Ik betrap er mezelf steeds op dat ik keer op keer naar die lege hoek ga kijken om te zien of er iemand aankomt.
Extravagant en daardoor extra vragend naar aandacht.
Zij is quasi "out of the box" maar de kijker wordt beslist meegetrokken "in the box"
Ik betrap er mezelf steeds op dat ik keer op keer naar die lege hoek ga kijken om te zien of er iemand aankomt.
Extravagant en daardoor extra vragend naar aandacht.
Zij is quasi "out of the box" maar de kijker wordt beslist meegetrokken "in the box"
Henri
nou ja.. dat heb ik dus ook. Ik heb dit van een fotograaf met een waanzinnig goed oog voor compositie die mij hier op wees.
Zoals jullie weten crop ik dus zelden of nooit, laat staan een deel aan de foto vastplakken.. maar dit was 1 van die uitzonderingen
Dit (en in mijn ogen ook geen slechte plaat) is namelijk het origineel... en dan vraag je je af.. hoe KOM je erop
nou ja.. dat heb ik dus ook. Ik heb dit van een fotograaf met een waanzinnig goed oog voor compositie die mij hier op wees.
Zoals jullie weten crop ik dus zelden of nooit, laat staan een deel aan de foto vastplakken.. maar dit was 1 van die uitzonderingen
Dit (en in mijn ogen ook geen slechte plaat) is namelijk het origineel... en dan vraag je je af.. hoe KOM je erop
Met je oog voor aanpak en presentatie ben je beslist rijp voor de publicitaire sector.
Succes
Ik heb zo het gevoel dat dat er in deze foto een goeie banner huist of een panoramische affiche. Het oogt in ieder geval professioneel en kan zo in een reclame terecht. En dat bedoel ik in een positieve zin. Top.
Dit idee bestaat reeds vele, vele jaren en komt inderdaad uit de reclamewereld.
Alleen, in de reclamewereld kwam hier nu in het lege vlak een originele tekst te staan, die aansluiting moet geven bij een ook al originele foto. Er ontstaat een wisselwerking tussen tekst en beeld, die het aan te prijzen product op de een of andere manier de potentiele koper moet aanspreken en aanzetten tot kopen....reclame dus.
Op deze foto wordt mijn aandacht geleid naar het lege vlak...alleen daar is niks. En compositorisch, ja mag, maar dan toch liever een leegte met iets meer inhoud. Zo is het té gemakkelijk vind ik.
Dan liever een goede reclame, want die heeft tenminste een inhoud (voor wie graag bedrogen wil worden bv.).
De originele foto steekt hier een stuk bovenuit, want daar grijpt de blik en de houding je tenminste vast. Alhoewel klassiek van compositie, vind ik hem toch beter dan de eerste (witte lijn boven hoofd stoort wel enigszins).
vind de bewerking mooier dan het origineel
Kan niet goed omschrijven hoe ik het zie. De foto oogt frisser, lichter, spannender ( dat zeker )...
Verdorie het is toch moeilijk om te beschrijven waarom je een foto mooi vind
Een amateur maakt zich druk om scherpte
een professioneel maakt zich druk in de verkoop
een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht
Comment