Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Karen versus Porsche, (plus wat tech. uitleg)+ UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: -Karen versus Porsche, (plus wat techn. uitleg)

Oorspronkelijk geplaatst door vandrofr Bekijk bericht
    sorry, maar ik heb ook al betere foto's van jouw gezien

PS
    Deze link kan soms nuttig zijn :
    http://office.microsoft.com/nl-nl/wo...CH060830131043
    Als je over iemand anders z'n schrijffouten wil komen z**ken kijk dan eerst eens naar je eigen schrijfsel. Misschien dat er bij jou geen golvende rode lijnen onder de woorden staan maar dat wil nog niet zeggen dat bovenstaande zin goed Nederlands is hé

Voor de rest volg ik de mening van Doc_Holiday, wil de originele plaat wel eens zien!

Comment

Re: -Karen versus Porsche, (plus wat tech. uitleg)+ UPDATE

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      Ok, ik volg jullie ideen en heb de foto wat opgezuiverd links...
      volgens mij is dat er maar 1 ,de meeste willen toch graag de originele zien.
      zou toch ook een kleine moeite zijn !

@lucasbol knap van je dat je het zo uitlegt\de moeite neemt

Comment

Vraag me vaak af waarom de TS zich steeds moet 'verantwoorden' of een plaat klopt of niet en hoe hij tot stand is gekomen.
        Dit is showcase en dus vind je het mooi, matig of niets. Anders had ie wel in discussie gestaan denk ik.

Ik zie platen in HOF verschijnen die uit 2-30 foto's bestaan en/of dusdanig met fotoshop zijn bewerkt dat je je wel eens afvraagt: is dit nog wel fotografie of grafische kunst? En daar hoor je toch ook niemand over?

Aan de andere kant vind ik het geweldig dat mensen hier hun hoofd breken en met wiskundige formules proberen uit te vissen of deze klopt of niet. Eén ding is zeker... het plaatje heeft iets teweeg gebracht
        En als we dan toch aan het gokken zijn.. model heeft maat 36 en cup 75B
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Vraag me vaak af waarom de TS zich steeds moet 'verantwoorden' of een plaat klopt of niet en hoe hij tot stand is gekomen.
          Dit is showcase en dus vind je het mooi, matig of niets. Anders had ie wel in discussie gestaan denk ik.

Ik zie platen in HOF verschijnen die uit 2-30 foto's bestaan en/of dusdanig met fotoshop zijn bewerkt dat je je wel eens afvraagt: is dit nog wel fotografie of grafische kunst? En daar hoor je toch ook niemand over?

Aan de andere kant vind ik het geweldig dat mensen hier hun hoofd breken en met wiskundige formules proberen uit te vissen of deze klopt of niet. Eén ding is zeker... het plaatje heeft iets teweeg gebracht
          Dat er met Ps aan een foto gewerkt is vind ik helemaal niet erg, kan zelfs een grote meerwaarde bieden. Maar geef dat dan toe.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Wel, ik was niet aan't gokken . Btw model heeft maat 38 en 85C
            www.stevenlangeraert.com

Comment

Re: -Karen versus Porsche, (plus wat techn. uitleg)

wrong topic, sorry
              Last edited by vandrofr; 20 september 2007, 10:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                Maar geef dat dan toe.
                en als er niks toe te geven is, aanvaard dat dan?

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Toch boeiend wat iemand die zijn materiaal kent, kan teweeg brengen.

Grts

L.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emanon Bekijk bericht
                    Toch boeiend wat iemand die zijn materiaal kent, kan teweeg brengen.

Grts

L.
                    Dat is misschien wel één van de zinnigste dingen die ik in dit topic lees (naast de technische uitleg over het gebruik en de kennis van licht).
                    Prachtplaat voor mij en daarmee basta.
                    SITE: http://www.xraypictures.be
                    FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

boeiende foto... en tevens boeiende reacties :-)

'k heb mij een kwartier geamuseerd!!!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                        Dat is misschien wel één van de zinnigste dingen die ik in dit topic lees (naast de technische uitleg over het gebruik en de kennis van licht).
                        Prachtplaat voor mij en daarmee basta.
                        Zo zie ik het ook, basta.

ps. voor mij is het ook een vreemd iets dat de TS zich hier met uitleg "moet" verantwoorden over zijn geposte plaat. En het gaat ook mij iets te ver om een plaat hier via allerlei formules te gaan "ontleden", zet gewoon zelf je beste platen in showcase en laat anderen dat ook doen zonder dat ze op het matje moeten komen.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Volgens mij wil iemand met een foto een bepaald gevoel overbrengen. Getuige de reacties is dat niet helemaal gelukt denk ik. Men 'voelt' iets onnatuurlijks aan de foto. En als het wel de bedoeling was om dat onnatuurlijke gevoel over te brengen heb je een prima foto.
                          Ik ben er klaar mee.

Comment

Gezien het vrij hoog aantal reacties vind ik wel dat deze plaat een plaatsje in de HOF verdient.
                            www.stevenlangeraert.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                              ps. voor mij is het ook een vreemd iets dat de TS zich hier met uitleg "moet" verantwoorden over zijn geposte plaat.
                              Bij mijn weten "moet" de TS zich helemaal niet verantwoorden, hij/zij kiest er zelf voor dit te doen of niet. Als men een bedenking bij een foto heeft mag men die toch wel posten ... of mogen er alleen maar nikszeggende superlatieven in showcase gebruikt worden volgens u?
                              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                              En het gaat ook mij iets te ver om een plaat hier via allerlei formules te gaan "ontleden", ...
                              Gezien ik in deze thread de eerste was om formules te gebruiken zal ik dit even nader verklaren: Als een groot aantal mensen, inclusief ikzelf, het gevoel hebben dat er iets niet klopt met de verhoudingen én ik met een klein beetje gokwerk en enkele formules - waar ik als wiskundige geen last mee heb - kan controleren of dat gevoel overeenstemt met de realiteit dan doe ik dat. Daarna neem ik ook de vrijheid mijn bevindingen hier te posten voor de mensen die daar iets aan hebben. Voor degenen die daar niets aan hebben, wel ja, die slaan die post dan maar over hé. Met de gegevens van slr erbij (die ik niet kende) klopt de redenering trouwens nog altijd mits de fotograaf inderdaad toch wat dichter stond dan hij achteraf zelf inschatte.

mvg
                              Luc
                              Als er wind is, droogt de was.

Comment

Re: -Karen versus Porsche!

Mooie plaat, kleurpalet ok en compositie ook vind ik

Glenn
                                Last edited by Mordred; 22 september 2007, 13:26.
                                Mijn site...
                                vandaelefotografie.be
                                * BD0916BE *

Comment

Working...
                                X