ik erbij zei dat ik geen lichtmeter gebruikt heb doet het mss wel zo lijken, maar was m'n bedoeling niet

en ik blijf oefenen

Comment

Platen kunnen me niet echt bekoren.
                            1* te donker
                            2* mis ik scherpte
                            3* vind de compo niet lekker
                            Als ik dan moet kiezen zou ik voor nr 2 gaan. In ieder geval ... SC-waardig of niet? Dat laat ik aan de TS over. Elke foto heeft voor TS een andere waarde dan voor de kijker waarvoor men toch begrip moet hebben. Ik zie hierveel ergere dingen passeren hoor.
                            Nog veel succes.
                            Digi-Steve

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Het is onzin van iemand hoe dan ook naar fotobeoordeling te verwijzen, want al de mensen die steeds in showcase posten, komen nooit in fotobeoordeling kijken. Een foto kwijnt daar weg met een paar povere reacties van "onshowcasewaardige fotografen".

Men moet een kat een kat noemen en 't wordt trouwens tijd dat ze de bel aangebonden wordt.

Ik stoor me al heel lang aan de uitspraken van sommigen hier. Een uitspraak mag dan nog 100% terecht zijn, dan nog kan men zijn woorden kiezen. Als men ROEPT onshowcasewaardig, mag men minstens zeggen waarom. Zoniet blijft het gewoon een botte uitspraak die nog botter overkomt.
                              Het is gemakkelijk om iets slecht te noemen, maar het wordt al veel moeilijker om er bij te zetten waarom. Als men dan nog durft door te verwijzen naar fotobeoordeling waar men zich raar of zelden zelf laat zien, wordt de uitspraak niet alleen bot, maar bovendien belachelijk.
                              Quote uit de sticky:
                              "Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling" Einde citaat. Opmerken dat foto's in 'beoordeling' horen, is dus niet hard, gewoon terecht. Dàt belachelijk vinden is pas belachelijk.

Comment

Working...
                              X