Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linda (nude)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Linda (nude)

Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
    Heel mooi model en schitterend licht. Ik worstel nogal bij dit soort werk dat mijn zijdelings licht te veel de het achtergrondappier verlicht. Het licht zou dus zacht én gebundeld moeten zijn. Een beetje tegenstrijdig... Ik heb al gedacht om een "monster-snoot" op mijn softboxen te monteren. Is het zwart van de achtergrond het originele zwart ?
    Thnx allemaal.

Dat komt omdat je zijdelinks schiet. Ik schiet vaak van achter naar voren met een strip. (die zijn redelijk smal en gebundeld)
    Als je dan ook een 'neger'* gebruikt om de boel te blokken van de achtgerwand zal het strooilicht een stuk minder zijn. En yup.. dit is het origineel zwart papier.

Haarlicht en andere belichtingen zou je kunnen doen met een snoot of met grid om gebundeld te schieten.

Maar ook ik heb strooilicht in deze plaat op de achtergrond, maar dat vind ik helemaal niet erg omdat ik zo het model ook los krijg. In deze foto heb ik dus ook geen negers gebruikt voor achterwand maar als Flag om overstraling tegen te gaan.

*Voor diegenen die het woord niet kennen:
    Neger is de naam voor een paneel (zwart) dat gebruikt wordt om licht tegen te houden. Die van mij zijn van piepschuimgemaakt. 1 kant wit andere kant zwart. kan ook gebruikt worden als reflectiepaneel of als negatief invullicht.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Mooi hoor

Comment

Het feit dat ze onherkenbaar is maakt het geheel sterker vind ik. mooi.

Ik ga voor de zwartwit versie.
        ___ { www.dietervanholder.be }- photography

Comment

De gekleurde geeft meer diepte hier.

Comment

Working...
          X