Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draganize

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Draganize

Even het effect van Andrzej Dragan proberen na te bootsen op een kennis....
    of

Het orgineel

Dragan Effect
    > F U J I F I L M <

Re: Draganize

Hoe flatterend...

Begin eerst eens met een goede basisfoto! Of was dit een hopeloze poging tot het redden van de foto...? In dat geval: mislukt!

Mvg,
    Frederic

Comment

laat ze het maar niet zien

grt frank

Comment

Nauw, zo'n slechte comment had ik niet verwacht. Het is de eerste keer dat ik me op portretten stort. Vond het zelf wel een cool effect
        Wat doe ik dan verkeerd? Is het té aanwezig, het dragan-effect?
        > F U J I F I L M <

Comment

Persoonlijk verschoot ik effe als ik naar beneden scrolde.

Comment

vind het niet zo geslaagd, alleen de kleur is hier wat aan veranderd en bij Dragan gebeurd er toch wel wat meer.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het is wel even schrikken ja
              Voor mij accentueren de kleuren te hevig... Geeft mij een luguber gevoel... maar dat is ook een gevoel en dat moeten foto's losweken toch?

Alleen is het niet de bedoeling van je foto vermoed ik

Comment

ik vind wel dat je het nog goed hebt gedaan hoor. enkel moet je oppassen welke foto je juist bewerkt op z'n Dragans
                de originele foto is hiervoor veel te plat en en gewoontjes (vandaar het slechte resultaat), probeer eens wat te experimenteren met creatievere lichtinvallen en poses...

kan je me zeggen hoelang je juist aan deze foto hebt zitten bewerken? en welke tutorial je gebruikte?
                Last edited by Matthias; 16 december 2007, 14:46.
                5DmkIII en wat glas

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties, dan weetk hoe het niet moet
                  Al doende leert met zekers ...
                  Ik heb er ongeveer 40min over gedaan om tot deze mislukking te komen (tja je kan er maar beter mee lachen)
                  Als tutorial heb ik volgend filmpje gebruikt http://www.metacafe.com/watch/735941..._photoshop_tut

Groetjes
                  Stijn
                  > F U J I F I L M <

Comment

Als ge kennis wilt blijven, zou ik het maar snel deleten.

Dit is geen dragan, maar oma in de koekepan ...

Comment

ik vind de foto niet zo mooi,
                      het is net een zieke oma,die er nog zieker uit ziet dan ziek te zijn
                      maar soit, je bent er net mee gestart met dit soort van fotografie,
                      dus denk dat het nog wel goed komt.
                      courage, zeggen ze dan hé, ben der zelf nog niet aan toe om dit te proberen,
                      dus zal maar mijnen mond houden

Comment

De mevrouw lijkt op draganized versie op een 'Goa'uld.'

Comment

Oma zal zeer blij zijn

Comment

Ik heb een blog post geschreven over het Dragan effect: http://www.nicolasdecorte.be/blog/ph...-dragan-effect

Er staat een goede tutorial op die je misschien kan helpen je contrasten iets minder hard te maken.
                            http://www.nicolasdecorte.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhotoRookie Bekijk bericht
                              Nauw, zo'n slechte comment had ik niet verwacht. Het is de eerste keer dat ik me op portretten stort. Vond het zelf wel een cool effect
                              Wat doe ik dan verkeerd? Is het té aanwezig, het dragan-effect?
                              1) post dan in foto beoordeling.. hier krijg je alleen maar harde comments ofwel compleet nutteloze comments. (met enkele uitzonderingen uiteraard)

2) Al die dragan filmpjes, actions, bewerkingen ect zijn dikke prul... Die bewerking is een heel process van aaneenschakelingen dat je moet doen en bij elke foto zijn ze verschillend dus je kan nooit 1 bewerking op verschillende foto's toepassen.

3) je zegt zelf dat je beginner bent met portretten. Kijk, leer en oefen! Zo een bewerking vraagt oefening en nog eens oefening.. Dragan heeft die ook nergens gezien mar door experimenteren zelf tot een bepaald resultaat gekomen en dat geperfectioneerd.. en er zijn eigen stempel op gerukt en zijn eigen ding mee gedaan. Probeer zelf je eigen stijl te zoeken.. maar nogmaals photoshop vergt oefening en ervaring..

conclusie:

Wees objectief over je eigen werk.. oefen oefen oefen en probeer je eigen stijl te ontwikkelen.. Eens je objectief naar je eigen werk kan kijken zal je langer wachten om iets te posten en het goed doen.
                              Maar objectief naar je eigen werk kijken is wss 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
                              poof

Comment

Working...
                              X