Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in het zwembad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: in het zwembad

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
    Showcase is showcase...

Bovendien in showcase hoef je maar een foto goed of slecht te vinden. Ik vind die bovenstaande foto slecht, en in dit gedeelte ben ik niet verplicht om verdere uitleg daarbij te geven. Diegenen die zich daaraan irriteren, mogen dat van mijn part.
    Als ik nu een foto heb, die ik zelf goed vind, en voor mij hoeft er geen discussie over te zijn, want ik ken de techniek, weet wat ik gedaan heb, en weet ook waarom de foto geen HOF-waardige is, waar moet ik die foto dan posten ?
    In jouw optiek... mag ik hem hier zelfs niet posten. Moeten het dan allemaal HOF-waardige plaatjes zijn hier ? Ik denk het niet. Dat kan trouwens ook niet.

Als de SC van BD een plaats gaat worden waar enkel de gevorderde amateur en de professional een foto mag plaatsen, dan zou ik nu graag mijn lidgeld terug hebben, want dan stuikt mijn geloof in een forum waar amateurs die iets willen leren over fotografie, het ook kunnen leren, helemaal in elkaar.

Op een gegeven moment moet je je foto's toch eens objectief kunnen toetsen. Een fotografieforum is daar de geschikte plaats voor. En fotodiscussie is daar zeker niet de geschikte plaats voor, omdat er bijna geen gevorderde amateurs kijken naar dat deel van het forum.

D.i. mijn meug...

PS - En JA ik irriteer me aan betweters die ongefundeerde commentaren geven, en die even zelf gaan bepalen wat in SC kan of mag. Lees eerst de forumregels, en geef dan gefundeerd commentaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Als ik nu een foto heb, die ik zelf goed vind, en voor mij hoeft er geen discussie over te zijn, want ik ken de techniek, weet wat ik gedaan heb, en weet ook waarom de foto geen HOF-waardige is, waar moet ik die foto dan posten ?
      In jouw optiek... mag ik hem hier zelfs niet posten. Moeten het dan allemaal HOF-waardige plaatjes zijn hier ? Ik denk het niet. Dat kan trouwens ook niet.

Als de SC van BD een plaats gaat worden waar enkel de gevorderde amateur en de professional een foto mag plaatsen, dan zou ik nu graag mijn lidgeld terug hebben, want dan stuikt mijn geloof in een forum waar amateurs die iets willen leren over fotografie, het ook kunnen leren, helemaal in elkaar.

Op een gegeven moment moet je je foto's toch eens objectief kunnen toetsen. Een fotografieforum is daar de geschikte plaats voor. En fotodiscussie is daar zeker niet de geschikte plaats voor, omdat er bijna geen gevorderde amateurs kijken naar dat deel van het forum.

D.i. mijn meug...

PS - En JA ik irriteer me aan betweters die ongefundeerde commentaren geven, en die even zelf gaan bepalen wat in SC kan of mag. Lees eerst de forumregels, en geef dan gefundeerd commentaar.

Ik ben het 100% met je eens, maar ik vind ook dat de poster wel iets kritischer mag zijn met wat hij wel of niet plaatst. Dan zou hij dit nooit geplaatst hebben. Of toch in de fotodiscussie , waar helaas de betere fotografen niet vaak kijken.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Mijn reactie hierover zonder het over de foto te hebben:

Zie jullie niet dat Babsje nieuw is hier??
        Het is haar 7e post!!
        Heel spontaan plaatst zij een foto op ONS forum, onbewust van de gevaren die op haar loeren
        Ik denk dat zij nog niet hellemaal beseft waar welke foto geplaatst moet worden.
        Geef de mensen toch een kans om even binnen te komen en begin niet meteen hun werk af te zeiken
        Er zullen ongetwijfeld mensen bij zijn die zoiets over zich heen krijgen en nooit meer terug durven te komen.
        De mensen die direct hul gal spuwen over andermans werk zijn meteen als prof begonnen moet je maar denken

Gr Kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Mijn reactie hierover zonder het over de foto te hebben:

