Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het meisje aan het venster

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het meisje aan het venster

Oorspronkelijk geplaatst door Van Put Luc Bekijk bericht
    Is dit commentaar geven om te geven of wat...??
    De foto kan je niet aanspreken tot daar Okéé...!!
    maar de rest is kwatch !!
    neem nu even de neusgaten...??
    pfff....

ik erger me mateloos, neemt alle plezier om beelden te posten op BD weg...
    grts. luc,
    Zal ik voortaan aan jou vragen hoe ik een foto mag beoordelen...? Jawadde zeg...

Blij te lezen dat je zelf constructief bijdraagt aan het topic. Ik deed tenminste moeite om die foto te beoordelen. Kan van jou niet gezegd worden...

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Zal ik voortaan aan jou vragen hoe ik een foto mag beoordelen...? Jawadde zeg...

Blij te lezen dat je zelf constructief bijdraagt aan het topic. Ik deed tenminste moeite om die foto te beoordelen. Kan van jou niet gezegd worden...

Mvg,
      Frederic
      frederic ik geef je meer dan groot gelijk

als je een foto in showcase post, mag je je toch verwachten aan commentaren en meningen die soms serieus gepeperd zijn. Daar moet je tegenkunnen, en als dat niet lukt, moet je ook geen foto's posten

Luc; commentaar op commentaar geven, en geen commentaar op de foto geven vind ik heel wat zeker als je zo heftig en persoonlijk reageert op iets wat eigenlijk een correcte beoordeling is

on topic: ik vind het op het eerste gezicht een heerlijke foto, maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer de onscherpe arm en het afgesneden kleed mij storen. overbelichting stoort mij helemaal niet, evenmin het lage standpunt. er komt daar van achter haar rug wel een stukje vlees piepen dat ik liever niet zag op die plaats. de blik van het model vind ik
      het is zeker en vast een gedurfde compositie, maar ik had ze liever wat beter uitgewerkt gezien. voor mij dus eerder de compositie volgens de regeltjes in dit geval, waar het model dus meer naar links op de foto zou staan
      de tekst op de foto is nu ook redelijk afgrijselijk, maar ja, dat hoort niet echt bij de foto, dus doet voor mij geen afbreuk aan dit portret dat i ondanks mijn negatieve argumenten toch nog zeer zeer geslaagd vind
      Last edited by Matthias; 18 mei 2008, 01:02.
      5DmkIII en wat glas

Comment

Geweldige foto...
        Maar nét iets te scherp op de ene plaats, te onscherp op de andere (arm).

Ik persoonlijk vind tekst nooit mooi in een foto. In dit geval is het helemaal afzichtelijk...

Comment

Sorry mannekes en vrouwkes... voor mij is dit GEEN goede foto. Hij is scherp op de tieten, en niet op de ogen.
          Last edited by FestinaLente; 18 mei 2008, 08:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            frederic ik geef je meer dan groot gelijk

als je een foto in showcase post, mag je je toch verwachten aan commentaren en meningen die soms serieus gepeperd zijn. Daar moet je tegenkunnen, en als dat niet lukt, moet je ook geen foto's posten

Luc; commentaar op commentaar geven, en geen commentaar op de foto geven vind ik heel wat zeker als je zo heftig en persoonlijk reageert op iets wat eigenlijk een correcte beoordeling is

on topic: ik vind het op het eerste gezicht een heerlijke foto, maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer de onscherpe arm en het afgesneden kleed mij storen. overbelichting stoort mij helemaal niet, evenmin het lage standpunt. er komt daar van achter haar rug wel een stukje vlees piepen dat ik liever niet zag op die plaats. de blik van het model vind ik
            het is zeker en vast een gedurfde compositie, maar ik had ze liever wat beter uitgewerkt gezien. voor mij dus eerder de compositie volgens de regeltjes in dit geval, waar het model dus meer naar links op de foto zou staan
            de tekst op de foto is nu ook redelijk afgrijselijk, maar ja, dat hoort niet echt bij de foto, dus doet voor mij geen afbreuk aan dit portret dat i ondanks mijn negatieve argumenten toch nog zeer zeer geslaagd vind
            Mathias,

