Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

man in a uniform

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• man in a uniform

Tegen het licht in getrokken.
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Re: man in a uniform

/mod off

.. Overbelichte plekken

.. Rare strepen op het uniform

.. Persoon te centraal geplaatst en bovendien gehalveerd

.. Hele foto op zich vind ik niet echt interessant.

Misschien kun je ons uitleggen waarom u dit wel een showcase waardige foto vind....
    Ik vind dit niet namelijk

/mod on
    Last edited by Hanske; 13 februari 2008, 21:44.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

hallo Hans,

Ik vind dat net door die zonnestralen het 'kermisgevoel' er af druipt. De foto krijgt er ook een old fashioned look van. Zonder die overbelichting, met als gevolg de zonnestralen, vind ik de foto veel minder waard.

Wat de coupering van de persoon betreft kan ik je gelijk geven , dit zou mooier zijn er zonder.

Maar goed dit is inderdaad puur smaak en gevoelens en daar kan je over blijven twisten. Dat maakt natuurlijk ook de grens tussen beoordeling /showcase zo supergevoelig.
      Is kunst niet een uiting van de allerindividueelste emoties van de allerindividueelste expressie?
      Ik durf zelfs soms wel eens te stellen dat het maar goed is dat smaken verschillen anders zat iedereen achter mijn vrouw aan... )

Comment

Foto kan mij niet bekoren.

Mijn aandacht word getrokken naar het overbelichte raam ipv naar de man.
        Flair mag maar dit is er voor mij over.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske Bekijk bericht
          /mod off

.. Overbelichte plekken

.. Rare strepen op het uniform

.. Persoon te centraal geplaatst en bovendien gehalveerd

.. Hele foto op zich vind ik niet echt interessant.

Misschien kun je ons uitleggen waarom u dit wel een showcase waardige foto vind....
          Ik vind dit niet namelijk

/mod on
          Volgens dit topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=199988 mag ik niet zeggen of ik een foto al dan niet SC waardig mag vinden, en nu zie ik een /Mod off /Mod on het zelf doen.

Ik vind dat deze foto juist door zijn rariteiten er best mag wezen. Die uitgebrande plek neemt idd wel de aandacht weg, had beter gekunt. Maar aangezien, het een scherpe foto is die je niet veel tegen komt qua kleuren vind ik hem wel kunnen.

grtz Jan
          Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elephant999 Bekijk bericht
            Volgens dit topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=199988 mag ik niet zeggen of ik een foto al dan niet SC waardig mag vinden, en nu zie ik een /Mod off /Mod on het zelf doen.
            En we modderen nog wat aan...

Over de foto...

Even de regels citeren voor ik er op gepakt word...
            Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.
            Ik ben er niet weg van... te veel verzadiging in de kleuren, onjuiste kleurtonen, strepen horen op de schouders van een uniform te zitten en er niet door te lopen. De compositie kan me niet bekoren, omdat de man bijna de foto uit is, en omdat zo inderdaad het overbelichte raam, dat verder niet bijdraagt tot het plaatje, de aandacht trekt.
            De positieve noot... het woordje "Jupiler". Blij dat je dat er niet afgecropt hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elephant999 Bekijk bericht

grtz Jan
              Wow shoot me !!!

Vroeg me alleen af waarom iemand een dergelijke foto in SC plaatst. Wat zijn beweegredenen zijn. Ik persoonlijk zou deze foto niet in SC en zeer waarschijnlijk ook niet eens in beoordeling geplaatst hebben.

Blijkt dus een kwestie van smaak te zijn

Vraag me trouwens af als ik geen moderator was geweest , je dit ook zo netjes had gemeld ....denk het niet
              Daarom had ik al bij voorbaat /mod off en /mod on neergezet
              M.a.w. , deze reply deed ik als "gewoon" forumlid en niet als mod ......
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II

Comment

'k stoor me absoluut niet aan comentaren hoor.

Ik vind het een boeiende foto en anderen niet. Niets meer of niets minder. Mocht ik hem niet boeiend vinden zou ik hem niet geplaatst hebben...

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
                  Ik vind het een boeiende foto

Groeten
                  En dat is toch uiteindelijk het aller belangrijkste

Comment

'k stoor me absoluut niet aan comentaren hoor.

Ik vind het een boeiende foto en anderen niet. Niets meer of niets minder. Mocht ik hem niet boeiend vinden zou ik hem niet geplaatst hebben...

Groeten
                    Smaken verschillen... dat is nu eenmaal zo. Als jij hem goed vindt, kan ik daar perfect mee leven.
                    Toch vind ik het jammer dat in de laatste jaren van het bestaan van onze Belgische driekleur, je het zwart in groen hebt omgezet... cyaan en groen zijn zo overheersend in het plaatje dat ze het m.i. helemaal verbrodden.

Comment

@ Festina
                      dit is de rasechte carnavalsvlag hoor! Niets aan de kleuren gedaan. De kleuren zijn identiek aan de reggaekleuren. Net zo authentiek als dat ieder carnavalsactiviteit om 11 minuten na het uur begint.

Comment

@ Festina
                        dit is de rasechte carnavalsvlag hoor! Niets aan de kleuren gedaan. De kleuren zijn identiek aan de reggaekleuren. Net zo authentiek als dat ieder carnavalsactiviteit om 11 minuten na het uur begint.
                        En de Jupiler is Jupiler"green"... Je kan me veel wijsmaken, maar als dat een reggaevlag is, waarom wordt het groen dan zwart als ik het cyaan uit het plaatje haal, waardoor de straatstenen een normale kleur krijgen en het uniform zwart wordt, wat toch wel de originele kleur is, dacht ik ?

Nu ja... 't doet er niet toe. Jij vindt het zo OK. Ik kan daar perfect mee leven.

Comment

@ Festina
                          dit is de rasechte carnavalsvlag hoor! Niets aan de kleuren gedaan. De kleuren zijn identiek aan de reggaekleuren.

Comment

Super, die zonnestralen voor dat fiere gezicht!
                            Ik had liever rechts plaats gezien ipv links..

Comment

@ Festina
                              Klopt, Borgloon-city hangt vol met deze reggaevlaggen rond de karnaval. En ik kan't weten, ben van de city-herself.

PS: mijn foto's van de stoet volgen nog, kmoet alleen nog wa tijd maken...
                              Alpha male no more.
                              Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
                              FB: Joska Joska.

Comment

Working...
                              X