Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geisha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geisha

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Mag zeker wel maar is mooier als je het kan vermijden. Dooddoener is hier de horizontale arm die schaduw afwerpt op de grond en haaks staat op de 2 andere schaduwen.In totaal zijn er drie schaduwpartijen op de ondergrond.
    Een storend effect bestaat vooral in schaduwen in verschillende richtingen en deze vallen dan meestal erg op bij horizontale vlakken (hier dus de bodem).
    Ideale oplossing is steeds experimenteel en gaat wel eens gepaard met kunst en vliegwerk.
    Op de achtergrond kan men dat effect maskeren doordat onderwerp er voor staat en ook doordat een grote afstand kan gemaakt worden tussen onderwerp en achtergrond. Op bodemvlakken is dat evenwel een ander probleem.
    Hier zou door het gebruik van kleppen op de lichtbron de bundel kunnen vernauwd worden zodat arm minder bovenlicht zou ontvangen. Een andere oplossing bestaat in een extra vloerverlichting die alle schaduwen zou maskeren. Een andere methode is het gebruik van een glazen ondergrond met diffusor (opaal scherm).
    Samengevat: studiowerk is super spannend en studioverlichting is dikwijls de reden waarom studiofotografen er hun haar bij verliezen. Verlichting is dan ook een job op zichzelf en vereist veel oefening en leren van mislukkingen.
    Hierbij mijn volle respect voor de door jou geleverde prestaties.

Henri

thnx allemaal.

@Henri: ook jij bedankt voor je uitleg. Super.

Dus als ik nog een spot/box langs de vloer zou richten, zo het minder opvallen denk je? of helemaal weg zijn?
    hmm... toch eens proberen de volgende keer.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

knap, knap! nummer drie spreekt mij 't meest aan, maar kijk met bewondering naar het in scene zetten van nummer 2...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

3 knappe met voorkeur voor de 2de
        www.fotofolio.be

Comment

Knappe reeks... 'k vind ze alle 3 super, maar die 2e heeft toch dat tikkeltje méér.
          BD0910BE

Comment

De derde is de max voor mij
            Alleen al hoe ze er in slaagt die vis tussen haar stokjes te houden
            Groetjes DD
            Fronstages

Comment

Working...
            X