Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alice in wonderland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: alice in wonderland

Saar. Dit is een prachtplaat. Gedurft. Het geeft perfect de sfeer weer van het sprookje alice in Wonderland. Heel luguber weergegeven trouwens.
    Maar in dit deel van het forum ziet men liever halfnaakte modelfotokes die in een studio zijn genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
      We hebben hier iemand die in eenzelfde stijl, haar stijl (?) een reeks foto's post. En als je die niet kan smaken mag je dat gerust zeggen, maar laat ook de anderen hun zeg doen. En heb aub altijd respect voor andere "kunstenaar" , laat het idee los dat alleen jou werk en dat van je voorbeelden het enige ware goeie is

En blijf vriendelijk, dat zou tof zijn
      Mooi gezegd

Ik hou wel van de sfeer, maar ik heb er al beter van jouw hand gezien.

Dit gezegd zijnde...

Bovenstaande foto heeft in mijn ogen veel meer met fotografie en gevoel te maken dan sommige andere, door bijna iedereen de hemel in geprijsde foto's.

Vb:
      Foto's van natuurfotografen/macrofotografen die een hun foto laten maken door een laserstraal.
      Prachtig hoor, daar niet van, maar in mijn ogen niets met fotografie te maken.
      Mvg Tim

Comment

We hebben hier iemand die in eenzelfde stijl, haar stijl (?) een reeks foto's post. En als je die niet kan smaken mag je dat gerust zeggen, maar laat ook de anderen hun zeg doen. En heb aub altijd respect voor andere "kunstenaar" , laat het idee los dat alleen jou werk en dat van je voorbeelden het enige ware goeie is

Kan ik helemaal mee eens zijn. De tolerantie is vaak erg ver zoek wanneer iemand de norm, de regels en de voorschriften niet hanteert.

Het zou inderdaad 'tof' zijn, picasso, maar ik vrees dat het ijdele hoop blijft.

Soms heb ik de indruk dat aan de manier waarop gereageerd wordt vaak vergeten wordt dat het hier maar om fotokes gaat hé!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
          Ik zal binnenkort ook eens zo'n foto plaatsen ’k ben benieuwd naar de reacties.
          Snel klaar, ik hoef niet eens door de zoeker te kijken…… altijd goed.
          Je hoeft je dan ook niet af te vragen of het bewust was.
          Dit doet me een beetje denken aan een les kunstgeschiedenis in mijn humaniora, waar Picasso (de schilder, niet het forumlid hier ;-) besproken werd. Iedereen was van mening dat ze ook wel snel even een picasso konden bijeenkladderen. "Ja doe het dan maar he..." was de commentaar van de leraar. We zijn nu twintig jaar later en ik begin te vrezen dat ik met 20 would-be Picassos in de klas heb gezeten (en diene ene die zijn eigen schilderij stieken in het museum was gaan ophangen heeft niet in mijn klas gezeten ;-).

Wat echter niet wegneemt dat deze stijl is absoluut niet mijn ding is. Ik kan echter wel begrijpen dat een hoop volk daar wel iets in ziet.

Comment

Jij zegt wat ik hier al ff denk.

Sarah het is niet mijn manier van fotograferen maar wat jij met je werk laat zien vind ik knap.
            Al jouw foto's spreken waartegen een hoop van de foto's hier alleen een vastlegging van een moment zijn.

Zo nu alleen ff een blijkbaar standaard BD reactie:
            Onscherp, veel donkere partijen, geen oogcontact
            En ik vind m nog geweldig ook

Even nog voor de diepgaande discussie's:
            Wat is er mis met: Ik vind het niet mooi of het is niet mijn ding en klaar ?
            Waarom moet hierover gediscusieerd worden tot bijna het afkrakende en beledigende toe

Saar je hebt een fan

Greets rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Halo Allen,

Laat ik ook maar mijn bescheiden mening ventileren.

Ik denk er wordt het een en ander door elkaar gehaald.

-De fotograaf wil iets uitdrukken (maakt foto).

-De toeschouwer velt oordeel.

Analyse:
              Fotograaf tevreden, showed trots haar foto.

