Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merel orange

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Merel orange

Details: Canon Eos 300 D, Ef 28-135, geen flitser, Iso 200, apperture 5,6, outdoor opname/

Re: Merel orange

wel een eigen stiel hoor, van het kadertje ben ik niet zo gesjarmeerd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt voor Uw reactie en ja dat klopt, ik heb een eigen stijl. Ik hou vooral van scherp, goed belichte foto's dan komen de kleuren en de karakters goed naar voren. Echter bij gebruik van mijn Canon 300 D loop je altijd het gevaar van ruis bij hoge isowaarden, daar heb ik gelukkig bij mijn Canon 30 D geen enkele last van, ook niet bij hoge isowaarden.
      Verder heb ik Uw site bewonderd. Prachtige landschap-opnamen, mijn complimenten!
      Bujin

Comment

een beetje té scherp
        Ook die rode vlekjes op haar voorhoofd zijn zo weggewerkt..
        Gr,
        Lennert

Comment

.....
          Last edited by willemab; 20 augustus 2010, 12:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bujin Bekijk bericht
            Bedankt voor Uw reactie en ja dat klopt, ik heb een eigen stijl. Ik hou vooral van scherp...
            Ik ook hou ook van scherpe foto's, die scherp zijn door de lens, niet die achteraf veel teveel bijgescherpt zijn

Comment

Weer bedankt voor de reactie,

Dat heb je altijd met close up foto's, die haarscherp zijn, elk vlekje, de kleur etc. wordt aangehaald om toch maar iets te vinden.
              Om U te helpen, zij was in haar periode vandaa die rode vlekjes op haar voorhoofd. Ik heb niets verscherpt, alleen met levels en curves gewerkt!
              Ik dacht als je een foto bekijkt en bekritiseerd, dat je altijd eerst gaat kijken naar 3 hoofdzaken. Wat is de bedoeling van de fotograaf, hoe is de technische uitvoering en hoe komt het totaal bij mij over! Althans dat zijn meestal de criteria bij het beoordelen.
              Ieder gezicht heeft gelaatsvlekken, sproetjes etc. Die kan wel wegwerken met plamuur e.d., maar dan verdwijnt het karakter van het gezicht. Bovendien loop je de kans dat al dat geklooi met shops averechts werkt!
              Zo, ik heb naar jullie mening geluisterd, dit was mijn mening!
              Maar toch bedankt voor het kijken!
              Bujin

Comment

De kleuren van de foto komen onecht over. dus iets teveel met curves gewerkt
                Groetjes Rudy
                Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

Comment

Ik vind de foto 'overbewerkt'. De 'onzuiverheden' in het gelaat zou ik weggepoetst hebben. Met Photoshop is dat maar een kleine moeite. Het oranje kader kan mij niet charmeren.
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Dat heb je altijd met close up foto's, die haarscherp zijn, elk vlekje, de kleur etc. wordt aangehaald om toch maar iets te vinden.
                    Maar de foto's zijn verre van haarscherp elk detail wordt hier gewoon hard versterkt door dat er softwarematig vééél teveel bijgescherpt is achteraf (of in de camera). Je moet toch zelf ook duidelijk zien dat dit niet meer natuurlijk is, kijk eens naar de haren, de wenkbrauwen, de lippen, de tanden,..
                    Last edited by Maarten_T; 21 oktober 2007, 17:16.

Comment

Eerst wat in mij op kwam was: hoe verklooi ik een plaat met photoshop.
                      Dit is echt niet mooi.

Wel fijn om te weten dat het model in de periode was. Dit soort privézaken hou je meestal voor je.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Even reageren op de experts Iceman en Peter K, ik ben netjes opgevoed!
                        Iceman zegt, dat ik teveel de curves heb gebruikt. Ja in jouw ogen misschien wel en als ik jouw foto's bekijk zie ik inderdaad een stijl, die niet de mijne is. Smaken verschillen en ik hou nu eenmaal van felle kleuren!
                        Peter K is een misschien een expert op het gebied van schoonmaken met de Photoshop en wilt zo graag poetsen! Ieder zijn meug, zei de boer tegen de zeug!
                        Maar nogmaals Heren, zo beoordelen professionals geen foto's en laat mij dan maar eens zien, hoe het moet via jullie werk, ik zie geen enkele exceptioneel goede portret.
                        Ach praten over poetsen en dat soort deingen, daar leer ik niets van!
                        Toch weer bedankt voor de moeite!

Bujin

Comment

Helaas moet ik m'n voorgangers bijtreden wat betreft té overdadig verscherpt / bewerkt / groene zweem, ... Als ik onderstaande quote in overweging neem ziet het ernaar uit dat ook deze thread zal eindigen in een scheldpartij...
                          Nochtans de experts en de niet-experts (zoals ondergetekende) bedoelen het allemaal wel goed...
                          Even reageren op de experts Iceman en Peter K, ik ben netjes opgevoed!
                          Iceman zegt, dat ik teveel de curves heb gebruikt. Ja in jouw ogen misschien wel en als ik jouw foto's bekijk zie ik inderdaad een stijl, die niet de mijne is. Smaken verschillen en ik hou nu eenmaal van felle kleuren!
                          Peter K is een misschien een expert op het gebied van schoonmaken met de Photoshop en wilt zo graag poetsen! Ieder zijn meug, zei de boer tegen de zeug!
                          Maar nogmaals Heren, zo beoordelen professionals geen foto's en laat mij dan maar eens zien, hoe het moet via jullie werk, ik zie geen enkele exceptioneel goede portret.
                          Toch weer bedankt voor de moeite!

Bujin
                          BD0910BE

Comment

Met die mentaliteit zal je nergens iets leren...
                            Dit is idealisme met oogkleppen op.

Comment

Wel beste mensen,

Met duimen naar beneden en al bij voorbaat zeggen, dat wordt ruzie, is geen argument vertellen jullie die het allemaal met elkaar eens zijn, waar op deze site kan ik jullie portretten bewonderen op een beter niveau dan van Merel.
                              Zoals jullie kritiek leveren is afbrekend en daar reageer ik op. Overigens de opdrachtgever die een poster van 40x60 van deze zelfde foto kocht en dus tevreden was, is voor mij de maatstaf!
                              Bujin

Comment

Working...
                              X