Als iemand mijn foto's negatieve kritiek geeft daar kan ik mee leven ;
            Anders is het wanneer iemand "de persoon achter het toestel" viseert en dat is bij Frederic het geval en zo zijn er nog wel enkelen hier op het forum.
            Het geeft je op de duur tegenzin om hier nog wat te posten.
            Als ik hier op dit forum op een van mijn beelden hoe goed die ook mag zijn een reactie zie van "Frederic de Smet" of Fotofolio dan weet ik dat het negatief is , ik moet het zelfs niet meer lezen.
            Dit heeft niks meer te maken met constructieve comments , dit is gewoon op een kinderachtige manier de fotograaf viseren, niet meer of niet minder!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Sorry mannekes en vrouwkes... voor mij is dit GEEN goede foto. Hij is scherp op de tieten, en niet op de ogen.
              Jij kijkt blijkbaar alleen naar de "tieten" ; waar het hart van vol is he ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                Als ik hier op dit forum op een van mijn beelden hoe goed die ook mag zijn een reactie zie van "Frederic de Smet" of Fotofolio dan weet ik dat het negatief is , ik moet het zelfs niet meer lezen.
                Dit heeft niks meer te maken met constructieve comments , dit is gewoon op een kinderachtige manier de fotograaf viseren, niet meer of niet minder!
                Allez, je zoekt blijkbaar dingen die er niet zijn... Tof om te weten. Bij deze zal ik mij dan ook onthouden van enige commentaar op jouw beelden in de toekomst. Misschien zal ik me wel volledig onthouden van nog op dit forum te reageren/bezoeken in de toekomst, want de mentaliteit die er heerst en het feit alleen al dat je 5 keer moet nadenken voor je je eigen mening neerpent is allesbehalve om over naar huis te schrijven... Zo lang je postieve reacties schrijft, dan word je vol lof onthaald, maar O wee als je mening de kudde eens niet volgt...

Adios!

Comment

Foto vind ik heel mooi van kleur.
                  Ben er nu reeds verschillende maal naar gaan kijken, en telkens mis ik een stuk rechts. Persoonlijk denk ik dat een stuk rechts erbij de compositie ten goede zou komen. Als het natuurlijk niet aanwezig is kan je het er moeilijk bijkleven (alhoewel).
                  Wat overbelichting betreft: geen enkele pixel is overbelicht, noch onderbelicht.
                  De scherpte daarentegen lijkt id wel iets meer op de borsten te vallen, maar dat zal de fotograaf wel kunnen beoordelen.

Comment

Zo lang je postieve reacties schrijft, dan word je vol lof onthaald, maar O wee als je mening de kudde eens niet volgt...
                    Adios!
                    De kudde, waarom geeft mij dit zo'n negatief beeld van diegene die dit schrijft?

En wat de foto betreft : zelf ben ik geen kenner van dit soort foto's (hoor ik nu bij de kudde of niet ) het enige wat mij onmiddellijk opviel was het oog.
                    De rest, en ik houd niet zo van "regelkes", vind ik best mooi.
                    Last edited by vinstermik; 18 mei 2008, 10:27.

Comment

Prima plaat om naar te kijken en idd een lekkere eigenwijse comp. Belichting imho prima. Scherpte twijfel ik over hoewel je bij fashion best het accent op de kleding mag leggen wat hier ook het geval is.

Enige waar ik ook naar blijf kijken is de arm die uit de rug komt. Een klein kijkgaatje had daar beter geweest, of de arm weg. Maar dan had ik ook een stuk schouder willen zien.

Prima plaat met hier en daar wat aandachtspuntjes voor de volgende
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Voor mij OK belicht; net op het randje.
                        Compo is eigenwijs maar dat kan; je krijgt daardoor een leuke diagonaal.

Scherpte(diepte) ligt voor mij niet goed.
                        Jammer van die ene arm die niet scherp is en ook op het gezicht te weinig scherpte.
                        Het stukje arm die achter de rug piept, zou ik toch wel wegshoppen.

Laten we verder wat minder hard zijn en op de bal spelen ipv op de man.
                        Indien niet, vrees ik dat er hier verschillende gaan afhaken.

Comment

Toch serieus slordig als ik eerlijk mag zijn.

Ik zie een serieus overbelichte hals, een slordig stuk loshangend lint, een stompje arm dat uit de rug komt piepen...
                          Ook een iets hoger standpunt ware beter geweest, zodat je iets minder in haar neusgaten kijkt.

Nee, 'k heb al stukken beter van je gezien...

Mvg,
                          Frederic
                          Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                          Hier ga ik zelfs niet op reageren ,denk er het mijne over !
                          Je wil hier niet op reageren? Of je kan hier niets zinnigs op zeggen?!
                          Je kan gewoon niet tegen kritiek.

Frederic heeft gelijk dat de foto beter kon. Jij kan dit niet accepteren, telkens opnieuw. Moet Frederic dan liegen en zeggen dat de foto wel goed is enkel om jou te plezieren?! ik denk het niet, hij en zowel anderen hebben het recht om te zeggen dat ze deze foto of andere foto's niet goed vinden.

Je zegt ook dat Frederic of anderen je viseren.
                          1 mss omdat jij net hetzelfde doet bij hun, lees comment die je plaatste bij FOTOFOLIO.
                          2 Er wordt hier duidelijk boven gezegd "'k heb al stukken beter van je gezien" Wat denk ik te lezen is als, ander werk is WEL goed!!