Toeschouwerskamp ernstig verdeeld. Beoordeling van zeer goed tot een gruwel.

Persoonlijk vind ik ook veel kunst niet 'mooi'. Maar dat schijnt toch meer over mij te zeggen als over de objecten.

Rob

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Vertel eens want mij ontgaat het volledig .
                Ben net even naar haar website gaan kijken, en het maakt wel degelijk deel uit van een coherente en consistente stijl. Op haar site staan er wel een paar waar ik verduiveld van onder de indruk ben. Chapeau!!

Comment

makes me
                  smile
                  smile
                  smile

Scotty... beam me up !!!

Comment

dat kwam bij mij ook op,
                    fantastisch om zo een sfeer in een beeld te kunnen leggen

wat onscherpte betreft: dat maakt hem hier net zo goed, geeft een verwarde mysterieuze sfeer toe wat bij dit beeld past

en wat showcasewaardig betreft: amai nie, van mij mag hij zelf bij mij aan de muur hangen op canvas

Blair witch kwam ook bij me op)
                    Last edited by frankyds; 20 februari 2008, 02:50.
                    Fuji XPRO1

Comment

heb die discutie hier ook al eens gevoerd ...

heb jouw site bekeken, en vind net als dit beeld dat je uitzonderlijk gevoel hebt in fotografie, bewust of onbewust (hopelijk het eerste), vooral de zelfportretten zijn ontzettend sterk en hoe je elk element in beeld zijn rol kan laten spelen, de scene bespelen

wees maar zeker dat dit kunst is, dit is totaal ander koek dan pakweg een vlinder scherp fotograferen :-)

ik begrijp echter wel niet waarom je met polaroid werkt?

Oorspronkelijk geplaatst door SAAR Bekijk bericht
                      Awel zo zit het voor mij dus niet. persoonlijke smaak, het niet binnen de lijntjes kleuren maar er net buiten, iets 'nieuws' proberen.
                      van het moment dat je je op dit forum niet aan de ISO, focus of dergelijke houdt wordt het als rommel beschouwd.
                      Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                        wees maar zeker dat dit kunst is, dit is totaal ander koek dan pakweg een vlinder scherp fotograferen :-)
                        Zucht...al eens geprobeerd?

Ik krijg van dat kleinerend gedrag naar natuur/macrofotgrafie toe stilletjesaan genoeg
                        Last edited by Ticor; 20 februari 2008, 03:28.
                        Mvg Tim

Comment

heb die discutie hier ook al eens gevoerd ...

heb jouw site bekeken, en vind net als dit beeld dat je uitzonderlijk gevoel hebt in fotografie, bewust of onbewust (hopelijk het eerste), vooral de zelfportretten zijn ontzettend sterk en hoe je elk element in beeld zijn rol kan laten spelen, de scene bespelen

ik begrijp echter wel niet waarom je met polaroid werkt?
                          oke, ik zou wel op iedereen afzonderlijk willen reageren, maar daar begin ik gewoonweg niet aan.
                          Enkel even dit: het is niét mijn bedoeling om hier op BD gewoon wat discussies op gang te brengen, maar wel om te tonen wat ik graag doe en mijn gevoelens te uiten in beelden. (ik gebruik het woord fotografie al niet eens meer aangezien dat hier blijkbaar toch zoveel eisen heeft).
                          Trouwens, ik gebruikte het woord 'dumpen' omdat ik me schaamde dat ik 3 posts op de eerste pagina van dit forumonderdeel heb, niét omdat ik niet genoeg waarde hecht aan foto's. En kom he zeg, doe nu niet alsof dat niet duidelijk was.
                          Voor degene die zei dat lomografie broekvegersfotografie is, sorry, maar daar maak ik mijn woorden niet aan vuil.