Zie jullie niet dat Babsje nieuw is hier??
          Het is haar 7e post!!
          Heel spontaan plaatst zij een foto op ONS forum, onbewust van de gevaren die op haar loeren
          Ik denk dat zij nog niet hellemaal beseft waar welke foto geplaatst moet worden.
          Geef de mensen toch een kans om even binnen te komen en begin niet meteen hun werk af te zeiken
          Er zullen ongetwijfeld mensen bij zijn die zoiets over zich heen krijgen en nooit meer terug durven te komen.
          De mensen die direct hul gal spuwen over andermans werk zijn meteen als prof begonnen moet je maar denken

Gr Kees
          Als je ergens als nieuweling komt is het altijd beter even de kat uit de boom te kijken en kijken welke regelmenten er zijn om die vervolgens zelf te participeren en die zo goed mogelijk na te leven.
          Als iedereen die ergens voor de eerste keer komt zomaar begint te doen wat ie zelf denkt zonder er eerst de regels op na te leven, dan zou het overal een chaotische wanordelijke boel worden, niet..?

Verder volg ik volledig de mening van THESIS.
          De SC gaat er zo inderdaad merkwaardig op achteruit.

@FestinaLente: Natuurlijk mogen de amateurs foto's plaatsen, net zoals de gevorde amateurs als de professionals mits je in het meest relevant forumonderdeel post. Een beetje zelfkritiek is de beste basis om zelf vorderingen te boeken en over je eigen werk te weten in welk forumonderdeel het het best thuishoort. Daarvoor hoef je dus zeker je lidmaatschap niet op te geven!
          Trouwens, niets is zo aangenaam voor iedereen om een mooi geordend forum te bekijken waar alles mooi op z'n plaats staat. Mensen die echt zeer goede beelden willen bekijken gaan zich dan niet meer moeten ergeren aan iets minder werk van iemand die wil leren uit z'n gemaakte fouten en daarom die bepaalde foto post.

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Dag Babsje,
            Als je graag hulp krijgt om je foto's te verbeteren, dan kan je hem best in fotodiscussie plaatsen.

In ieder geval blijf oefenen en foto's posten, want al doende leert men (zonder sarcastische smiley!)
            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Zeg, willen die roepers van "onshowcasewaardig" er dan op zijn minst bijzetten WAAROM ze dit vinden ! Trouwens, daar beslist ALLEEN de topicstarter over !

Zo slecht is de foto nu ook weer niet. Open compo (zoals ik ze graag zie en je moest er zelfs niet bij vertellen dat het in een zwembad was, de omkadering zit in de foto), scherp, niets uitgebrand, het licht valt mooi, alleen jammer van de schaduw op de ogen, waardoor deze iets minder zichtbaar zijn. Niets dat niet opgelost zou kunnen worden in photoshop.

Voila... my opinion.
            Mijn post is niet slecht bedoelt en als je goed leest, dan merk je dat ik niet akkoord ging met de 2 eerder geposte harde reacties. Zeker niet met de sarcastische, kleinerende toon in de laatste zin van post 2.
            De verwijzing naar fotodiscussie heb ik gemaakt omdat daar op een mildere, opbouwende manier wordt gereageerd.
            Of de foto slecht of goed is, daar heb ik me niet over uitgesproken en doet ook niet ter zake. Het is nog steeds de TS die beslist in welk forumonderdeel de foto wordt gepost.

Spijtig dat er soms neuzen worden afgebeten alvorens de post goed gelezen te hebben.
            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Mijn post is niet slecht bedoelt en als je goed leest, dan merk je dat ik niet akkoord ging met de 2 eerder geposte harde reacties. Zeker niet met de sarcastische, kleinerende toon in de laatste zin van post 2.
              De verwijzing naar fotodiscussie heb ik gemaakt omdat daar op een mildere, opbouwende manier wordt gereageerd.
              Of de foto slecht of goed is, daar heb ik me niet over uitgesproken en doet ook niet ter zake. Het is nog steeds de TS die beslist in welk forumonderdeel de foto wordt gepost.

