Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merel orange

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Merel orange

edit mod Jo(han)

Smaken en kleuren verschillen nu eenmaal.

Aan de TS:
    Als je hier een foto post dan verwacht je natuurlijk een reactie.
    Dit is niet noodzakelijk de commentaar dat je in gedachte had.

Als commentaren haast unaniem stellen dat er een kleurzweem is en dat de foto over-verscherpt overkomt, accepteer dan dat deze personen dit zo ervaren. (en willen helpen )
    Niet vergeten dat zonder enige achtergrondinformatie over het doel en/of bestemming van de foto, deze automatisch wordt afgetoetst an de gangbare normen.

Heb je bewust voor deze kleurzween en verscherpingsfactor gekozen, dan is dit jouw keuze en en kan men spreken van een "persoonlijke stijl" of "artistieke vrijheid".
    (Al dan niet gesmaakt door de andere forumleden)

Heb je hier niet bewust voor gekozen dan vrees ik dat nazicht van fototoestel/scherm of ogen geen overbodige luxe is.

mvgr
    mod Jo(han)

Nu graag terug "on-tic" aub
    Last edited by Jo; 21 oktober 2007, 21:01.
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Wel fijn om te weten dat het model in de periode was. Dit soort privézaken hou je meestal voor je.
      Heb er inderdaad ook géén boodschap aan.

De foto is gewoon slecht, niet meer niet min ...

Over kleuren en geuren ga ik met u niet discussiëren, onze persoonlijke smaak licht te ver uiteen denk ik.

Maar wil u a.u.b. in het vervolg constructief deelnemen aan dit forum?
      www.fotofolio.be

Comment

bujin, door je recente uitlatingen in deze en andere topics vrees ik dat je jezelf persona non grata aan het maken bent.
        Zoiets gebeurt hier heel zelden en ligt voor een groot deel aan je houding tegenover anderen.

Hoewel je het zelf misschien niet zo ziet krijg je vaak goede tips van enkele 'betere' fotografen hier, probeer er gebruik van te maken in plaats van ze af te schieten.
        Verder raad ik je aan om Farah's tip te volgen en enkele topics of sites van o.a. deze locale helden te bezoeken: Trebs, MadMax, Fotofolio, pvphoto, lana, Angelbracket,... (excuses voor de vele anderen die ik vergeet te vernoemen).
        Je zal zien waarmee je foto's vergeleken worden en hopelijk enkele reacties begrijpen.

Nu, over deze foto: Persoonlijk vind ik de basis goed (camerastandpunt, belichting, uitsnede) maar faal je in de nabewerking.
        Volgens mij staat je witbalans verkeerd (vandaar die groene schijn) en spring je te kwistig om met de verscherping.

Gebruik de tips die je van iedereen gekregen hebt en doe de nabewerking eens opnieuw, je zal zien dat het beter kan.
        www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
          ...........[knip]..........
          Ja ik ben 68 en roestig, maar mijn hersens zin nog 200 procent hoor!
          .....[knip]
          Bujin
          Dat je 68 bent en roestig bent is duidelijk als ik de foto's zie die je hier op BD post.

Dat je hersens nog 200% werken wil ik wel geloven als ik je site bekijk: http://www.shihanbujinfotografie.com

Waarom je slechts 10% van je potentieel toont op BD is me een 300% mysterie.

300% bij jou..... alhoewel dat er bij mijn nog slechts 50% werkende hersenen een lichtje oplicht...

Groetjes
          Skitch
          Last edited by Skitch; 21 oktober 2007, 23:37.
          " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
            Dat je 68 bent en roestig bent is duidelijk als ik de foto's zie die je hier op BD post.

Dat je hersens nog 200% werken wil ik wel geloven als ik je site bekijk: http://www.shihanbujinfotografie.com

Waarom je slechts 10% van je potentieel toont op BD is me een 300% mysterie.

300% bij jou..... alhoewel dat er bij mijn nog slechts 50% werkende hersenen een lichtje oplicht...

Groetjes
            Skitch

Eerlijk gezegd vond ik de foto's op de site van Bujin gelijkaardig van kwaliteit. Voor mijn part mag je al 50 jaar fotograaf zijn, zonder een goede cursus Photoshop zal er geen beter resultaat uitkomen. Ofwel zelfstudie met excellente boeken van bijv. Scott Kelby.

