Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inge (portret)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Inge (portret)

Ik vind het ook super!!
    ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

http://www.esveaa.be

Comment

Hof
      www.jurgengeys.be - www.apertura.be

Comment

Alles is al gezegd, en heb deze laat gezien. Heel goed bezig. Heeeeel goed.
        natwork.be

Comment

heel mooi hoor

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
            Alles is al gezegd, en heb deze laat gezien. Heel goed bezig. Heeeeel goed.
            Idem hier
            www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
              Overstraling is hier niet echt het juiste woord denk ik ... de achtergrond is zeker niet overbelicht tov het model, dus overstraling die daarvan terugkomt kan (volgens mij) niet ;-) WEL is er een tegenlichtje gezet aan de linkerkant. Mogelijks is het dat wat je bedoelt.

Ontleding ;-)

1. er is (bijna) geen verschil in belichting tussen de linkerkant en de rechterkant
              2. er valt een lichte (bijna perfect) symmetrische schaduw onder de neus (en een hele zachte onder de kin)

Dit duidt op een hoofdlicht dat van boven komt en recht voor het model staat/hangt

3. er zit een catchlight in het oog (redelijk laag en frontaal)

Dit duidt op een lichtbron die van onder komt en ook weer recht voor het model staat/ligt. Aangezien er nog schaduw onder neus en kin valt is deze lichtbron minder sterk dan die die van boven komt.

4. de linkerkant van de foto (uiterste rechterkant van het gezicht en hals van het model) is lichter dan de andere kant ... op het lichaam zien we dit verschil echter niet

Dit verteld ons dat er een lichtbron achter het model staat dat als haarlicht/tegenlicht dienst doet.

De achtergrond is belicht met een grote softbox om hem mooi zacht wit (maar geen overbelicht wit) te krijgen.

Hopelijk heb je iets aan de uitleg ;-)

Greetz,
              TravelToy
              Hier heb ik zeker wat aan hoor, heel mooie foto!!
              Dat betekend wel dat jij heel wat flitsers hebt :-) Ik zal dat men mijn 2 flitsers dus wel kunnen vergeten
              Proficiat met de knappe foto!!
              #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
              Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
                Hier heb ik zeker wat aan hoor, heel mooie foto!!
                Dat betekend wel dat jij heel wat flitsers hebt :-) Ik zal dat men mijn 2 flitsers dus wel kunnen vergeten
                Proficiat met de knappe foto!!
                Ik weet natuurlijk niet welke flitsers je ter beschikking hebt, maar misschien kan het wel lukken hoor.

Je zou de onderste flitser kunnen vervangen door een (zelfgemaakt) reflectiescherm. (de schaduwen worden dan mss iets donkerder)

De 2° flitser zou je dan kunnen gebruiken om je achtergrond op te lichten ;-) Als je die schuin op je achtergrond richt en aan de andere kant nog een (zelfgemaakt)reflectiescherm zet, dan zou dat ook moeten lukken. Eventueel zet je hem pal achter je model, maar dan moet hij wel erg breed gaan.

Dan moet je alleen nog een oplossing vinden voor het tegenlichtje, maar dat is niet echt noodzakelijk denk ik.

Greetz,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Knappe foto, leuk model, goede belichting
                  Weinig of heel zachte schaduwen, daar hou ik van.
                  Canon-fan
                  www.photographypace.be
                  blog

Comment

Knap portret
                    BD0808BE

Comment

Knappe belichting.
                      Goed uitgedachte setup.
                      Het haarlicht maakt het verschil

Top hoor, hier hou ik van
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Vind dit mooi en goed fotowerk hier hou ik van. Perfect.
                        "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Ik kan alleen maar bewondering opbrengen voor dit stukje kunst!

En dat je je kennis hier uit de doeken doet en deelt met de rest is super. Een voorbeeld voor de rest (inclusief mezelf ).
                          www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

Comment

!! WAT EEN STRAKKE PLAAT !!

Deze moet het echt hebben van de bijzondere blik die 't model op haar gezicht heeft.

...wat uiteraard niet wil zeggen dat het licht hier niet perfect zit.

Een dikke 10 Chris
                            CANON Inc. Made In Japan

Comment

Tiens, zacht licht, beetje stijlbreuk

Alle nodige superlatieven zijn al aan bod gekomen Nice work C&C
                              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Ik ben al een paar keer terug komen kijken naar deze foto, en hij blijft me aanspreken ... wat mij betreft is deze zeker HOF-waardig!
                                Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                                http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Working...
                                X