Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nauw, zo'n slechte comment had ik niet verwacht. Het is de eerste keer dat ik me op portretten stort. Vond het zelf wel een cool effect
Wat doe ik dan verkeerd? Is het té aanwezig, het dragan-effect?
Het is wel even schrikken ja
Voor mij accentueren de kleuren te hevig... Geeft mij een luguber gevoel... maar dat is ook een gevoel en dat moeten foto's losweken toch?
Alleen is het niet de bedoeling van je foto vermoed ik
ik vind wel dat je het nog goed hebt gedaan hoor. enkel moet je oppassen welke foto je juist bewerkt op z'n Dragans
de originele foto is hiervoor veel te plat en en gewoontjes (vandaar het slechte resultaat), probeer eens wat te experimenteren met creatievere lichtinvallen en poses...
kan je me zeggen hoelang je juist aan deze foto hebt zitten bewerken? en welke tutorial je gebruikte?
Bedankt allemaal voor de reacties, dan weetk hoe het niet moet
Al doende leert met zekers ...
Ik heb er ongeveer 40min over gedaan om tot deze mislukking te komen (tja je kan er maar beter mee lachen)
Als tutorial heb ik volgend filmpje gebruikt http://www.metacafe.com/watch/735941..._photoshop_tut
ik vind de foto niet zo mooi,
het is net een zieke oma,die er nog zieker uit ziet dan ziek te zijn
maar soit, je bent er net mee gestart met dit soort van fotografie,
dus denk dat het nog wel goed komt.
courage, zeggen ze dan hé, ben der zelf nog niet aan toe om dit te proberen,
dus zal maar mijnen mond houden
Nauw, zo'n slechte comment had ik niet verwacht. Het is de eerste keer dat ik me op portretten stort. Vond het zelf wel een cool effect
Wat doe ik dan verkeerd? Is het té aanwezig, het dragan-effect?
1) post dan in foto beoordeling.. hier krijg je alleen maar harde comments ofwel compleet nutteloze comments. (met enkele uitzonderingen uiteraard)
2) Al die dragan filmpjes, actions, bewerkingen ect zijn dikke prul... Die bewerking is een heel process van aaneenschakelingen dat je moet doen en bij elke foto zijn ze verschillend dus je kan nooit 1 bewerking op verschillende foto's toepassen.
3) je zegt zelf dat je beginner bent met portretten. Kijk, leer en oefen! Zo een bewerking vraagt oefening en nog eens oefening.. Dragan heeft die ook nergens gezien mar door experimenteren zelf tot een bepaald resultaat gekomen en dat geperfectioneerd.. en er zijn eigen stempel op gerukt en zijn eigen ding mee gedaan. Probeer zelf je eigen stijl te zoeken.. maar nogmaals photoshop vergt oefening en ervaring..
conclusie:
Wees objectief over je eigen werk.. oefen oefen oefen en probeer je eigen stijl te ontwikkelen.. Eens je objectief naar je eigen werk kan kijken zal je langer wachten om iets te posten en het goed doen.
Maar objectief naar je eigen werk kijken is wss 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
Comment