Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste communie (deel 1)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste communie (deel 1)

De eerste keer foto's genomen voor een eerste communicant om dan kaartjes te maken.

1. ISO: 400, 1/400s, f14, 55mm

2. ISO: 400, 1/400s, f14, 44mm, bewerkt met photoshop (niveau's aangepast om lichter te maken)
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Re: Eerste communie (deel 1)

Ik vind ze beiden nog iets te donker! (of het ligt aan mijn monitor!)

Grtz,Fabienne
    Luisteren kan zoveel zeggen.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

Comment

Z'n gezichtje mag wat lichter gemaakt.
      Ik begrijp niet zo waarom je een diafragma F14 gebruikt hebt. Door voor een kleinere scherptediepte (kleiner F-getal) te kiezen komt de focus meer op het onderwerp te liggen.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Op zich en voor de ouders zeker en vast goede resultaten. Je hebt ook nergens uitgebrande gedeeltes en dat maakt de foto's aangenaam kijken.

Over compositie en sfeer ga ik niet discussiëren, het zijn brave foto's, technisch voor mij goed op het eerste zicht ... maar de diafragma keuze blijft een vraagstuk.
        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Z'n gezichtje mag wat lichter gemaakt.
          Ik begrijp niet zo waarom je een diafragma F14 gebruikt hebt. Door voor een kleinere scherptediepte (kleiner F-getal) te kiezen komt de focus meer op het onderwerp te liggen.
          Ik heb, denk ik, op P of automatisch getrokken. Een lagere f-waarde was beter (voor portretten).

Dit onderwerp mag trouwens naar fotodiscussie gezet worden
          Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Comment

over het algemeen te donker, de eerste wel de beste, zou wel de bomen eraf halen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Klassiek... dat is het minste wat je kan zeggen.
              Niet slecht bedoelt hoor, maar het is niet echt boeiend.

Je hebt vooral een foutieve keuze gemaakt met de manier waarop je de foto's hebt gemaakt.

Werk altijd op A-stand of liefst nog manueel.

Probeer bij portretten lage F-waarden (de achtergrond is bij communiereportages van ondergeschikt belang, dus moet je die rustig houden).

De belichting heb je niet goed in de hand... Nu ja, dat is ook niet echt simpel met dit weer, en dat in combinatie met witte kleding etc...
              Hierdoor zijn je foto's onderbelicht, en dan vooral je onderwerp (de communicant dus). Als je echt zeker wil zijn moet je gebruik maken van een lichtmeter en manueel alles instellen.
              Je kan ook gebruik maken van spotmetering op een grijskaart, maar da's wel complex uiiteraard.
              Of afgaan op je gevoel, de camera op A-stand zetten en afhankelijk van de omgeving wat plussen of minnen met je EV.

Probeer ook wat meer dynamiek in je foto's te krijgen door eens een ander standpunt aan te nemen of je camera schuin te houden.

Als je deze foto's toch wil gebruiken zou ik het onderwerp nog wat uitlichten, dat kan je makkelijk in PS met een layermask.
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Zoals mijn voorgangers reeds aanhaalden die f14 is voor dit soort foto's absoluut niet nodig, in de toekomst misschien beter gebruik maken van de A stand van je toestel en zelf je diafragma kiezen, persoonlijk zou ik meer naar een f8 of groter gaan. Qua belichting valt het wel mee nu ze zijn bewerkt, ik mis wel een beetje contrast en daardoor komen ze een beetje vlak over.
                Je gekozen standpunt in de eerste is mijn inziens niet ok, het zou een heel ander beeld opleveren wanneer jij als volwassene ook door de benen zakt om dit plaatje te schieten. Tot slot om tot een sterkere compositie te komen zou je de eerste in landscape kunnen nemen met je model meer naar rechts geplaatst, kijkend naar links. Je tweede is best ok, al bij al vind ik het leuke beelden van een schijnbaar tof kereltje.
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Met de laatste post van Eva is nu alles al gezegd behalve wat je nu nog kan doen om de foto's te verbeteren.
                  - Niveau's regelen
                  - iets meer contrast
                  - klein beetje verzadiging bij geven
                  - en dan een witte, wazige, ovalen kader er rond (nee, dit laatste is een grapje hoor )

Nadien zou ik ze zeker nog eens willen zien!
                  http://www.kimschollaert.be
                  http://www.fashionbelgium.be

Comment

Working...
                  X