Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
ik had in deze foto ofwel graag méér scherpte gezien, ofwel meer beweging.
Tevens vind ik ook dat, als je een foto in 'showcase' plaatst, je de storende (stof)vlekken (en die enkele takjes onderaan) in het beeld beter kan wegpoetsen.
Ik zou de foto omzetten naar 'Adobe srgb' voor op web want nu heb je lelijke huidkleuren en iets minder compressie (lelijk in blauwe lucht).
Dat, samen met stof weghalen, zou al een beter kijkresultaat moeten geven.
Ik snap zelf de keuze niet zo goed om ISO 1600 te gebruiken, f/22 en sluitertijd van 1/640.
Door de f/22 zie je nu het stof op je sensor. f/5.6 had op 18mm waarschijnlijk al voldoende geweest om haar volledig scherp te krijgen. Dan had je ook een lager iso waarde kunnen gebruiken en kon je nog spelen met sluitertijd.
Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX
Ik snap zelf de keuze niet zo goed om ISO 1600 te gebruiken, f/22 en sluitertijd van 1/640.
Door de f/22 zie je nu het stof op je sensor. f/5.6 had op 18mm waarschijnlijk al voldoende geweest om haar volledig scherp te krijgen. Dan had je ook een lager iso waarde kunnen gebruiken en kon je nog spelen met sluitertijd.
Bedankt voor de tip, ik wist niet dat mijn f-waarde het stof op mijn lens verduidelijkt.
Ik zou de foto omzetten naar 'Adobe srgb' voor op web want nu heb je lelijke huidkleuren en iets minder compressie (lelijk in blauwe lucht).
Dat, samen met stof weghalen, zou al een beter kijkresultaat moeten geven.
Badankt ik zal dat eens proberen, ik heb wel meer last gehad dat mijn kleuren plots er veel fletser en minder mooi uitzien.
Het stofprobleem heeft te maken met het feit dat ik geen photoshop meer heb voor een tijd en dus geen bruikbaar programma hiervoor heb.
Comment