Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spontane foto (kleur + zw/w)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spontane foto (kleur + zw/w)

Spontane foto tijdens een gezellig bordspel. Maar nu de vraag, leuk of niet?
    Ik heb de foto ook anders gekaderd (vierkant) en zw/w gemaakt maar door het resizen zie je een ruit patroon.

Last edited by DamnSharp; 2 november 2007, 10:28. Reden: zw/w foto verwijderd
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Re: Spontane foto (kleur + zw/w)

[QUOTE=damsoft;1620341]Spontane foto tijdens een gezellig bordspel. Maar nu de vraag, leuk of niet?
    Ik heb de foto ook anders gekaderd (vierkant) en zw/w gemaakt maar door het resizen zie je een ruit patroon.

[
    Niet leuk en ook niet mooi. Te close gecropt, geen plaats meer in de kijkrichting van het model, veel ruis (waarom hoge ISO bij flits?), eentonig kleurenpalet, harde slagschaduw achter de neus en de bovenlip. In Z-W komt er nog zware moiré bij. Banaal beeld kortom, dat ik hier niet zou posten. Wél mooi kiekje voor het familiealbum. Ik vreesde al het ergste toen ik de titel zag: spontaan is hier dikwijls een eufemisme voor alledaags
    Last edited by Concertfoto; 2 november 2007, 10:09.

Comment

[QUOTE=Concertfoto;1620344]
      Oorspronkelijk geplaatst door damsoft Bekijk bericht
      Spontane foto tijdens een gezellig bordspel. Maar nu de vraag, leuk of niet?

[
      Niet leuk en ook niet mooi. Te close gecropt, geen plaats meer in de kijkrichting van het model, veel ruis (waarom hoge ISO bij flits?), eentonig kleurenpalet, harde slagschaduw achter de neus en de bovenlip. In Z-W komt er nog zware moiré bij. Banaal beeld kortom, dat ik hier niet zou posten. Wél mooi kiekje voor het familiealbum. Ik vreesde al het ergste toen ik de titel zag: spontaan is hier dikwijls een eufemisme voor alledaags
      Duidelijke taal. Dat moiré heb ik al aangegeven maar was benieuwd naar de crop. Je hebt gelijk, de crop is niet fantastisch ik twijfelde al om m te posten dus heb m verwijderd.
      Wat betreft je vrees: moet het perse modellenwerk dan zijn?
      Last edited by DamnSharp; 2 november 2007, 10:30.
      Groetjes, Damiaan.

Comment

[QUOTE=damsoft;1620382]
        Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht

Duidelijke taal. Dat moiré heb ik al aangegeven maar was benieuwd naar de crop. Je hebt gelijk, de crop is niet fantastisch ik twijfelde al om m te posten dus heb m verwijderd.
        Wat betreft je vrees: moet het perse modellenwerk dan zijn?
        Nee hoor, verre van. Er zijn hier voorbeelden à volonté van prachtige shots die nooit een studio of een model hebben gezien. Tja, wat is het criterium dan? Wat mij betreft zou het technisch toch al aan sommige minimumnormen dienen te voldoen (goed gecadreerd, (functioneel)scherp, goed belicht, enz...) en daarna komt dan de - heel persoonlijke - subjectieve kant: is het origineel? Boeiend? Verrassend? Schokkend? Ontroerend? Voor mij is het simpel: als ik bij het bekijken wat langer BLIJF kijken of een welgemeend Waw! uitroep, dan zit het meer dan snor. Maar dat is dus zéér subjectief.

Comment

Ik vind ook niet dat het steeds modellenwerk in studio's moet zijn. Maar ik denk dat er toch ook wat rekening moet gehouden worden met storende zaken die ook op het model verholpen kunnen worden. Ik bedoel hier dit verschrikkelijk storende tandje die mijns inziens toch alle aandacht afleidt en wat een mooie foto zou kunnen zijn, herleidt tot een minderwaardige, door dit ene stomme detail. Ik zou het model aanranden naar een tandarts te gaan ofwel het tandje wat bij te werken. Dit in het belang van het model in de eerste plaats. Sorry voor deze opmerking maar dat is mijn eerlijke mening, groeten odul
          gegroet, Ludo

Comment

Ik ben benieuwd wat het meisje er zelf van vindt...
            Mij lijkt het in ieder geval geen flatterende foto, zelfs niet voor het familie-album...

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odul Reilouc Bekijk bericht
              Ik vind ook niet dat het steeds modellenwerk in studio's moet zijn. Maar ik denk dat er toch ook wat rekening moet gehouden worden met storende zaken die ook op het model verholpen kunnen worden. Ik bedoel hier dit verschrikkelijk storende tandje die mijns inziens toch alle aandacht afleidt en wat een mooie foto zou kunnen zijn, herleidt tot een minderwaardige, door dit ene stomme detail. Ik zou het model aanranden naar een tandarts te gaan ofwel het tandje wat bij te werken. Dit in het belang van het model in de eerste plaats. Sorry voor deze opmerking maar dat is mijn eerlijke mening, groeten odul
              Je was me dus voor.Mee eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odul Reilouc Bekijk bericht
                Er zijn andere fouten waar we ons kunnen op concentreren, echte fouten in het beeld, zoals de te krappe kadrage, minder geslaagde kleurweergave, verkeerde orientatie (landscape ipv portrait) en er zijn er nog....
                Maar dat zijn fouten aan het beeld, ik dacht dat we het eens waren dat we het niet (nooit of te nimmer) zouden hebben over fouten aan het model.
                want ten eerste zijn we het model respect verschuldigd en is het niet onze taak de mensen op hun onvolmaaktheden te wijzen.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Maar ludo heeft het toch niet respectloos gezegd?
                  Ook ik ben het eens met hem.. En iedereen heeft wel kleine onvolmaaktheden,
                  maar het is gewoon spijtig ze (onnodig) in beeld te brengen..
                  Groetjes,
                  Lennert

Comment

Het is mij duidelijk, wat mij betreft mogen we dit topic sluiten. Bedankt voor de reacties.
                    Groetjes, Damiaan.

Comment

Working...
                    X