Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Deze zijn gemaakt op zaterdag in mijn woonplaats Maastricht. Ik zie deze man regelmatig. Dit ziet er misschien een beetje naar uit maar hij zorgt goed voor zijn enigste vriend.
Het zijn voor mij snapshots. Niet iets wat ik in Showcase zou verwachten. Het onderwerp wordt er niet uitgelicht, geen verhaal behalve dat het een "andere" man is met een hond.
Ik heb gemeend deze foto's te plaatsen omdat ik denk dat ze technisch ok zijn. Je ziet 4 mensen afzonderlijk reageren op een (hilarische) situatie. Bedenk zelf eens het verhaal van de 3 voorbijgangers en het baasje van deze hond. Straatfotografie zijn snapshots. Om ze als zodanig te benoemen is niet moeilijk maar wat is dan fotografisch niet verantwoord ?
Ik heb gemeend deze foto's te plaatsen omdat ik denk dat ze technisch ok zijn. Je ziet 4 mensen afzonderlijk reageren op een (hilarische) situatie. Bedenk zelf eens het verhaal van de 3 voorbijgangers en het baasje van deze hond. Straatfotografie zijn snapshots. Om ze als zodanig te benoemen is niet moeilijk maar wat is dan fotografisch niet verantwoord ?
Straatfotografie is verre van snapshot te noemen, een snapshot is een leuke foto of een in de 'rapte' genomen foto om zelf bij te houden. Deze fotos zijn misschien technisch wel ok, maar de compositie is dat niet, evenals de drukte die de fotos overbrengen.
Persoonlijk vind ik het meer passen in het onderdeel 'fotofun'.
Het moeten natuurlijk allemaal geen cindy crawfords zijn, maar de foto moet wel iets hebben van ' tja, daar kijk ik toch wat langer naar' of 'hoe zou hij dat geflikt hebben' of 'mooi gedaan' of . . .
Dit zijn IMHO ook gewoon snapshots niet voor in de showcase.
wees nu niet boos he
Glenn
ps: ik heb je andere foto in discussie eens bekeken, die verdient dan weer wel om in showcase te staan . . .
Wat ik mis in deze reeks, is dat het een reeks is. De eerste foto is dichter ingezoomd, de tweede weer verder, de derde weer dichter... Ofwel neem je drie keer 't zelfde, ofwel bouw je op of af...
Ik heb toch gelachen... vooral met de laatste, met de hond op sleeptouw .
Comment