Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Out of the box (update met origineel)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Out of the box (update met origineel)

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
    Dit idee bestaat reeds vele, vele jaren en komt inderdaad uit de reclamewereld.

Alleen, in de reclamewereld kwam hier nu in het lege vlak een originele tekst te staan, die aansluiting moet geven bij een ook al originele foto. Er ontstaat een wisselwerking tussen tekst en beeld, die het aan te prijzen product op de een of andere manier de potentiele koper moet aanspreken en aanzetten tot kopen....reclame dus.

Op deze foto wordt mijn aandacht geleid naar het lege vlak...alleen daar is niks. En compositorisch, ja mag, maar dan toch liever een leegte met iets meer inhoud. Zo is het té gemakkelijk vind ik.
    Dan liever een goede reclame, want die heeft tenminste een inhoud (voor wie graag bedrogen wil worden bv.).

De originele foto steekt hier een stuk bovenuit, want daar grijpt de blik en de houding je tenminste vast. Alhoewel klassiek van compositie, vind ik hem toch beter dan de eerste (witte lijn boven hoofd stoort wel enigszins).
    ga helemaal mee met de laatste twee zinnen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oww.. de hoek van het paneel. Nieteens gezien hahahaha. Stoorde mij niet, maar in 2 seconden opgelost hoor
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

als niet-kenner kies ik toch voor het origineel.
        gegroet, Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
          Dit idee bestaat reeds vele, vele jaren en komt inderdaad uit de reclamewereld.

Alleen, in de reclamewereld kwam hier nu in het lege vlak een originele tekst te staan, die aansluiting moet geven bij een ook al originele foto. Er ontstaat een wisselwerking tussen tekst en beeld, die het aan te prijzen product op de een of andere manier de potentiele koper moet aanspreken en aanzetten tot kopen....reclame dus.

Op deze foto wordt mijn aandacht geleid naar het lege vlak...alleen daar is niks. En compositorisch, ja mag, maar dan toch liever een leegte met iets meer inhoud. Zo is het té gemakkelijk vind ik.
          Dan liever een goede reclame, want die heeft tenminste een inhoud (voor wie graag bedrogen wil worden bv.).
          Klopt ! Maar 't zou zonde zijn om het zondermeer te klasseren onder de "niet-bruikbare opnames" ?!

De compositie biedt wel mogelijkheden om op verder te werken en iets te creëren mét inhoud, zónder reclametekst.

Suggestie : plak op 1:4 van de linker kant "in de verte" (heel klein dus) een flamboyante kerel -type Italian, Cool, Playboy, in smoking, zijn atletisch lichaam werpt langgerekte schaduw af op het grijze canvas ...- die wegwandelt terwijl hij nog één verleidelijke blik werpt over zijn rechter schouder ... en zo krijg je een soort "mini-verhaalfoto" waar de kijker zijn eigen scenario kan invullen ... én het basisconcept van de immense ruimte wordt behouden én de linker zijde heeft een bestaansreden gekregen.

Neen ? ... of wel ?
          Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
            Klopt ! Maar 't zou zonde zijn om het zondermeer te klasseren onder de "niet-bruikbare opnames" ?!

De compositie biedt wel mogelijkheden om op verder te werken en iets te creëren mét inhoud, zónder reclametekst.

Suggestie : plak op 1:4 van de linker kant "in de verte" (heel klein dus) een flamboyante kerel -type Italian, Cool, Playboy, in smoking, zijn atletisch lichaam werpt langgerekte schaduw af op het grijze canvas ...- die wegwandelt terwijl hij nog één verleidelijke blik werpt over zijn rechter schouder ... en zo krijg je een soort "mini-verhaalfoto" waar de kijker zijn eigen scenario kan invullen ... én het basisconcept van de immense ruimte wordt behouden én de linker zijde heeft een bestaansreden gekregen.

Neen ? ... of wel ?
            Ga je gang zou ik zeggen. Ben altijd wel nieuwsgierig naar de creatieve geest van anderen
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

De foto's zijn af en zoals je de foto in je start gebruikt, tja zo gebruiken ze die voor die boards hé...

Comment

Working...
              X