Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thamara 02

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Thamara 02

graag uw reactie

canon 7D >> EF 70-200 2.8 is L usm II >>>EF 24-105 4.0 L >>>speedlite ex 580 II >>> Gitzo statief >>> Manfrotto balhoofd

Re: Thamara 02

Tenzij dit een model van Oosterse origine is, is er iets ernstig mis met de visagiste haar kleurenpalet. De twee lichtpunten in de ogen storen bovendien vreselijk. Hopelijk wordt het niveau van showcase beter, anders is het een gemiste kans.

Comment

hmm nee. Dit kan beter. Heel erg tangverlicht en niet mooi gekaderd vind ik.
      En wat heeft het model op haar hoofd?
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
        Tenzij dit een model van Oosterse origine is, is er iets ernstig mis met de visagiste haar kleurenpalet. De twee lichtpunten in de ogen storen bovendien vreselijk. Hopelijk wordt het niveau van showcase beter, anders is het een gemiste kans.
        Kijk, op zo'n antwoord zit volgens mij niemand te wachten. We zijn hier allemaal om te leren en met zulk een antwoord zal foto4 de volgende keer 2 x nadenken alvorens weer een post te plaatsen.
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Grande Bekijk bericht
          Kijk, op zo'n antwoord zit volgens mij niemand te wachten. We zijn hier allemaal om te leren en met zulk een antwoord zal foto4 de volgende keer 2 x nadenken alvorens weer een post te plaatsen.

Alvorens weer een foto in showcase te plaatsen, hoop ik. De vraag van TS 'graag uw reactie' vraagt zelfs om 'foto-beoordeling', dus niet 'showcase'.

Comment

Mensen, even de sticky's lezen helpt.

Wat is het verschil tussen fotobeoordeling en showcase
            - Wie post in fotobeoordeling, verwacht milde commentaren en tips die fotografen aanmoedigen om bij te leren.
            - Wie post in Showcase , mag zich verwachten aan harde kritiek en aan een zéér strenge beoordeling.

Showcase is bedoeld voor de betere foto.
            Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

Wat kan helpen om te beslissen of je foto in Fotobeoordeling of in Showcase thuishoort is je af te vragen: Hoort deze foto thuis in mijn fotoalbum (fotobeoordeling) of is deze foto zo goed dat hij kan mee doen aan een foto-expositie (Showcase)?
            Bij twijfel post je best in Fotobeoordeling.

Maximale grootte van de foto mag 900 pixels bedragen, en niet meer dan 400 kb

Meer info vind je in het Forumreglement.

Prettig eindejaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
              Alvorens weer een foto in showcase te plaatsen, hoop ik. De vraag van TS 'graag uw reactie' vraagt zelfs om 'foto-beoordeling', dus niet 'showcase'.
              Dus jij zet foto's in showcase om geen reactie te krijgen. Leuk om weten...

OT : Foto is m.i. te krap gekadreerd en te egaal belicht voor een dergelijke foto, waardoor je totaal geen diepte krijgt.

Comment

ALLER EERST WENS IK IEDEREEN HET BESTE VOOR 2008

Sorry dat ik in de verkeerde rubriek ben terecht gekomen.
                Beter was inderdaad Fotobeoordeling Mensen en Modellen geweest.

REDEN ==>

Dit was mijn eerste keer dat ik een foto wou laten beoordelen,
                en na twee pogingen in de rubriek
                Fotobeoordeling Mensen en Modellen
                heb ik het ook eens geprobeerd in deze rubriek, en toen lukte het wel.
                reden ??

Voorstel: Zet ergens een uitleg hoe je een foto kunt invoegen,
                of misschien staat het ergens.
                maar was het voor mij niet te vinden.
                Of ben ik te weinig computer-man voor mee te doen aan BD ????

Ik beloof om beter mijn best te doen.

