Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Simpele portretjes op gouden jubileum feest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Simpele portretjes op gouden jubileum feest

Ik ben nog niet lang bezig met fotografie, en het is daarom een vrij riskant ding om te doen: foto's hier bij showcase plaatsen
    Op de feest van m'n grootouders hun gouden jubileum heb ik een beetje fotograaf gespeeld, de (volgens mij) mooiste portretten staan hieronder.
    wat me weeral maar eens duidelijk werd: met de kitlens zijn mooie foto's nemen toch een pak moeilijker dan met m'n 50mm f1.8

Broer die voor z'n zusje zorgt

Zusje, een echte speelvogel

De grootvader van de twee kindjes

Ik ben nog volop aant leren, en nu zou ik van de prof's graag weten: what's and what's
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Re: Simpele portretjes op gouden jubileum feest

je zegt dzelf dat het is om te leren en dat je nog niet lang bezig bent...waarom zet je deze dan niet in learncase?

daar ga je veel meer reactie krijgen
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

dan mag dat toch nog...
      om maar iets te zeggen, in de 10 hoogste topics die nu in de lijst staan, vind ik er toch zeker 1 bij met mindere foto's dan de mijne
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
        dan mag dat toch nog...
        om maar iets te zeggen, in de 10 hoogste topics die nu in de lijst staan, vind ik er toch zeker 1 bij met mindere foto's dan de mijne
        Klopt maar het is niet omdat iemand anders ze fout plaats dat jijd at ook moet doen, wees slimmer

Vermoedelijk horen die andere foto's die jij aanhaalt dan ook in learncase toe.

Zal ik proberen wat tips te geven

Foto 1 zitten de kleuren niet zo goed, lijkt wel een gewoon kiekje met gewoon digitaal cammeraatje.
        Foto 2 vind ik het modelletje wel goed en fototechnisch ook wel, maar stoort de reflectie in het glas
        Foto 3 is het hemd uitgelicht, dus wat overbelicht, een probleem dat moeilijk op te lossen is, tip die ik altijd doe in zo'n situatie is de foto te donker nemen en dan oplichten in PS wat ik zelf wil

Hoop je hiermee al wat geholpen te hebben
        www.sergioprodi.com
        Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Kiekjes voor den Album !

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Kiekjes voor den Album !

MVG, Jeff

ze moeten mijns inziens zeker niet onderdoen voor een opgedirkt en overbewerkt model in een of andere studio noch voor een duif die ergens op een tafel zit.

Comment

iedereen alvast bedankt voor de commentaar en de tips!
              Even erbij zeggen: de foto's komen zo uit de camera, er is niets aan gedaan, enkel verkleind met BD Sizer en kader errond.
              Eerste foto is vrij standaard, ook vrij statisch, dit omdat de jongen op de foto een vrij grote mentale achterstand heeft, als hij merkt dat een fototoestel op gericht staat, bevriest hij gewoon, het was al een hele prestatie hem zo op de foto te krijgen vertelde de moeder me.
              BLOG

Comment

Foto 1: mooi portret, misschien jammer dat de voetjes er niet op staan.
                Foto 2: getuigt van een fotografisch oog. Inderdaad jammer van de reflectie. Deze zou niet misstaan in zwart/wit denk ik.
                Foto 3: Die staat er goed op, al twijfel ik over de overbelichting van z'n hemd. Crop die parasol eraf en je foto is àf.
                www.bigducksix.be

Comment

Working...
                X