Over deze foto: de compositie is goed, maar de groene kleurzweem alleen al stoort mij in die mate dat ik deze foto nooit goed kan vinden.

Het is niet omdat de klant dit goed vindt, dat het daarom ook een goede foto is. Veel mensen kennen niets van fotografie en zijn blij als ze met een mooie glimlach en goede houding op de foto staan. Daarmee wil ik niet zeggen dan klanten dom zijn, maar dat ze er soms geen benul van hebben hoeveel het soms beter kan.
            Instagram | The RX1 Files

Comment

Phoe phoe,

Jammer dat u zo fel uit de hoek komt.
              Probeer te leren van een ander. Leeftijd staat daar volledig buiten.
              Als nagenoeg iedereen hier zegt dat de foto overscherp is en ook een kleurzweem heeft dan zou je toch kunnen aannemen dat het inderdaad ook zo is.
              De foto is goed, het is alleen de bewerking waar wat dingen mis gegaan zijn.
              Pak de handschoen op en probeer die dingen een te corrigeren !

let wel , dat zul je alleen zien als uw scherm goed gecalibreerd is !

Alex
              Website : www.alextimmermans.com
              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                bij de deze van mij geen enkel comment meer op uw inzendingen hier op BD en andere sites waar ik uw (ook) tegenkom.
                veel plezier met het uitoefenen van uw fotohobby wens ik u nog wel toe.
                grt,bouk.
                ....hier schreef onze vriend Bouk al wat ik ook van plan was om hier neer te pennen. (bedankt Bouk)
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Nog geen slotje hierop....????

En by the way
                  ik vindt zoals vele andere de foto ook maar niks.....tikkie te scherp...

Maar wel leuk om te weten dat ze in haar periode was...volgende keer es op letten of ik ook vlekken krijg...

hahahahahahhaaaaa
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

arm meisje, is zij ziek, zijn gezicht is helemaal groen,… en zij moet voor de foto glimlachen
                    LeDujour
                    Nikon D70s, Nikon 18-70; Sigma 50mm, 2,8; Nikon 70-300; flash Metz 54 AF-1N
                    http://www.simonhorsch.be

Comment

De foto is niet zeer slecht, maar de nabewerking doet 't portret absoluut geen goed. Je zou er veel mee kunnen doen opzich:

Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                      Visit my Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royv Bekijk bericht
                        De foto is niet zeer slecht, maar de nabewerking doet 't portret absoluut geen goed. Je zou er veel mee kunnen doen opzich:
                        Maar wat jij hier laat zien is nou ook niet echt een "toppertje" geworden hoor.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                          Wel fijn om te weten dat het model in de periode was. Dit soort privézaken hou je meestal voor je.
                          Muahaha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                            Maar wat jij hier laat zien is nou ook niet echt een "toppertje" geworden hoor.
                            Haha nee dat niet, heb vlug er iets van willen maken. Maar ik had dan ook nog eens niet de orginele foto, hè?
                            Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                            Visit my Flickr

Comment

Schoon meiske om te fotograferen, maar op de dag van de shoot zag ze er wel wa ziekskes uit.
                              :::: Canon :::: 1D MkII N
                              :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                              :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oVan Bekijk bericht
                                Eerlijk gezegd vond ik de foto's op de site van Bujin gelijkaardig van kwaliteit. Voor mijn part mag je al 50 jaar fotograaf zijn, zonder een goede cursus Photoshop zal er geen beter resultaat uitkomen. Ofwel zelfstudie met excellente boeken van bijv. Scott Kelby.

Over deze foto: de compositie is goed, maar de groene kleurzweem alleen al stoort mij in die mate dat ik deze foto nooit goed kan vinden.

Het is niet omdat de klant dit goed vindt, dat het daarom ook een goede foto is. Veel mensen kennen niets van fotografie en zijn blij als ze met een mooie glimlach en goede houding op de foto staan. Daarmee wil ik niet zeggen dan klanten dom zijn, maar dat ze er soms geen benul van hebben hoeveel het soms beter kan.
                                Eigenlijk hebt ge wel gelijk. 'k Volg je.

Groetjes
                                Skitch
                                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
                                X