Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-Karen versus Porsche, (plus wat tech. uitleg)+ UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• -Karen versus Porsche, (plus wat tech. uitleg)+ UPDATE

Modellen: Karen en Porsche....(en wat uitleg bijgevoegd,zie wat lager in deze topics)...Grtz, Daniel

En het advies volgend van enkele onder jullie,een gezuiverde versie bijgemaakt!

Last edited by fotodan; 18 september 2007, 11:50.

Re: -Karen versus Porsche!

jammer dat ze er voor staat

geintje hoor , wel vreemd dat de auto schaduw geeft en het model niet

grt frank

Comment

Ik kan me schromelijk vergissen, maar deze foto lijkt niet echt
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

een te opzichtige bewerking.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
          wel vreemd dat de auto schaduw geeft en het model niet
          Ik had het anders bekeken en gedacht : hoe in hemelsnaam zijn beide onderwerpen scherp ?

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
          Ik kan me schromelijk vergissen, maar deze foto lijkt niet echt
          Een foto is ALTIJD echt. Of omgekeerd : geen enkele foto is ECHT en altijd het resultaat van 1 of andere bewerking al is het maar een RAW->JPG conversie.

Toch een pluim van mij voor het concept
          natwork.be

Comment

mooi pakket
            www.stevenlangeraert.com

Comment

Foto klopt van geen kanten , verhoudingen zitten compleet verkeerd , zoals reeds opgemerkt auto heeft schaduw en model geen.
              Met de beste wil van de wereld krijg je dit model nooit in 'je porsche'
              Er zijn er hier al voor minder 'afgeschoten'
              Dit is een zeer slecht uitgevoerde collage , niet meer niet minder.
              ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Wel met deze foto ben ik wel heel tevreden!!!!!....vooral omdat ze je jullie zo mislijd!!!!

Effe wat uitleg geven hoe deze foto gemaakt is:

Ten eerste is het absoluut geen collage,alles wat er op de foto staat stond wel degelijk in de werkelijkhijd in die positie,
                buiten kleur en toning is er trouwens bijna niets gedaan in photoshop!

Ik denk nu echt dat jullie de zeer uitgebrijde mogelijkheden van natuurlicht onderschatten.

Foto is genomen met hoogstaande zon,zeer veel licht dus,maar de zon zit hier juist achter een grote witte wolk= softbox effect dus.

De vloer is heel witte beton (spiksplinternieuw!),dus daarop veel licht= tweede softbox effect.

En iedere goede fotograaf weet dat als je twee softboxen tegenover elkaar zet,je geen schaduwen bekomt.

Er zijn dus nergens geen schaduwen te bespeuren,zelfs onder de Porsche is het geen "echte" schaduw, alleen wat duisterder.

En vervolgens kwa verhoudingen,....wel als je met een relatief grote tele werkt,....dan bekom je dit effect heel eenvoudig.

Mijn toestel is ook een fullframe,....speeld ook een rol.

Soms maak ik wel "klassieke" fotos,(direct snapbaar), maar ik werk ook heel graag anticonformistisch,
                en tracht ook soms het uiterste uit mijn materiaal te halen,...en hierin sta ik regelmatig zelfs verstomd, wat je uit je body en lenzen kan krijgen.

En zeker ook nooit het licht niet vergeten, zeker niet te onderschatten,...je kan er ongelooflijke dingen mee doen!!!!

Ik wens jullie allemaal nog veel fotoplezier toe!

Groetjes, Daniel

Comment

Re: -Karen versus Porsche, (plus wat techn. uitleg)

sorry, maar ik heb ook al betere foto's van jouw gezien

PS

Deze link kan soms nuttig zijn :

Get Microsoft 365 support, help, and learning resources. Organize your life, expand your creativity, and protect what’s important with Microsoft 365

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht

En vervolgens kwa verhoudingen,....wel als je met een relatief grote tele werkt,....dan bekom je dit effect heel eenvoudig.

Mijn toestel is ook een fullframe,....speeld ook een rol.

Soms maak ik wel "klassieke" fotos,(direct snapbaar), maar ik werk ook heel graag anticonformistisch,
                    en tracht ook soms het uiterste uit mijn materiaal te halen,...en hierin sta ik regelmatig zelfs verstomd, wat je uit je body en lenzen kan krijgen.

Groetjes, Daniel
                    Je foto is genomen op 75mm met een F waarde van 3.2. Met die 2 waarden zijn nooit beide onderwerpen volledig scherp.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht

Ten eerste is het absoluut geen collage,alles wat er op de foto staat stond wel degelijk in de werkelijkhijd in die positie,
                      buiten kleur en toning is er trouwens bijna niets gedaan in photoshop!
                      Misschien dat je toch enkele foto's van deze shoot kan posten, zodat je iedereens twijfel meteen van de baan veegt. Net zoals iedere andere goede fotograaf maak jij toch ook meerdere shots tijdens zo'n sessie, niet?
                      Tenzij je natuurlijk zooo goed bent om zoiets in één keer te klaren

Comment

de porche is ook niet echt scherp te noemen ...
                        knappe foto vind ik het!

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

dit vind ik wel een goeie!!
                          zelfs onder de Porsche is het geen "echte" schaduw, alleen wat duisterder.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

jeeuuuu... wat een gezever over zo'n fraai plaatje

Hoe dan ook, op de ietwat ongemakkelijke pose van het model, vind ik het een zeeeeeer tof plaatje Vooral die auto

oh... en als je 15 meter van het model staat , heb je met deze waarden een DOF van 8 meter
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Goh... ik had Karen toch op de motorkap gezet, kwestie van al die uitleg overbodig te maken .

Heel interessant vind ik de uitleg over "natuurlijke softboxen". Ik had al gedacht aan scheerlicht over de grond.
                              Natuurlijk zit er schaduw onder de Porche en is dit geen "duisternis". Dat een Porche een grotere schaduw maakt dan een model, dat is vrij vanzelfsprekend, gezien zijn grootte. Dat je de schaduw van het model kan wegwerken, zou in weze ook moeten kunnen, maar ik twijfel of dat de foto mooier maakt.

Over de foto :
                              Het model is heel mooi belicht, misschien zelfs iets te goed, zodat de foto ietwat onnatuurlijk overkomt, maar voor dit soort shoots mag dat dan misschien wel.

Comment

Working...
                              X