Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De vermoeide toerist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De vermoeide toerist

Hallo zeg, ik ben een tijdje uit circulatie geweest en heb na lange tijd even deze hele conversatie herlezen.
    Het lijkt wel of alleen studiomodellen goed genoeg zijn om een matig woordje van lof te krijgen.
    Een spontane foto op straat is dus blijkbaa rniet veel waard .
    Had ik die man moeten wakker maken en voor een bekende monument zetten? Had ik de pluimpjes moeten opruimen. Ik blijf achter mijn foto staan.
    Sorry voor de fotografen die in studio-omstandigheden met modellen kunnen werken. Niet iedereen heeft daar de tijd of de middelen voor. Maar als je geen deel uitmaakt van sommige "clubjes"dan worden je foto'd blijkbaar gewoon met de grond gelijk gemaakt.
    Vertel het me als ik me grondig vergis aub.
    groetjes, Gebba
    Fotograferen is blijven leren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gebba Bekijk bericht
      Vertel het me als ik me grondig vergis aub.
      Mag ik héééééééééééél eerlijk zijn...?
      Je vergist je werkelijk grondig.
      't is niet omdat je foto niet in een studio gemaakt is dat die slechte respons krijgt, zoek het dus aub niet in deze hoek.
      Maar goede straatfotografie is méér dan alleen maar een foto maken van iemand op straat. Probeer eens te werken aan de compositie, speel met scherptediepte, probeer een verhaal te vertellen, probeer ziel in het beeld te steken... Veel van die zaken mis ik eerlijk gezegd in jouw foto, en die maken het onderscheid tussen een kiekje en mooie straatfotografie.

Deze meneer in dit topic werkte ook niet in de studio maar maakte ook z'n beelden op straat. In deze beelden merk ik wél wat ik in jouw foto niet terugvind. En meer dan terecht krijgt hij daardoor respons.

En clubjes...? Als je dat denkt begin je paranoia te worden. Er is hier maar 1 club, en dat is de BD-club, met betalende leden en met niet betalende leden. Wees dus welkom, probeer iets op te steken uit de negatieve comments in plaats van heilig overtuigd te zijn dat je een topbeeld schoot, neem je camera en trek de straat op. Je zal zien dat oefening kunst baart en jij binnen geruime tijd ook zulke beelden zult neerzetten. Later zal je misschien nog lachen met wat je nu over deze foto dacht. En denk aan je eigen onderschrift: fotograferen is blijven leren!

Veel succes!

Mvg,
      Frederic

Comment

Zou het geen goed idee zijn om dit forumdeel op te splitsen in Modellen-en studiowerk enerzijds, en Mensen (in natuurlijke, niet geposeerde toestanden) anderzijds. Het zijn twee totaal verschillende onderdelen, die van elkaar zoveel verschillen als architektuur en landschappen. Met ook twee groepen geïnteresseerden. En plaats dan bv. alle geposeerde toestanden in Showcase. Want daar wordt toch meestal veel zorg aan besteed. 't Is maar een idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Mag ik héééééééééééél eerlijk zijn...?

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

En clubjes...? Als je dat denkt begin je paranoia te worden.

Mag ik ook eerlijk zijn en hiervoor effe mijn wenkbrauwen fronsen?

Comment

Er staat iets te veel in... de schaduw op de voorgrond. Zet de man erop, met enkel zijn schaduw, en hij had m.i. veel sterker en nog genietbaarder kunnen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
              Mag ik ook eerlijk zijn en hiervoor effe mijn wenkbrauwen fronsen?
              Ja hoor; als je je er maar geen pijn mee doet

Mvg,
              Frederic

Comment

Case open :

Gebba, wat ik storend vind is je gedrag. Sorry dat dit hard overkomt.

Je plaatst deze foto nu reeds 3 maal op het forum en nog ben je niet overtijgd dat de foto niet goed genoeg is voor showcase. En steeds maar opnieuw zagen/vitten achter commentaar.
                Het lijkt net alsof je wereld stil staat bij deze ene foto.
                Probeer de raad eens op te volgen. Je zult verstelt staan wat dat kan opleveren. Baat het niet, dat schaad het niet.
                En wat dat clubjesgedrag betreft en die studioshoots. Ik heb daar ook mijn bedenkingen bij.
                We zijn nu eenmaal geneigd om de personen die we in levende lijve kennen sneller van commentaar te dienen. Mensen kijken nu eenmaal graag naar mensen en in een studio-omgeving kan je alles naar je hand zetten om de belichting zo optimaal mogelijk in te stellen. Dit is een zeer belangrijke tak van fotografie. Normaal dat veel fotograferen deze disipline willen beheren en dit hier tonen. Ook moet je begrijpen dat fotografie geen echte wetenschap is. De ene vind dit sus, de andere vind dit zo. De commentaar die je krijgt op een forum moet je ook met een korrel zout nemen. Doe de test eens en plaats die ene foto op een ander fotoforum en misschien vinden ze die daar wel goed. Andere mensen is een andere visie. Je bent in mijn clubje nog altijd welkom, maar pas A.U.B. je manier van achter commentaar jagen aan.

Comment

Working...
                X