Spijtig dat er soms neuzen worden afgebeten alvorens de post goed gelezen te hebben.
              Jou reactie was zeker correct Ticor.
              Zo hoort het ook

Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

hoi bd'ers,

ik wil nu toch wel eventjes reageren op jullie hevige reacties.
                Ik ben inderdaad nog maar nieuw, en zoek ook nog uit wat ik allemaal kan doen met mijn canon. Ik heb die foto hier geplaatst omdat ik dacht dat je hier alle foto van mensen onder moest plaatsen. Wees gerust ik zal mijn onkunde vanaf nu in fotodiscussie plaatsen. Ik wist niet dat hier enkel foto's mochten geplaatst worden die bewerkt zijn in ps. Ewel sorry, de mijne is naturel, geen peperduur model, geen schmink,... niets bewerkt... nadda...
                Ik probeer enkel maar bij te leren.... mijn excuses

Comment

Ik wist niet dat hier enkel foto's mochten geplaatst worden die bewerkt zijn in ps. Ewel sorry, de mijne is naturel, geen peperduur model, geen schmink,... niets bewerkt... nadda...
                  Hier mogen natuurlijk foto's gepost worden die niet bewerkt zijn in ps. Enkel had jouw foto wel wat ps kunnen gebruiken
                  Ik denk dat je uit deze discussie kan leren dat je foto echt niet goed is en dat je om bij te leren je volgende foto in fotodiscussie kan zetten.
                  Je zal merken dat de reacties daar heel wat milder zullen zijn.

Comment

Zeker geen slechte foto. Goeie compositie!

Doe zo voort!
                    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
                      hoi bd'ers,

ik wil nu toch wel eventjes reageren op jullie hevige reacties.
                      Ik ben inderdaad nog maar nieuw, en zoek ook nog uit wat ik allemaal kan doen met mijn canon. Ik heb die foto hier geplaatst omdat ik dacht dat je hier alle foto van mensen onder moest plaatsen. Wees gerust ik zal mijn onkunde vanaf nu in fotodiscussie plaatsen. Ik wist niet dat hier enkel foto's mochten geplaatst worden die bewerkt zijn in ps. Ewel sorry, de mijne is naturel, geen peperduur model, geen schmink,... niets bewerkt... nadda...
                      Precies de reactie die ik verwachtte, zoals ik het in mijn reactie eerder omschreef.
                      Blijf posten Babsje, ik weet zeker dat je hier veel gaat leren.

Gr Kees

Comment

Ik vind het water véél te diep
                        BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kult Bekijk bericht
                          Hier mogen natuurlijk foto's gepost worden die niet bewerkt zijn in ps. Enkel had jouw foto wel wat ps kunnen gebruiken
                          Ik denk dat je uit deze discussie kan leren dat je foto echt niet goed is en dat je om bij te leren je volgende foto in fotodiscussie kan zetten.
                          Je zal merken dat de reacties daar heel wat milder zullen zijn.
                          Dat de reacties er milder zijn zou wel eens hard kunnen tegenvallen.

In "fotodiscussie" en "fotodiscussie extra" is vooral éénoog koning.
                          Of beter, éénoog zou er toch zo graag koning zijn.
                          De onzin die daar soms met een groot air neergepoot wordt door amateurs die ooit al eens een fotografieboekje gelezen hebben is om stijl van achterover te vallen. De manier waarop nieuwelingen daar soms afgekraakt worden door sommige van deze zelfingenomen would-be's is dikwijls zelfs niet om aan te zien.

Het begint er hier zelfs ook al een beetje naar te ruiken.

Babsje, jij bent hier zeker niet de persoon die zich dient te verontschuldigen.

Comment

Tuurlijk ga ik blijven posten, laat me nog niet vlug op me kopke zitten zulle!! Ik ben verslaafd aan BD en ze krijgen me niet vlug meer buiten hihi En zo diep was dat water niet hoor, maar wel heel nat.... Bedankt allemaal, ook de negatieve comm. Ik ben heel leergierig en je leert maar uit je fouten zeker???????

