Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hou juist in de gaten dat ze je studio niet omver loopt met dat ding op haar hoofd
Inderdaad!
Wel, het is niet de 1e shoot die ik doe waarbij het model niks ziet, en dat geeft, mits de nodige voorzichtigheid, telkens verrassend positieve resultaten. Modellen poseren op een heel andere manier. Artistieke foto's gegarandeerd!
In dit geval zag het model niks en hoorde ook al niet veel, waardoor ze op den duur niet goed meer wist waar ik stond, want dan op zich weer speciale foto's gaf (zie bv. foto 3). Kijk maar eens goed, Ancilla (het model) denkt dat ik voor haar sta (linker kant foto), maar eigenlijk sta ik naast haar. Ze is m.a.w. 90 graden naar rechts gedraaid zonder het te beseffen.
Allée, ge hebt u herpakt. De laatste vind ik een heel leuke compo.
By The Way :
Heb je effectief al eens getest of iso 64 effectief minder ruis geeft dan iso100. Want de lo setting op een camera geeft normaal méér ruis. Het is niet omdat het cijferke lager is dat de ruis lager is.
Allée, ge hebt u herpakt. De laatste vind ik een heel leuke compo.
Thanx! Maar... herpakt? Ik schaam me niet voor die douchefoto hoor. Die was technisch niet perfect, en ik apprecieer alle commentaar terzake, maar al die heisa rond die men rond die foto gemaakt heeft was er lichtjes over hoor.
By The Way :
Heb je effectief al eens getest of iso 64 effectief minder ruis geeft dan iso100. Want de lo setting op een camera geeft normaal méér ruis. Het is niet omdat het cijferke lager is dat de ruis lager is.
ISO64 is de setting die ook de camera altijd "verkiest" in auto of P mode. Maar ik zou idd eens de test moeten doen. Hoedanook, mijn nieuwe Alpha heeft heel wat minder problemen met noise en het is de bedoeling dat ik die ga gebruiken (nu nog die live view aan de klap krijgen met studioflitsers en we zijn vertrokken).
Thanx! Maar... herpakt? Ik schaam me niet voor die douchefoto hoor. Die was technisch niet perfect, en ik apprecieer alle commentaar terzake, maar al die heisa rond die men rond die foto gemaakt heeft was er lichtjes over hoor.
Welcome to BD. Ge zoudt eens moeten weten wat ik ooit over mij heb gekregen. Da was nog iets anders.
Maar ik had het niet over de douchefoto want daar volg ik u.
nu nog die live view aan de klap krijgen met studioflitsers en we zijn vertrokken
Lijkt u dat wel praktisch? Bij studioflitsen moet je meten voor wat de flitsen gaan produceren; niet voor wat je ziet. Verlies je ook niet uw view als de spiegel wordt opgeklapt?
Welcome to BD. Ge zoudt eens moeten weten wat ik ooit over mij heb gekregen. Da was nog iets anders.
Ik geloof u op uw woord.
Lijkt u dat wel praktisch? Bij studioflitsen moet je meten voor wat de flitsen gaan produceren; niet voor wat je ziet. Verlies je ook niet uw view als de spiegel wordt opgeklapt?
Er is een aparte topic hierover, maar heel kort: wat je aanhaalt is net het probleem met de Alpha live view. Je ziet niet waar je mee bezig bent (bv. bij 1/125e F/8 zie je niks onder pilootlampen), terwijl bv. mijn F828 eenvoudigweg de live view compenseert als je de de flits op 'ON' zet (soort van autogain). Gevolg: Alpha+liveview+studioflitsers = no go, tenzij iemand (Sony liefst) hier een oplossing voor heeft...
Comment