Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Maar, ik zou toch enkele dingen weggekloond hebben.
Dat is natuurlijk mijn idee. Iedere fotograaf doet daarmee wat hij wil, en het hangt er ook vanaf voor welk doel de foto gemaakt werd.
Vooral het litteken op het voorhoofd, en als we dan toch aan het kloonen zijn, het witte puntje onder haar rechter oog, en pukkeltje (?) onderaan de lip.
Ik beweer niet dat we op ieder velletje een glamoureffect moeten leggen, maar iets als een litteken, een enkele pukkel, een geboortevlek, e.d. zijn dingen die ik bijna altijd wegwerk.
Dit is natuurlijk muggenziften, want op het eerste zicht bemerk je die dingen niet. Het is pas na het "afspeuren" van de foto dat ze opvallen. Maar mischien gaan ze ook wel opvallen als je de foto zwaar gaat uitvergroten voor een tentoonstelling?
Maar ik hou zeker van de beeldvulling, het lijnenspel van haar haar.
En ook van de belichting die iets intiems heeft.
Prima portret en laten zoals het is. ALS je iets zou kunnen wegshoppen is het dat glimmende dingetje/puntje op haar rechterwang, dat trekt aandacht, maar voor de rest prima
Comment