Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in het zwembad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• in het zwembad

Dit is een foto van op reis

Re: in het zwembad

Wat voor reacties verwacht je hier nu zelf op?????
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

'k snap toch ook niet écht dat je deze foto SHOWCASE waardig acht ....
      Ik vermoed dat je met de afgebeelde persoon een "speciale" band hebt ; maar dat maakt een foto daarom niet "knap". Ik ben al blij dat je aangeeft dat deze foto uit de "collectie-vakantiekiekjes" komt ...

Toch veel succes met je fotografie toegewenst ; al doende leert men !
      Nikon D80 + MBD80 + met twee zoomlenzen
      http://www.flickr.com/photos/bellybouncer/

Comment

Dag Babsje,
        Als je graag hulp krijgt om je foto's te verbeteren, dan kan je hem best in fotodiscussie plaatsen.

In ieder geval blijf oefenen en foto's posten, want al doende leert men (zonder sarcastische smiley!)
        Mvg Tim

Comment

Zeg, willen die roepers van "onshowcasewaardig" er dan op zijn minst bijzetten WAAROM ze dit vinden ! Trouwens, daar beslist ALLEEN de topicstarter over !

Zo slecht is de foto nu ook weer niet. Open compo (zoals ik ze graag zie en je moest er zelfs niet bij vertellen dat het in een zwembad was, de omkadering zit in de foto), scherp, niets uitgebrand, het licht valt mooi, alleen jammer van de schaduw op de ogen, waardoor deze iets minder zichtbaar zijn. Niets dat niet opgelost zou kunnen worden in photoshop.

Voila... my opinion.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Zo slecht is de foto nu ook weer niet. .

Jawel, het is slecht. Zo slecht dat het geen uitleg hoeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
              Jawel, het is slecht. Zo slecht dat het geen uitleg hoeft.
              Dit is er helemaal over... ronduit belachelijk. Zeggen dat een foto slechts is en er nog durven bij zetten dat dat geen uitleg hoeft.

Goed bezig hier.

Comment

Dit is er helemaal over... ronduit belachelijk. Zeggen dat een foto slechts is en er nog durven bij zetten dat dat geen uitleg hoeft.

Goed bezig hier.
                Helemaal mee eens... Babsje wil bijleren, gaat er ook helemaal voor (zie groene bol) en de reactie van thesis is er helemaal over... Akkoord, foto staat niet in "discussie" maar in "showcase", maar met dergelijke kritiek komt men nergens...
                BD0910BE

Comment

..................[knip]
                  Zo slecht is de foto nu ook weer niet. Open compo (zoals ik ze graag zie en je moest er zelfs niet bij vertellen dat het in een zwembad was, de omkadering zit in de foto), scherp, niets uitgebrand, het licht valt mooi, alleen jammer van de schaduw op de ogen, waardoor deze iets minder zichtbaar zijn. Niets dat niet opgelost zou kunnen worden in photoshop.

Voila... my opinion.
                  Volledig mee eens.

Eigenlijk is die foto goed. Het verhaal in de foto is misschien een beetje saai voor ons, die niet weten wie die persoon is. Alhoewel deze dame wel een vriendelijke blik heeft, en dat maakt ook de foto.

Muggeziftje : Onderaan een stukje van de schouder wegcroppen/clonen.

Groetjes
                  Skitch
                  Last edited by Skitch; 6 oktober 2007, 14:36.
                  " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Zeg, willen die roepers van "onshowcasewaardig" er dan op zijn minst bijzetten WAAROM ze dit vinden ! Trouwens, daar beslist ALLEEN de topicstarter over !

Voila... my opinion.
                    Jouw opinie kan ik volledig mee akkoord gaan.

Comment

Inderdaad, men kan ook iemand op een fatsoenlijke manier verwijzen naar een ander forumonderdeel.
                      Maar Babsje, volgens mij heb je ook bij het op maat maken iets verkeerd gedaan. De foto lijkt mij een beetje in elkaar gedrukt in horizontale richting.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Je hoeft geen pro te zijn om te merken dat deze foto gewoonweg slecht is. Showcase is showcase en het aspect van bijleren heeft in dit gedeelte enkel te maken met het 'perfectioniseren' van je beheersde technieken en kunde. Het is niet de bedoeling dat men allerlei mislukte reisfoto's gaat posten en dat men nadien ook een positieve feedback of constructieve argumenten eraan moet hechten. Geen wonder dat de kwaliteit van SC zo achteruitgaat, en de katalysator hiervoor zijn de zovele mensen die mislukte foto's ook nog eens goed vinden.

Bovendien in showcase hoef je maar een foto goed of slecht te vinden. Ik vind die bovenstaande foto slecht, en in dit gedeelte ben ik niet verplicht om verdere uitleg daarbij te geven. Diegenen die zich daaraan irriteren, mogen dat van mijn part.

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht

Eigenlijk is die foto goed.
                        Eigenlijk is de paus zwart.

Comment

Voila... my opinion.
                          Op deze manier kun je natuurlijk elke scheve foto rechtlullen.
                          Het blijft hoe dan ook een slechte foto, licht valt niet mooi, dichtgeknepen ogen, witbalans niet optimaal, compo veel te krap en totaal oninteressant

Photoshop kan veel , maar je moet wel uitgaan van een redelijke basisfoto
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Naar mijn insziens zou deze foto ook beter passen in een ander forumonderdeel. Hem direct in showcase zetten vind ik ook niet zo'n goed idee. De TS moet ook wel weten dat er andere kanalen zijn natuurlijk. Maar gewoon negatieve kritiek geven zonder meer is ook niet echt nodig vind ik. Verwijs de persoon dan gewoon door of geef tips ofzo...

Glenn
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                              Photoshop kan veel , maar je moet wel uitgaan van een redelijke basisfoto
                              Ik heb photoshop hier al heel andere dingen zien rechttrekken. Aan deze foto is niet zo veel te verbeteren. Over de lichtinval kan je discuteren, maar hij heeft voldoende licht en het licht is onder controle, net zo zeer als over de compo. De éne houdt van krap, de andere ziet graag ruimte.
                              Het is niet omdat de photo geen "soep" gezien heeft, wat ik van deze foto vermoed, dat hij daarom per definitie slecht is. OK, er zijn dingen die voor verbetering vatbaar zijn, maar er zijn ook goede dingen aan deze foto.

En trouwens... "rechtlullen", is er misschien iets niet waar in wat er staat ? Je kan net zozeer een foto "kromlullen" .

Comment

Working...
                              X