Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De vermoeide toerist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De vermoeide toerist

Deze vermoeide toerist heeft waarschijnlijk al behoorlijk wat uurtjes stappen in Venetië in zijn benen....
    Last edited by Gebba; 7 juni 2008, 23:24. Reden: bestand was te groot, heb het aangepast.
    groetjes, Gebba
    Fotograferen is blijven leren!

Re: De vermoeide toerist

Leuk vastgelegd, alhoewel het in scene "lijkt" gezet?

Ook hier snap ik de plaatsing in showcase niet helemaal? Een leuke plaat...maar showcase waardig? Ik denk van niet..?
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb deze slapende toerist gewoon gezien en vastgelegd. Weet niet wie het is of waar hij vandaan kwam. Ik vond het gewoon een heel eerlijk en heerlijk beeld van een toerist die de benen onder zijn lijf gelopen heeft.
      groetjes, Gebba

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Leuk vastgelegd, alhoewel het in scene "lijkt" gezet?

Ook hier snap ik de plaatsing in showcase niet helemaal? Een leuke plaat...maar showcase waardig? Ik denk van niet..?
        Wat is hier niet showcase waardig aan ?
        mvg
        Antoine

Comment

Uit forumreglement...

Wat kan helpen om te beslissen of je foto in Fotobeoordeling of in Showcase thuishoort is je af te vragen: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan mee doen aan een foto-expositie (Showcase)?
          Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.
          Ik zie hier niets bijzonders, aparts, pakkends, subliems...? De foto kan me niet zo heel erg boeien...(behalve de mooie schoenen van het "model" ) De foto is geschoten met een compact op de automatische stand...(niet dat daar perse wat mis mee moet zijn, maar daar zit hem de gedachte dus ook niet...)

Maar van daar ook de stortvloed aan vraagtekens in mijn eerste post...persoonlijk zie ik niet helemaal waarom hij in showcase staat, maar wellicht dat de fotograaf dat toe kan lichten en ik het gewoon niet zie...toch?

Comment

schaduw op de muur wel leuk, maar jammer van de schaduw op de grond.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik mis vleugeltjes achter de man!

Comment

Uit forumreglement...

Ik zie hier niets bijzonders, aparts, pakkends, subliems...? De foto kan me niet zo heel erg boeien...(behalve de mooie schoenen van het "model" ) De foto is geschoten met een compact op de automatische stand...(niet dat daar perse wat mis mee moet zijn, maar daar zit hem de gedachte dus ook niet...)

Maar van daar ook de stortvloed aan vraagtekens in mijn eerste post...persoonlijk zie ik niet helemaal waarom hij in showcase staat, maar wellicht dat de fotograaf dat toe kan lichten en ik het gewoon niet zie...toch?
                Dus bij een compact of een DSLR mag je de (P) auto niet gebruiken.

Ik weet wel waar de schoen echt wringt.
                Het is namelijk geen echte modelfotografie wat we hier zien.
                Het vervelende is namelijk dat modelfotografie, portretfotografie en zeker glamour fotografie niet echt samen gaat met het gewoon fotograferen van mensen.

Je merkt het al aan de opmerking van de schaduw op de muur.
                Er staat natuurlijk niemand aan de linkerkant met een reflexiescherm om e.e.a. op te lichten.

Wat ik wel nog even hier wil benadrukken is dat ik je niet persoonlijk wil aanvallen.

Ik vind het zelf heel moeilijk te bepalen (wanneer een fototechnisch juist genomen is )of hij showcase waardig is of niet.

mvg
                Antoine

Comment

Voel me niet (snel) aangevallen hoor

Eigenlijk is mijn vraag/probleem dezelfde als die van jou...wanneer is een foto "showcase materiaal" bij sommige (studio) opnamen zie je dat "direct..." Bij deze opname zie ik het niet...dan kan dat denk ik door twee dingen komen...

Of ik zie het niet door een significant gebrek aan inzicht/kennis...

Of het is gewoon een "kiekje" welke niet in showcase zou thuishoren...

En natuurlijk mag je wel in P fotograveren als je dat wilt...enkel zocht ik hier de "schowcase waardigheid" in de manier waarop de foto gemaakt is...als de camera op P heeft gestaan is er daar niet zozeer over nagedacht lijkt me en hoef ik daar niet verder te zoeken....juist gezien toch?

