Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MiniMagic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MiniMagic

Zaterdag een fotoshoot gedaan met MagicP om een poster te maken voor een goochelshow dat hij binnen kort gaat geven.

Dit was voor ons de eerste keer dat we een "model" shoot deden, hiervoor gebruiken we enkele bouwlampen en beddenlakens om het licht wat goed te krijgen. Het leek allemaal nogal wat amateuristisch, maar het was leuk .

Hier dan MagicP gecombineerd met een foto dat we wat eerder op de dag maakte als achtergrond.

Het eindresultaat van de poster kan je hier vinden.
    Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Re: MiniMagic

eindresultaat is leuk, alleen de boel had veel scherper gemogen hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Er is inderdaad boor wat betreft de scherpte een behoorlijke discrepantie tussen het model en de achtergrond. Daarnaast ligt de hoed in een geheel ander hoekvlak dan die van de kaarten en de toverstaf. Volgens mij dient op de foto een verklaring voor dat verschijnsel voor te komen of laat anders die 'verklaring' geheel weg door de hoed te laten zweven. Geeft de opname tevens iets meer mysterie.

Comment

De hoed hadden we meer in een hoek gelegd om hem herkenbaarder te maken. Verscherpen is inderdaad beter, hieronder het resultaat.
        Last edited by MagicP; 9 oktober 2007, 11:47.
        Canon 40D + Sigma 150mm F/2.8 Macro

Comment

mist nog altijd scherpte voor een affiche en ik vind dat er iets niet klopt aan zijn voeten?
          Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
          Meer op: www.xindi.be

Comment

Het blauwe licht op zijn schoenen zal waarschijnlijk de boosdoener zijn?
            Dit licht was afkomstig van een raam dat we niet zo goed konden verduisteren helaas.

De onscherpte zal dan voornamelijk bedoelt zijn op MagicP zelf?
            Ik heb het vermoede dat ik hem groter in mijn lens had moeten fotograferen (meer ingezoomd), wat ik nu niet heb gedaan om hem onmiddellijk juist te kunnen plaatsen in de achtergrondfoto. Daarnaast hebben we de randen moeten bij bewerken om de gele schijn op zijn vest, broek en hoed te verminderen afkomstig van de bouwlampen.

In elk geval bedankt voor jullie reacties.
            Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Working...
            X