Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Die schöne Helena

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Die schöne Helena

Een mooie Griekse dame ...

MVG,
    Daniël

Re: Die schöne Helena

Mooi, rustig portret van een heel mooie dame.

Comment

...inderdaad, erg knappe dame...
      Mooi portret overigens

mvg,

Roland

Comment

Béétje spijtig van het tegenlicht op de wenkbrauw..
        Anders wel een top-plaatje

Comment

Geen onaardige plaat,echter beetje te veel blur imo.
          Gr Tony

Comment

Mooi portret, maar ik heb toch het gevoel dat lichtbron hier niet helemaal goed "gericht" is. Deze belicht m.i. te zeer achter links (rechterzijde model), terwijl het aangezicht wat in het "donker" blijft.
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
              Mooi portret, maar ik heb toch het gevoel dat lichtbron hier niet helemaal goed "gericht" is. Deze belicht m.i. te zeer achter links (rechterzijde model), terwijl het aangezicht wat in het "donker" blijft.
              Ben nu al een paar keer komen kijken, maar dit gevoel had ik dus ook. Opzich is dat prima, echter moet je dan wel de meting op het gezicht doen en niet op de achterkant. Dat er meerdere stops tussenzitten (achter hoger, voor lager) is normaal. Juist bij donker haar.
              Maar ook op deze manier kan het. Het is de keuze van de fotograaf, maar liever wat meer leven en sprankeling in de ogen.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony1974 Bekijk bericht
                Geen onaardige plaat,echter beetje te veel blur imo.
                Gr Tony
                Blur is hier minimaal, kijk eens naar de rechterkant van het gezicht (links op de foto). Door het diafragma van 2.5 is de DoF wel klein.

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Ben nu al een paar keer komen kijken, maar dit gevoel had ik dus ook. Opzich is dat prima, echter moet je dan wel de meting op het gezicht doen en niet op de achterkant. Dat er meerdere stops tussenzitten (achter hoger, voor lager) is normaal. Juist bij donker haar.
                Maar ook op deze manier kan het. Het is de keuze van de fotograaf, maar liever wat meer leven en sprankeling in de ogen.
                De bedoeling hier was zachte, donkere schaduwen te hebben met zo veel mogelijk detail in het gezicht, in contrast met een harde belichting langs achter. De belichting komt idd van linksachterboven (bestaat dat woord eigenlijk wel?) op de foto gezien. De reflector die ik gebruikte gaf (naar mijn mening) een superzacht licht terug (mag ook wel, 't was een softbox ). Het hier getoonde resultaat is ook echt het beeld dat model en ik in gedachten hadden. Mysterieuze schoonheid ...
                Ik volg je opmerking over de ogen echter wel, dat is voor de volgende keer ...

Comment

Inderdaad en mysterieuze schoonheid. Jammer dat je ervoor naar Griekenland moet.
                  gegroet, Ludo

Comment

Working...
                  X