Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldverhaaltje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beeldverhaaltje

Deze zijn gemaakt op zaterdag in mijn woonplaats Maastricht. Ik zie deze man regelmatig. Dit ziet er misschien een beetje naar uit maar hij zorgt goed voor zijn enigste vriend.

1

2

3

groet, Rik

Re: beeldverhaaltje

Het zijn voor mij snapshots. Niet iets wat ik in Showcase zou verwachten. Het onderwerp wordt er niet uitgelicht, geen verhaal behalve dat het een "andere" man is met een hond.

Comment

Ik heb gemeend deze foto's te plaatsen omdat ik denk dat ze technisch ok zijn. Je ziet 4 mensen afzonderlijk reageren op een (hilarische) situatie. Bedenk zelf eens het verhaal van de 3 voorbijgangers en het baasje van deze hond. Straatfotografie zijn snapshots. Om ze als zodanig te benoemen is niet moeilijk maar wat is dan fotografisch niet verantwoord ?
      groet, Rik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
        Ik heb gemeend deze foto's te plaatsen omdat ik denk dat ze technisch ok zijn. Je ziet 4 mensen afzonderlijk reageren op een (hilarische) situatie. Bedenk zelf eens het verhaal van de 3 voorbijgangers en het baasje van deze hond. Straatfotografie zijn snapshots. Om ze als zodanig te benoemen is niet moeilijk maar wat is dan fotografisch niet verantwoord ?
        Straatfotografie is verre van snapshot te noemen, een snapshot is een leuke foto of een in de 'rapte' genomen foto om zelf bij te houden. Deze fotos zijn misschien technisch wel ok, maar de compositie is dat niet, evenals de drukte die de fotos overbrengen.
        Persoonlijk vind ik het meer passen in het onderdeel 'fotofun'.
        Het moeten natuurlijk allemaal geen cindy crawfords zijn, maar de foto moet wel iets hebben van ' tja, daar kijk ik toch wat langer naar' of 'hoe zou hij dat geflikt hebben' of 'mooi gedaan' of . . .
        Dit zijn IMHO ook gewoon snapshots niet voor in de showcase.

wees nu niet boos he

Glenn

ps: ik heb je andere foto in discussie eens bekeken, die verdient dan weer wel om in showcase te staan . . .
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

Wat ik mis in deze reeks, is dat het een reeks is. De eerste foto is dichter ingezoomd, de tweede weer verder, de derde weer dichter... Ofwel neem je drie keer 't zelfde, ofwel bouw je op of af...
          Ik heb toch gelachen... vooral met de laatste, met de hond op sleeptouw .

Comment

vind het wel grappig Ik zou ze eens in z/w zetten, dan komt er betere concentratie op de vorm van je beeld ipv de kleur.
            Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

Comment

Working...
            X