Voor diegene wat komentaar geven, zouden die zich moeite willen doen om dat te doen in 2 groepen.
                1 wat vind ik goed.
                2 wat kan nog beter.

met vr gr HENK
                canon 7D >> EF 70-200 2.8 is L usm II >>>EF 24-105 4.0 L >>>speedlite ex 580 II >>> Gitzo statief >>> Manfrotto balhoofd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Foto4 Bekijk bericht
                  ALLER EERST WENS IK IEDEREEN HET BESTE VOOR 2008

Sorry dat ik in de verkeerde rubriek ben terecht gekomen.
                  Beter was inderdaad Fotobeoordeling Mensen en Modellen geweest.

REDEN ==>

Dit was mijn eerste keer dat ik een foto wou laten beoordelen,
                  en na twee pogingen in de rubriek
                  Fotobeoordeling Mensen en Modellen
                  heb ik het ook eens geprobeerd in deze rubriek, en toen lukte het wel.
                  reden ??

Voorstel: Zet ergens een uitleg hoe je een foto kunt invoegen,
                  of misschien staat het ergens.
                  maar was het voor mij niet te vinden.
                  Of ben ik te weinig computer-man voor mee te doen aan BD ????

Ik beloof om beter mijn best te doen.

Voor diegene wat komentaar geven, zouden die zich moeite willen doen om dat te doen in 2 groepen.
                  1 wat vind ik goed.
                  2 wat kan nog beter.

met vr gr HENK
                  Alhoewel dit inderdaad beter in 'foto-beoordeling' gebeurt, hierbij toch wat commentaar, zoals gevraagd:

- goed is de krappe cadrage, met de ogen op de meest indringende plaats in het beeld, waardoor de uitdrukking van het model tot haar recht komt
                  - goed is ook dat de scherpte in het juiste vlak ligt
                  - goed is ook de 'omkadering' met het haar (als het niet wit was)

Kan beter:
                  - kleur gelaat: te geel, (door overdreven of verkeerde schmink?)
                  - belichting: nu zijn er twee aparte lichtpunten te zien in de ogen. ('tangverlichting' in het jargon). Eén lichtpunt is beter.
                  - het model is zonder twijfel knap én fotogeniek, en ze heeft mooie ogen, maar die kwaliteiten komen in deze foto niet tot hun recht, o.a. omdat het witte haar en de gele huidstint alle aandacht afleiden.
                  Veel succes verder!

Comment

Toevoeging aan Concertfoto en mezelf:

Tangverlichting wil niet alleen zeggen; 2 lichtpunten, maar 2 lichtbronnen die dezelfde (of nagenoeg) de zelfde sterkte hebben.
                    Je mag best 2 lampen gebruiken, al neem je er 10. Maar probeer tussen links en rechts in dit geval minstens 1 of 2 diafragmastop verschil te hebben.
                    Dus links bijv F11 en rechts F5,6, of whatever combinatie.

Doe je alleen 1 lichtbron (links of rechts) krijg je veel schaduw en kun je (of niet) oplichten met een reflectiescherm (of een 2e lichtbron)

En persoonijk ben ik het niet mee eens dat een 2e of 3e reflectie weggeshopt moet worden uit een oog. Bij mijn foto's zitten er soms wel 3 in. En die laat ik toch echt wel lekker zitten
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

Van bovenstaande (gemotiveerde) discussie kan ik niet alleen genieten maar is ook voor een ieder zeer leerzaam.
                      Ik vind dit dan ook persoonlijk een enorme vooruitgang t.o.v. de vorige forumstructuur.
                      Ik hoop dan ook dat dit zich in alle subforums op die wijze zal voortzetten.

M.b.t. de foto:
                      Volg ik MadMax m.b.t. de lichtbronnen en voor het overige sluit ik mij aan bij Concertfoto.
                      mvgr
                      antoine200

Comment

Hallo lezers

Ik ben blij met de nieuwe manier van komentaar te geven.
                        Het komentaar is net zo duidelijk, MAAR VEEL AANGENAMER OM TE KRIJGEN

misschien een idee voor iedereen ???

Vooral aan Concerst foto en Madmax, die snel mijn boodschap begrepen en er iets positiefs van maakte.
                        DANK 1000 dank

HENK

Comment

Working...
                        X