Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leven in Cambodja

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leven in Cambodja

Vrolijke gezichten op plaatsen waar wij toch niet graag zouden leven...

Last edited by steldat; 27 september 2007, 21:58.
    Canonvijfdeemarkdrie

Re: Leven in Cambodja

'Streetlife' anders dan we hier gewoon zijn!
    Mooie shots.

mvg,

Roland

Comment

Ongelooflijk mooie portretten, zonder meer.
      Wat ik me afvraag is hoe je deze foto's hebt bewerkt om die mooie zachte kleuren te krijgen. Misschien zijn het zelfs de kleuren niet die het hem hier doen. Maar er is in elk geval iets in de bewerking van deze foto's dat ontzettend mooi is, alleen kan ik er mijn vinger niet opleggen wat dit juist is.

Maar ik zou het wel heel graag weten, wat het is. .

Comment

mooi!

Is de bewerking die de magische belichting + structuur goed tot zijn recht laat komen.
        Het heeft zo iets van de reflexi van een zwembad op muren, de belichting. Afwisseling van licht en donkere vlakjes.
        http://aljocha.tumblr

Comment

mooi en doet wat analogeachtig aan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zeer mooie beelden.
            Digi-Steve

Comment

Bedankt voor het antwoord op mijn vraag .

Blijkbaar een groot geheim.

Comment

foto 1 leuk familietafereeltje en een uitgesproken mogelijkheid om deze familie
                even vooruit te helpen met 100 Euro. ( al naar gelang uw budget).

foto 2 ..hier zou je een soortgelijke foto van 2 West Europese broertjes naast moeten leggen..ter contrast.

...zonder camera maak je de beste foto's...

Comment

Prachtige beelden.
                  En deze mensen, hoe arm ze ook zijn, zijn vaak gelukkiger dan sommige van ons.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Prachtige beelden.
                    En deze mensen, hoe arm ze ook zijn, zijn vaak gelukkiger dan sommige van ons.
                    Daar kan volledig in meegaan, het leven zoals ik het me van daar voorstel mooi op de plaat gezet in mijn ogen.
                    Last edited by jan.brouwers; 2 oktober 2007, 20:11.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucdepeut Bekijk bericht
                      Bedankt voor het antwoord op mijn vraag .

Blijkbaar een groot geheim.
                      Nou is geen geheim hoor, maar het weekend liep even anders als gepland.
                      Dus niet zo snel boos worden... in ieder geval hier het "grote" geheim.

Het zijn de originele RAW files die na een kleine onder en overbelichting in photomatix tot een namaak HDR bewerkt zijn. Hierna weer naar photoshop om de kleur, scherpte en formaat aan te passen. Dit alles geeft een een bijzonder effect. Het lijkt 80 % foto en 20 % schilderij, altans zo is mijn omschrijvig dan maar...

Ik ben met meerdere RAW's aan het proberen geweest, met soms prachtig resultaat, en andere geven dan veel ruis in de foto. Maar het is zeker leuk om met wat RAW's die nog op de PC staan aan de gang te gaan. Zelf bewaar ik alrijd de originele RAW's in een apparte directory, zodat ik af en toe weer eens een foto zie die ik op deze manier een kan bewerken.
                      Canonvijfdeemarkdrie

Comment

De zachte kleursetting van het geheel vind ik wel goed maar het oplichten van de gezichten vind ik nogal overdreven en daardoor onnatuurlijk. De rechterwang van de vrouw en zeker het oplichten van het gelaat van het jongetje onderaan rechts is voor mij overdreven:

(links: bijgewerkt, rechts: origineel)
                        mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                          De zachte kleursetting van het geheel vind ik wel goed maar het oplichten van de gezichten vind ik nogal overdreven en daardoor onnatuurlijk. De rechterwang van de vrouw en zeker het oplichten van het gelaat van het jongetje onderaan rechts is voor mij overdreven:

(links: bijgewerkt, rechts: origineel)
                          Je hebt helemaal gelijk als het om natuurlijke tinten gaat, want natuurlijk is de originele foto de plaat met de normale tinten. Maar juist de bewerkte versie geeft een heel appart beeld. Ik vond dat juist een leuk effect geven. Je kunt de foto op allerlei manieren aanpassen en als je 10 mensen dit laat doen heb je 10 verschillende resultaten. Afgedrukt zijn het echt prachtige platen. Maar niets mis mee... smaken verschillen.
                          Canonvijfdeemarkdrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
                            Nou is geen geheim hoor, maar het weekend liep even anders als gepland.
                            Dus niet zo snel boos worden... in ieder geval hier het "grote" geheim.
                            .
                            Ontzettend bedankt voor je uitleg .
                            En mijn excuses ook voor mijn ongeduld.
                            Boos was ik dus niet, eerder een beetje teleurgesteld want ik vind deze foto's echt wel héél sterk.
                            En ik wou dan ook ontzettend graag weten hoe deze tot stand waren gekomen. Met je uitleg maak je mij een gelukkig man, waarvoor dank.

Denk je dat het ook mogelijk is om tot min of meer hetzelfde resultaat te komen met aangepaste Jpeg's? Voorlopig ben ik immers nog niet overgestapt op Raw.

Comment

Twee zeer geslaagde opnames met liefde voor de mensen in de opname gemaakt. Dat stralen ze uit

De bewerkingen hebben wel iets. Voor mij persoonlijk maken ze het geheel iets te onwerkelijk maar laat dit vooral geen kritiek zijn.
                              Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                              X