Overigens is het van mij ook niet als aanval bedoeld hoor...wil gewoon graag veel leren/weten...

Comment

Ik dacht dat ik hier op deze plaat al een keer een reactie had gegeven?????? waar is die???

[edit]
                    Heb em al
                    Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

En ik blijf erbij
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Voel me niet (snel) aangevallen hoor
                      Eigenlijk is mijn vraag/probleem dezelfde als die van jou...wanneer is een foto "showcase materiaal" bij sommige (studio) opnamen zie je dat "direct..." Bij deze opname zie ik het niet...dan kan dat denk ik door twee dingen komen...

Of ik zie het niet door een significant gebrek aan inzicht/kennis...

Of het is gewoon een "kiekje" welke niet in showcase zou thuishoren...
                      [/SIZE]
                      Veel hangt af van de TS (niet enkel bij deze maar bij veel foto's in showcase) en vooral ook van de desinteresse van velen in beoordeling. Als je wil dat men eens kijkt naar je foto, post hem in showcase en hij wordt bezien. Drop dezelfde foto in beoordeling en je zal moeite hebben om 1 blik te krijgen, wat ik wel heel jammer vind.
                      'Keep on Clicking'
                      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Dat is spijtig inderdaad...maar het is ook spijtig als mensen om die reden moedwillig de showcase vervuilen...(twee keer zelfs..)

Maar afijn dat is het risico van een forum helaas...

In ieder geval weet ik nu wel dat ik niet gek was toen ik me verbaasde deze foto in showcase te zien

Comment

Tegendraads als ik ben: voor mij mag die foto best in showcase.

Ik hou wel van straatfotografie. Tmoeten toch niet altijd afgelikte modellen zijn.

Foto vertelt ook nog een verhaal, al of niet fictie: kijk naar die veren, die man heeft zopas een duif levend verorberd.
                          Alpha male no more.
                          Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
                          FB: Joska Joska.

Comment

Ter overweging:
                            Gaat het hier eigenlijk om "Mensen die modellen zijn" of om "Mensen" en "Modellen", wat een heel andere invalshoek heeft. Of moeten die twee groepen niet uit mekaar gehaald worden: de echte modelfotografie met alles erop en eraan het fotograferen van mensen zoals ze zijn, zonder studiotoestanden en dergelijke?
                            Ik ben niet beschaamd over mijn foto, ik had op dat moment niet meer materiaal mee dan mijn Coopix 8400. Een geënsceneerde foto in een studio zou nooit hetelfde spontane beeld van een doodvermoeide toerist opgeleverd hebben.
                            Wat jullie?
                            groetjes, Gebba

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Ik dacht dat ik hier op deze plaat al een keer een reactie had gegeven?????? waar is die???

[edit]
                              Heb em al
                              Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

En ik blijf erbij

Oorspronkelijk geplaatst door Gebba Bekijk bericht
                              Ter overweging:
                              Gaat het hier eigenlijk om "Mensen die modellen zijn" of om "Mensen" en "Modellen", wat een heel andere invalshoek heeft. Of moeten die twee groepen niet uit mekaar gehaald worden: de echte modelfotografie met alles erop en eraan het fotograferen van mensen zoals ze zijn, zonder studiotoestanden en dergelijke?
                              Ik ben niet beschaamd over mijn foto, ik had op dat moment niet meer materiaal mee dan mijn Coopix 8400. Een geënsceneerde foto in een studio zou nooit hetelfde spontane beeld van een doodvermoeide toerist opgeleverd hebben.
                              Wat jullie?
                              SCHOPJE. Ik begrijp niet echt je manier van doen. SCHOPJE SCHOPJE en nog eens SCHOPJE.

Pas op volgend jaar schop ik hem nog eens naar boven.

Maar ik kan uit jouw prent niet uitmaken of het over een toerist gaat, ik zie geen venetie. Ik zie enkel een vermoeid persoon. Waar is het verhaal in de foto. Technisch gezien is de foto niet in orde ( te hoog standpunt) enzovoort .
                              So case closed.

Comment

Working...
                              X