Dan nu, de reden waarom ik met een polaroid werkte (enkel bij deze foto trouwens): Polaroid zal stoppen met het fabriceren van de plaatjes, en nu heeft Studio Brussel een wedstrijd gestart, om 100 plaatjes te winnen. Vandaar dus...

ps: ondanks de soms afbrekende kritiek, toch bedankt om te reageren
                          http://www.flickr.com/photos/sarahhermans/
                          http://www.sarahhermans.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SAAR Bekijk bericht
                            Voor degene die zei dat lomografie broekvegersfotografie is, sorry, maar daar maak ik mijn woorden niet aan vuil.
                            Wie bewust handelt zónder nadenken, zónder kijken, zónder interesse in het eindresultaat, zónder interesse in kwaliteit, ... hoe noemen ze die ingesteldheid dan wél ???
                            Op school noemden ze mij dan een ... juist, ja.
                            En heb ik ooit beweerd dat daar iets verkeerd aan is ? Heb ik één letter negatieve kritiek gegeven op de foto of het concept van lomografie ? Lomografie is per definitie who-cares-and-whatever-fotografie, kan ik het helpen ?!? ... ík heb het niet uitgevonden noch gedefiniëerd, hoor!

Nimmer werd het bestaansrecht van eender welke foto hier (door mij) in vraag gesteld. Mijn kritiek was uitsluitend dat deze foto's hier niet thuis horen. Als er dan een amateur-moraalridder gretig verkeerd gaat interpreteren en zijn kans schoon ziet om zijn frustratie te luchten jegens de wél technisch onderlegde fotografen, tja .. voor mij niet gelaten.

Als iemand deathmetal gaat spelen in een operagebouw of gaat headbangen in de les klassiek ballet dan is diene mens gemist van plaatst . Als iemand kauwgom serveert in een gastronomisch restaurant, dan is diene mens gemist van plaats. Als iemand lomografie etaleert in showcase is diene mens gemist van plaats.

En dan nu ne slimmen die op mijn kap komt zitten omdat ik zeg dat je niet mag headbangen ... geeuw
                            Gurdy

Comment

Wat een belachelijke opmerking. Getuigt op z'n minst van even weinig tact als sommige andere reacties hier.

Dit is totaal mijn ding niet, maar er is duidelijk een publiek voor, en Sarah weet goed hoe ze haar ding naar voor kan brengen. Haar site is inderdaad erg consistent qua stijl, en kijk eens rond op deviantart, dergelijke foto's hebben daar pakken succes. Ik vind het allemaal lichtjes overroepen.

Dat het succes van dergelijke foto's voor sommige mensen verrassend & overroepen lijkt, kan ik ook best begrijpen, zeker naar mensen toe die heel veel werk en moeite doen om het technische aspect van een foto 100% juist te krijgen zonder het artistieke te vergeten.

Laten we het technische aspect over- noch onderschatten. Het maakt gewoon deel uit van fotografie. En mag daar over gediscussiëerd worden? Jazeker, maar laten we het hoffelijk houden
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                                Als er dan een amateur-moraalridder gretig verkeerd gaat interpreteren en zijn kans schoon ziet om zijn frustratie te luchten jegens de wél technisch onderlegde fotografen, tja .. voor mij niet gelaten.
                                Ik heb het vermoeden dat dit op mij slaat... je doet maar. Ik ben alvast niet diegene die 'broekvegersfotografie' als eerste heeft neergeschreven, of de TS haar plaatjes met kauwgom heeft vergeleken. Wie ben jij trouwens om te zeggen dat dit plaatje HIER zijn plaats niet heeft? De TS beslist zelf waar hij/zij zijn/haar pics post.

Voor een zogezegd technisch onderlegd fotograaf (want dat zal dan we op u slaan, zeker?) is je tolleratie nul komma nul. Maar ja, wie ben ik, als amateur om u, Oh Grootmeester, te wijzen op uw goedkope arrogantie. Laten we hopen dat er op uw werk nooit zulke botte (en bijzonder slecht geargumenteerde) commentaar komt.

Soit, ik ga er geen verdere woorden aan vuilmaken. Er valt nu eenmaal niet te discussiëren met sommige mensen... en kunst is subjectief en zal altijd wel een reden tot controverse zijn!

Het gaat u allen goed,

Vince
                                http://www.catchlight.be
                                Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                                https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Working...
                                X