Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flore Zuiver en Naakt ( 18+)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Flore Zuiver en Naakt ( 18+)

Ik vind deze foto wél geslaagd.

De opmerkingen dat dit gedaan is om het naakt zijn correct, dit is het zuiver en puur weergeven van een persoon.

Geen franjes van gemaakte poses, geen belichting onder de juiste hoek om het model 'beter' weer te geven, geen wegshoppen van kleine onperfectheden, ...
    GEWOON naakt.

Dit zou ik (in tegenstelling tot het meeste 'naakt' dat ik in andere posts zie) tegen de muur durven hangen

Comment

volledig akkoord met Bvbree.
      Dit is nu eens een mooie en eerlijke portretfoto.
      geen flauwe poses, geen kleurtjes om het er "leuk" te doen uit zien, geen kledingstukken om nog net wat te verstoppen.
      Vele van de opmerkingen in die zin, zijn ingegeven door een voorbijgestreefde visie op portretfotografie.

Comment

@ Wim1960

Geen probleem hoor, ik schrok er zelf ook van dat hij zo groot was :-)
        don't play leapfrog with unicorns

Comment

had je stijl direct herkend !
          knap, comme d'habitude

Comment

Ik vind dit een mooie - eerlijke - foto.
            Niks aan veranderen, gewoon zo laten.
            m.v.g.
            www.foto-frans.nl
            workshops: ook met jouw eigen model ! .

Comment

mooi en puur, klasse hoor!

greets,
              dimi
              Canon & Tamron

Comment

Volledig eens met BvBree en Control-Z.
                De sobere pose voegt net toe aan deze foto.

Comment

voor mij is die foto ook OK

groeten
                  http://users.telenet.be/wawhaypics
                  http://www.flickr.com/photos/wawhay/

Comment

Zich door deze opname niet geraakt, noch bekoord voelen verast mij niet. Hoewel het niet mijn aanvoelen was, kan ik het wel begrijpen. De uitwerking is een zeer persoonlijke weergave; om Willem Kloos te parafraseren, een “aller-individueelste expressie”. Niet iedereen hoeft daarvan te houden.

Maar de reacties:

Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                    eerder het idee van "ik wil een meisje naakt op de foto" dan "ik wil een mooi fotografisch hoogstandje.
                    en

Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
                    geeft inderdaad de indruk van persé dit meisje naakt te willen shooten zonder echt een idee of concept in gedachten.

hebben mij verbaasd.

Zij hebben mij verbaasd, omdat een aantal elementen er juist sterk op wijst dat dit beeld wel gedragen wordt door een idee. Elementen, die voldoende afwijken van de gebruikelijke opties om toeval uit te sluiten.

De toegepaste – manuele - belichting gaat uit van een helderheidswaarde 10 EV. Die keuze legt nagenoeg alle grijstonen in de donkere helft van het histogram. (gemiddelde helderheid slechts 24%) Alleen de geprononceerde delen van het gezicht (neus, kin, jukbeenderen), de schouders en bovenkant van de buste wordt iets meer dan halve helderheid gegund.

Ook door het sterk gedesatureerd karakter (gemiddeld slechts 5% saturatie) wijkt dit beeld in hoge mate af van wat in “mensen en modellen” gangbaar is.

Dat die gedoseerde kleuren dan nog hoofdzakelijk naar de blauwige tonen neigen is bij naaktfotografie niet courant. Het sterkt mij in de mening dat deze opname niet zo vrijblijvend is.

De kadering en compositie presenteren zich op het eerste gezicht niet als hoogvliegers. De verhouding blijft braafjes 2/3 en daardoor moet Flore het zonder vingertoppen stellen.
                    De opstelling parallel aan het beeldvlak lijkt niet meteen de meest creatieve ordening… en toch… juist door die “banale” compositie, die “simpele” bovenbelichting wordt het beeld kaal, de foto sober, en het model naakt….

Less is more

Het model naakt…. Nee, dit is géén model. Een model neemt poses aan, een model representeert iets.
                    Flore, is gewoon zichzelf.
                    Lef heeft ze, en durf, want de foto registreert zonder flatteren, zonder verhullen. Daarvoor is zelfvertrouwen nodig, en vertrouwen.
                    Bart Boodts heeft dat vertrouwen niet beschaamd.

Zonder clichés, maar met gepaste schroom krijgen we een eerlijk beeld met fragiele kwetsbaarheid… welhaast teder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door q-rio Bekijk bericht
                      Zonder clichés, maar met gepaste schroom krijgen we een eerlijk beeld met fragiele kwetsbaarheid… welhaast teder.
                      kan het niet mooier zeggen
                      Scotty... beam me up !!!

Comment

Foto, model en de legubere, ietwat mortuarium-achtige bewerking spreken mij zeker aan

Mooi werk
                        Canon 400D • Tamron 17-50mm F2.8 Di II • Canon EF 50mm F1.8 II • Canon EF 70-300mm F4-5.6 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door q-rio Bekijk bericht
                          Mooie woorden, maar daarom moet je het nog geen mooie foto vinden hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
                            't is zuiver
                            't is naakt
                            blijkbaar was het ook koud tijdens de opname
                            maar meer zie ik hier echt niet in

frontale belichting op de borsten geeft geen waarde aan de foto
                            inspiratieloze pose
                            geen gelaatsuitdrukking
                            steriele kleuren

geeft inderdaad de indruk van persé dit meisje naakt te willen shooten zonder echt een idee of concept in gedachten.
                            Zonde voor dit mooie model met lef!

Het is inderdaad zuiver en naakt...

Maar met wat een klasse en sfeer neergezet.
                            Mooie bewerking en jawel voor mij een zeer geslaagd concept.

Dit is een zeer goed voorbeeld van verder denken dan de glamourplaten...

THIS IS ART and I love it...
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Citaat:
                              Oorspronkelijk geplaatst door q-rio
                              "Zonder clichés, maar met gepaste schroom krijgen we een eerlijk beeld met fragiele kwetsbaarheid… welhaast teder."

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                              kan het niet mooier zeggen
                              Ik ook niet
                              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Ik vind hem wel mooi. Deed mij gelijk denken aan de blairwitch. Mooie sfeer

Comment

Working...
                                X