Comment

Man, man, wat een discussies.

Men zou als regel moeten invoeren dat het verwijzen naar een ander onderdeel ENKEL door mods kan gebeuren (dat is toch een deel van hun taak, niet?) of via PM. Men kan in showcase dan nog altijd zeggen dat men een foto niet of wel goed vindt en naar believen met of zonder commentaar, maar aub zonder te spotten: daar kwetst men mensen mee en daar wordt niemand beter van.

Ben blij dat Babsje er blijkbaar niet te veel last van heeft.

mvg

Luc
                              Als er wind is, droogt de was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                                Ik vind het water véél te diep
                                Rare conclusie... maar misschien wel de juiste. Alleszins houdt de geportretteerde het hoofd boven water, net als de topicstarter, dus zo veel te diep zal het wel niet zijn .

Sorry aan alle mensen voor deze nodeloze discussie... maar ik krijg het op mijn heupen als mensen voor andere mensen menen te moeten beslissen waar ze foto's moeten plaatsen. Deze foto is trouwens geplaatst, niet met een vraag tot commentaar, maar dat maakt verder niets uit.
                                Dat mensen zelf moeten beslissen waar ze hun foto's plaatsen is logisch en correct. Dat niet iedereen weet waar hij moet zijn, is ook logisch, want niet iedereen is even onderlegd met forums en 't internet, en echt overzichtelijk is dit forum niet.

"Goed", en ik heb er ooit een topic over gestart, "wat is een goede foto", is voor iedereen anders. De laatste tijd worden hier plaatjes geplaatst die de hemel in geprezen worden, waarvan ik zelf denk : "Wat maakt deze foto nu beter dan een andere ?" Anderzijds vind ik sommige foto's best te pruimen of zelfs heel goed, die blijkbaar in niemands smaak vallen...

Babsje... eigenlijk is het goed dat je deze foto hier geplaatst hebt. De discussie die deze foto teweeg bracht, zou sommigen er moeten aanzetten iets meer te willen doen met dit forum. Ontelbare keren heb ik al gezegd dat er niets is tussen discussie en showcase. Te goed voor discussie en te slecht voor showcase... maar waar moet hij dan ?

Frederic De Smet... ik ben akkoord met jouw reply, op voorwaarde dat je zelf de moeite doet om af en toe eens te kijken in fotodiscussie, waar mensen naartoe verwezen worden, maar waar de "betere" fotografen raar of zelden te bespeuren zijn. Van wie moeten mensen het dan leren ? Van mij ? Een prutser die in het analoge tijdperk is blijven steken en die pas digitaal wordt? Ik zit daar vaak en probeer gefundeerd commentaar te geven, maar ik ben een leek op veel gebieden. Trouwens... de meeste mensen die daar zitten om commentaar te geven, op enkele na, zijn niet zo onderlegd in fotografie als de mensen die je treft in showcase.
                                De SC gaat er zo inderdaad merkwaardig op achteruit.
                                Daar ben ik dus niet mee akkoord. Er worden heel veel foto's gepost en ook betere plaatjes dan maanden geleden. Ze zijn niet allemaal beter, maar er zijn wel heel veel betere (lees : heel goede tot FANTASTISCHE) foto's bij.
                                Niet vergeten dat digitale fotografie een serieuze opgang kent de laatste jaren, en automatisch daarmee ook het aantal mensen dat het zich gaat toeëigenen als hobby. De DSLR's worden toegankelijk voor iedereen, en een massa mensen zoekt een manier om zijn hobby uit te bouwen, dus ook via BD... Ik meen dat je daarvoor moet openstaan, eerder dan het te bekijken als een achteruitgang. Je ziet afwijkingen van de klassieke fotografie, maar tegelijk ook kunstige plaatjes. Ze zijn misschien niet technisch perfect, maar wel sfeervol en zeker het bekijken waard.

Voila... mijn zegje voor het slapengaan.

Comment

Working...
                                X