Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
foto 1 is te donker
foto 2 heeft geen fungehalte bij de middelste meid. En waar zijn de voeten van de mensen ?
foto 3 die rug is zeer opvallend in beeld
Ik vind de foto's erg leuk! De eerste is inderdaad wat donker, maar de lichtinval is mooi. De jongen zijn stoere houding maakt het af. De tweede en de derde zijn "typische" beelden van een kermis (of meer bepaald van de botsauto's): stoere jongeren die wat rondhangen.
Vernieuwend!
fotofarah Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8
foto 1 is te donker
foto 2 heeft geen fungehalte bij de middelste meid. En waar zijn de voeten van de mensen ?
foto 3 die rug is zeer opvallend in beeld
En een GSM zie ik hier ook niet.
1. Op de eerste foto heeft de jongen een gsm in de hand. Op de tweede foto rinkelt de gsm van het meisje rechts en ze gaat naar haar handtas om die op te nemen.
En de voeten,...kan mij geen voeten schelen waar ze zijn. Dit is 'fractie van een seconde-fotografie' en geen studioopname. Mij gaat het om het geheel en de sfeer.
Te donker, misschien voor sommigen, maar zo is hij nu eenmaal.
2. Fungehalte gaat niet over deze foto (net zoals het gsm-men), maar gaat over het geheel van jongeren.
3. Had ik de rug minder in beeld gewild, dan had ik hem er wel afgeknipt.
1. Op de eerste foto heeft de jongen een gsm in de hand. Op de tweede foto rinkelt de gsm van het meisje rechts en ze gaat naar haar handtas om die op te nemen.
En de voeten,...kan mij geen voeten schelen waar ze zijn. Dit is 'fractie van een seconde-fotografie' en geen studioopname. Mij gaat het om het geheel en de sfeer.
Te donker, misschien voor sommigen, maar zo is hij nu eenmaal..
Het zijn dus snapshots waar niet is over nagedacht is. Het geheel van de foto's maakt het ook niet duidelijk dat er GSM's bijhoren.
Had je bij deze nu maar de voeten erbij gedaan. Maakt het geheel ook compleet. Afgesneden lichaamsdelen kan je best vermijden (ook bij snapshots)
Afgesneden ledematen vermijden. Goed, bekijk dan even je eigen sportfoto's, dan zal je zien dat er daar méér dan één lichaamsdeel ontbreekt. En dat noem ik géén snapshots. Integendeel, doordat je de tijd hebt om constant door je viewer te kijken, heb je de compositie constant in de hand. Tenzij de sporter opeens wegspringt .
En wat kan mij die 'gsm' schelen. Het gaat over het geheel van de foto.
Nog eens terug geweest naar de botsauto's.
Hangen, gsm-men en fun, méér moet dat niet zijn.
Afgesneden ledematen vermijden. Goed, bekijk dan even je eigen sportfoto's, dan zal je zien dat er daar méér dan één lichaamsdeel ontbreekt. En dat noem ik géén snapshots. Integendeel, doordat je de tijd hebt om constant door je viewer te kijken, heb je de compositie constant in de hand. Tenzij de sporter opeens wegspringt .
Dan stel ik jou voor dit eens te doen, (van topsporters waar het er zeer snel aan toe gaat) en we zullen elkaar dan nog eens hierover aanspreken.
mensen verdragen weinig commentaar, dat is geweten...
en als hij terecht is verdragen ze hem soms nog minder
maar soms volg ik niet steeds wat op dit forum afgebroken of de hemel ingeprijsd wordt, maar zoals eerder gezegd, smaken verschillen zeker
Dan stel ik jou voor dit eens te doen, (van topsporters waar het er zeer snel aan toe gaat) en we zullen elkaar dan nog eens hierover aanspreken.
Dus in feite wil je zeggen dat het bij jou afgeknipte armen, handen en benen gerechtvaardigd zijn, omdat je een 'snelle' sport vast legt?
Ik kan je verzekeren dat als je daar met een groothoek (40-70 mm) tussen of rond zo'n bende jongeren loopt, dat je dan verdomd snel moet zijn om én te cadreren, én scherp te stellen, én op de knop te drukken, zonder dat één of meerdere uit de bende het in de gaten krijgen ALVOOR je afdrukt.
Zelfs al hadden de voeten er in dit geval volledig op gestaan dan zou dit zou de foto niet fundamenteel beter of slechter gemaakt hebben.
mensen verdragen weinig commentaar, dat is geweten...
en als hij terecht is verdragen ze hem soms nog minder
maar soms volg ik niet steeds wat op dit forum afgebroken of de hemel ingeprijsd wordt, maar zoals eerder gezegd, smaken verschillen zeker
...maar het gaat wél telkens om de foto's, terwijl uw commentaar nergens op slaat, en al zeker niets met de foto's.
Dus in feite wil je zeggen dat het bij jou afgeknipte armen, handen en benen gerechtvaardigd zijn, omdat je een 'snelle' sport vast legt?
Sportfotografie is geen portretfotografie
Ik kan je verzekeren dat als je daar met een groothoek (40-70 mm) tussen of rond zo'n bende jongeren loopt, dat je dan verdomd snel moet zijn om én te cadreren, én scherp te stellen, én op de knop te drukken, zonder dat één of meerdere uit de bende het in de gaten krijgen ALVOOR je afdrukt.
Gebruik dan geen groothoek, maar een tele van 200mm ofzo.
Zelfs al hadden de voeten er in dit geval volledig op gestaan dan zou dit zou de foto niet fundamenteel beter of slechter gemaakt hebben.
I like it... mensen zoals ze op dat moment zijn...
met een tele krijg je nooit het gevoel alsof je er middenin staat zoals bij de derde
vooral deze boeit me... door de dynamics... dat er al is door de akties van de jongeren
maar nog versterkt wordt door het standpunt van de fotograaf die puur, snel en op zijn gevoel klik doet... zonder dat hij alle aandacht naar zich toetrekt...
voor mij klopt het helemaal... en die rug die 'moet' er opstaan... kan hoogstens zeggen dat je eventueel stukje rechts net voorbij dat glimmende metaal kon wegcroppen... dan wordt de overgang met het kader wat smoother...
I like it... mensen zoals ze op dat moment zijn...
met een tele krijg je nooit het gevoel alsof je er middenin staat zoals bij de derde
vooral deze boeit me... door de dynamics... dat er al is door de akties van de jongeren
maar nog versterkt wordt door het standpunt van de fotograaf die puur, snel en op zijn gevoel klik doet... zonder dat hij alle aandacht naar zich toetrekt...
voor mij klopt het helemaal... en die rug die 'moet' er opstaan... kan hoogstens zeggen dat je eventueel stukje rechts net voorbij dat glimmende metaal kon wegcroppen... dan wordt de overgang met het kader wat smoother...
dees is maar 1 mening hé
ik kan me niet inbeelden dat op foto 2 het meisje hem niet had gezien.
Maar nu ik het hele verhaal ken over hoe je de fotos hebt gemaakt, dan vergeef ik je de verdwenen ledematen . Ik ging er in het begin van uit dat jij ook tot deze groep behoort.
Maar een vraag om af te ronden : Hoe heb je deze bewerkt ?
De laatste foto doet me vermoeden dat je wat meer aan het beeld hebt gedaan. Ik merk een zeer felle zon door de schaduw op de tent van de kraam
maar vind hier niets van terug op de jongeren. Ook het fel oplichtend metaal doet me vermoeden dat het zonlicht van achter je kwam.
Comment