Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geisha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geisha

Nog een paar uit de Geisha shoot van afgelopen zaterdag.

Modellen: Everly - Evita - Larissa
    Visa: InYourFace
    Fotograaf 1 : Moi.
    Assistentie: Remco

Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Geisha

3 prachtige!

En dan zeker de laatste

Tom
    ~TDN
    fotoblog: www.tdn9.be

Comment

Mooi MadMax, zeker de laatste... echt leuk

Comment

Die eerste !!!
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Vorige reeks vond ik wel wat indringender.

Wat ik mij nu afvraag bij zo'n shoot.
          De kleding, de attributen, de food, is dat iets waar je als fotograaf zélf voor zorgt of sleurt het model dit allemaal mee?

Comment

alle 3 weer kleine voorkeur nr 3

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
              Vorige reeks vond ik wel wat indringender.

Wat ik mij nu afvraag bij zo'n shoot.
              De kleding, de attributen, de food, is dat iets waar je als fotograaf zélf voor zorgt of sleurt het model dit allemaal mee?
              Uiteraard kunnen niet alle foto's de beste zijn van zo'n shoot. Echter de 35 die ik uit 300 heb gekozen zijn best te pruimen

Voor de setting van deze shoot heb ik voor gezorgd. Servies €10, tafel (zelf gemaakt maar voor meer doeleinden geschikt), garnalen, € 3 rijst koken €0.50 , sushi bij AH halen € 7, twee paraplu's €2 en wat te snoepen, totaal zeg maar 25 euro kosten.
              (bloem was van moeders en die was boos. 1 tak afgebroken tijdens transport terug. slik!!! Kamerscherm had ik al.)

Kleding heeft MUA geregeld via een advertentie op marktplaats in ruil voor fotomateriaal. Tis een paar weken voorbereiding maar dan heb je ook iets wat er op lijkt vind ik zelf.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

absolute voorkeur voor nummer 2 !
                Voor mij heeft die dat ietsje meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Uiteraard kunnen niet alle foto's de beste zijn van zo'n shoot. Echter de 35 die ik uit 300 heb gekozen zijn best te pruimen

Voor de setting van deze shoot heb ik voor gezorgd. Servies €10, tafel (zelf gemaakt maar voor meer doeleinden geschikt), garnalen, € 3 rijst koken €0.50 , sushi bij AH halen € 7, twee paraplu's €2 en wat te snoepen, totaal zeg maar 25 euro kosten.
                  (bloem was van moeders en die was boos. 1 tak afgebroken tijdens transport terug. slik!!! Kamerscherm had ik al.)

Kleding heeft MUA geregeld via een advertentie op marktplaats in ruil voor fotomateriaal. Tis een paar weken voorbereiding maar dan heb je ook iets wat er op lijkt vind ik zelf.
                  Bedankt!

Nee, natuurlijk kunnen ze niet allemaal even mooi zijn. 't is trouwens nog altijd kwestie van smaak.
                  Ik vind, als je er 5 héél goeie kunt uitslepen, dat je mag kontent zijn...ik zou er toch tevreden mee zijn!

Comment

Moeilijk kiezen tussen de drie. Getuigen van materiaalkennis en zorgvuldige voorbereiding.
                    Bij nr 1 stoort me wel een beetje het bovenlicht (met de schaduw onderaan) in combinatie met het licht komende van rechts. Geeft kruisverlichting (zie schaduw op voorgrond). Begrijp wel dat geprobeerd werd een haarverlichting te maken om het donkere haar los te werken van de donkere achtergrond. Mss afdekkleppen op lichtbron plaatsen, of smalle spotverlichting op haartooi toepassen.

Henri
                    lidnummer: BD0435BE

Comment

ik ga voor 3
                      Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                        Moeilijk kiezen tussen de drie. Getuigen van materiaalkennis en zorgvuldige voorbereiding.
                        Bij nr 1 stoort me wel een beetje het bovenlicht (met de schaduw onderaan) in combinatie met het licht komende van rechts. Geeft kruisverlichting (zie schaduw op voorgrond). Begrijp wel dat geprobeerd werd een haarverlichting te maken om het donkere haar los te werken van de donkere achtergrond. Mss afdekkleppen op lichtbron plaatsen, of smalle spotverlichting op haartooi toepassen.

Henri
                        Thnx allemaal.

@Henri. thnx
                        Echter vraag ik me af welke specifieke schaduw je dan stoort? Er werd uiteraard een haarlicht gebruikt (met grid 10graden), maar tevens nog 3 andere bronnen. Ik denk dat je dan kruisbelichting niet kunt uitsluiten? De vraag is dan, mag dat niet? Ben nog steeds in de leer hoor, dus shoot!
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Pff Madmax.. je moest eens weten welke soortgelijke ideeen ik allemaal heb..
                          Maar de middelen...
                          Super werk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            Thnx allemaal.

@Henri. thnx
                            Echter vraag ik me af welke specifieke schaduw je dan stoort? Er werd uiteraard een haarlicht gebruikt (met grid 10graden), maar tevens nog 3 andere bronnen. Ik denk dat je dan kruisbelichting niet kunt uitsluiten? De vraag is dan, mag dat niet? Ben nog steeds in de leer hoor, dus shoot!
                            Mag zeker wel maar is mooier als je het kan vermijden. Dooddoener is hier de horizontale arm die schaduw afwerpt op de grond en haaks staat op de 2 andere schaduwen.In totaal zijn er drie schaduwpartijen op de ondergrond.
                            Een storend effect bestaat vooral in schaduwen in verschillende richtingen en deze vallen dan meestal erg op bij horizontale vlakken (hier dus de bodem).
                            Ideale oplossing is steeds experimenteel en gaat wel eens gepaard met kunst en vliegwerk.
                            Op de achtergrond kan men dat effect maskeren doordat onderwerp er voor staat en ook doordat een grote afstand kan gemaakt worden tussen onderwerp en achtergrond. Op bodemvlakken is dat evenwel een ander probleem.
                            Hier zou door het gebruik van kleppen op de lichtbron de bundel kunnen vernauwd worden zodat arm minder bovenlicht zou ontvangen. Een andere oplossing bestaat in een extra vloerverlichting die alle schaduwen zou maskeren. Een andere methode is het gebruik van een glazen ondergrond met diffusor (opaal scherm).
                            Samengevat: studiowerk is super spannend en studioverlichting is dikwijls de reden waarom studiofotografen er hun haar bij verliezen. Verlichting is dan ook een job op zichzelf en vereist veel oefening en leren van mislukkingen.
                            Hierbij mijn volle respect voor de door jou geleverde prestaties.

Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Mooi reeksje, maar ik ga toch voor nummer 3. Misschien iets klassiek "MadMaxiaanser", maar ik vind het wel een perfect plaatje. Je zou zo willen proeven...

Comment

Working...
                              X