Wat ik hier duidelijk merk op het forum is de steeds wederkerende vete tussen de oude garde en de nieuwe lichting. Blijkt steeds zo te lopen in topics. Oude garde hebben dikwijls de neiging om 'oud' synoniem te gaan gebruiken als 'Pro' of 'Expert', en dat is fout! Een oude kan evengoed slechte foto's maken en iemand die nog maar 2 weken zijn toestel heeft kan een superfoto maken.

Last but not least. Als je hier een foto plaatst moet je tegen kritiek kunnen, anders moet je in je post maar zetten "Gelieve enkel positieve comments te plaatsen, want tegen negatieve kan ik niet tegen"

On Topic, ik vind de foto ook niet geslaagd. De Kadrering is niet dat, details die niet goed zitten. De overbelichting in de hals in inderdaad eigen aan de foto en niet storend. Maar dus overall kon hij stukken beter. Maar van mij zal je dit vrijwel zeker ook niet aanvaarden omdat ik ook maar een nieuwtje ben in uw ogen. Dit op zich zegt al genoeg over de manier van beoordelen hier.

En dit is mijn gedacht! (Net de essentie van dit forum)
                          Last edited by Sergio_Nikon; 18 mei 2008, 13:15.
                          www.sergioprodi.com
                          Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Comment

Op zich 'n mooie foto, maar het stompje linkerarm trekt de aandacht weg en ik zou meer ruimte gelaten hebben rechts in beeld, in de kijkrichting van het model. Nu plakt ze als het ware tegen de rand van de foto. Ietsje hoger standpunt was m.i. ook beter geweest.

Heb je deze foto bewust zo strak gekadreerd? Stond er misschien teveel rommel rechts in beeld dat je niet mee op de foto wou hebben? Dan was even opruimen of een ander venster kiezen misschien een optie.
                            www.festivalnoise.be
                            http://www.timmyhaubrechts.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
                              Je wil hier niet op reageren? Of je kan hier niets zinnigs op zeggen?!
                              Je kan gewoon niet tegen kritiek.

Frederic heeft gelijk dat de foto beter kon. Jij kan dit niet accepteren, telkens opnieuw. Moet Frederic dan liegen en zeggen dat de foto wel goed is enkel om jou te plezieren?! ik denk het niet, hij en zowel anderen hebben het recht om te zeggen dat ze deze foto of andere foto's niet goed vinden.

Je zegt ook dat Frederic of anderen je viseren.
                              1 mss omdat jij net hetzelfde doet bij hun, lees comment die je plaatste bij FOTOFOLIO.
                              2 Er wordt hier duidelijk boven gezegd "'k heb al stukken beter van je gezien" Wat denk ik te lezen is als, ander werk is WEL goed!!

Wat ik hier duidelijk merk op het forum is de steeds wederkerende vete tussen de oude garde en de nieuwe lichting. Blijkt steeds zo te lopen in topics. Oude garde hebben dikwijls de neiging om 'oud' synoniem te gaan gebruiken als 'Pro' of 'Expert', en dat is fout! Een oude kan evengoed slechte foto's maken en iemand die nog maar 2 weken zijn toestel heeft kan een superfoto maken.

Last but not least. Als je hier een foto plaatst moet je tegen kritiek kunnen, anders moet je in je post maar zetten "Gelieve enkel positieve comments te plaatsen, want tegen negatieve kan ik niet tegen"

On Topic, ik vind de foto ook niet geslaagd. De Kadrering is niet dat, details die niet goed zitten. De overbelichting in de hals in inderdaad eigen aan de foto en niet storend. Maar dus overall kon hij stukken beter. Maar van mij zal je dit vrijwel zeker ook niet aanvaarden omdat ik ook maar een nieuwtje ben in uw ogen. Dit op zich zegt al genoeg over de manier van beoordelen hier.

En dit is mijn gedacht! (Net de essentie van dit forum)
                              Sergio , ambetante vent , ga eens op modellennet of elders je gal uitspuwen ; hier is het een forum voor fotografen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
                                Op zich 'n mooie foto, maar het stompje linkerarm trekt de aandacht weg en ik zou meer ruimte gelaten hebben rechts in beeld, in de kijkrichting van het model. Nu plakt ze als het ware tegen de rand van de foto. Ietsje hoger standpunt was m.i. ook beter geweest.

Heb je deze foto bewust zo strak gekadreerd? Stond er misschien teveel rommel rechts in beeld dat je niet mee op de foto wou hebben? Dan was even opruimen of een ander venster kiezen misschien een optie.
                                Model stond op een smalle trap en rechts van haar stond het venster ; de kadrering was bewust zo gekozen.
                                Werkte met 135mm objectief waardoor een hoger standpunt ook niet mogelijk was , ik stond zelf behoorlijk stuk van de trap vandaan.

Comment

Working...
                                X