Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bandphotoshoot AdP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bandphotoshoot AdP

    Hier dan mijn eerste bandfotoshoot.
    De band is 'Angeli di Pietra'.
    comments en voorbeelden van 'verbeteringen' zijn welkom

    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: bandphotoshoot AdP

    oeps,

    de bewerking is wat slordig gebeurt, niet?
    halo's en slecht geblurde achtergrond.
    beter had je gewoon volopen diafragma gebruikt ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: bandphotoshoot AdP

      Ondanks het (niet zo netjes) geblur vind ik de achtergrond nog vrij druk (vooral de achterkant van de verkeersborden)
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: bandphotoshoot AdP

        Het was dan ook mijn eerste photoshoot, hé
        Ik had dan ook geen statief mee om met volopen diafragma te fotograferen
        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

        Comment


        • #5
          Re: bandphotoshoot AdP

          Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
          Ik had dan ook geen statief mee om met volopen diafragma te fotograferen
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Re: bandphotoshoot AdP

            sorry, fout getypt. ... om met een klein diafragma te fotograferen ...
            canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

            Comment


            • #7
              Re: bandphotoshoot AdP

              Wat heeft een statief met diafragma te maken De foto is gewoon nogal slordig bewerkt en tegen een drukke achtergrond genomen, in het vervolg beter een iets rustigere achtergrond kiezen.
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • #8
                Re: bandphotoshoot AdP

                volgens mij juist getypt: voor een blurry achtergrond hef je een volopen (groot) diafragma nodig, f 2.8 bijvoorbeeld. Aangezien de sluitertijd dan kort genoeg blijft heb je niet snel (overdag en in openlucht) een statief nodig.

                Denk dat hier de afstand tot de achterliggende gebouwen hier meer van belang was (als je alle bandmembers scherp wil)

                (je komt 1/9 niet naar HTL?)

                Comment


                • #9
                  Re: bandphotoshoot AdP

                  De fotoshoot vond net na hun optreden plaats en dat was in hartje Antwerpen --> redelijk moeilijk om een 'rustig' plekje te vinden.
                  Wat is HTL?
                  Last edited by gothtim; 21 augustus 2007, 14:50. Reden: typfout
                  canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: bandphotoshoot AdP

                    En ik bedoelde ivm dat statief het volgende:
                    meer scherptediepte --> diafragma moet kleiner --> meer donkere afbeelding --> langere sluitertijd gebruiken om dit te corrigeren --> meer kans op onscherpe foto (vooral bij valavond dan) --> statief is mss handig OF we zorgen voor meer licht (maar had beiden niet bij de hand)
                    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: bandphotoshoot AdP

                      Dit is in ieder geval de eerste foto van een metal/gothic band met bandleden die allemaal enigzins lachend of althans blij op de foto staan...

                      Comment


                      • #12
                        Re: bandphotoshoot AdP

                        Tenzij je aan de belichting al wat veranderd hebt, lijkt het hier niet dat je nog meer scherptediepte zou nodig hebben, zowel de voorste als achterste persoon zijn relatief scherp. Aangezien de groep belangrijker is dan een storende Antwerpse muur, is een grotere scherptediepte net datgene wat je hier wil vermijden.

                        Als de foto er zich toe leent kan je het effect van groot diafragma nog proberen nabootsen met masks, gradient-tool eventueel over verschillende layers. Maar sinds bepaalde delen van de achtergrond zich hier op dezelfde afstand bevinden als sommige bandmembers ga je nooit een realistisch effect krijgen. Persoonlijk zie ik niet meer mogelijkheden dan een egale zwarte Photoshop-achtergrond (met eventueel een halo rond de contouren) om een soort "studioshoot-gevoel" te geven

                        Herken de omgeving ni onmiddelijk (De Rots, Panddemonium, ..?). HTL = Hof Ter Loo
                        Last edited by Sam Jae; 21 augustus 2007, 15:13.

                        Comment


                        • #13
                          Re: bandphotoshoot AdP

                          Ah, ok, maar het was niet de bedoeling om het op een studioshoot te doen lijken ;-) En inderdaad, lachende gothic bandleden op een foto is weer iets wat origineels, samen met die 'urban' achtergrond
                          Het is inderdaad naast De Rots gefotografeerd, goed gezien ;-)
                          En ik kan 1 september niet naar Hof ter Lo, want dan moet ik fotograferen op velorock in Oostende met opnieuw Angeli di Pietra (zie foto hierboven), Killer, SODOM en nog veel andere groepen.
                          canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: bandphotoshoot AdP

                            Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
                            En ik bedoelde ivm dat statief het volgende:
                            meer scherptediepte --> diafragma moet kleiner --> meer donkere afbeelding --> langere sluitertijd gebruiken om dit te corrigeren --> meer kans op onscherpe foto (vooral bij valavond dan) --> statief is mss handig OF we zorgen voor meer licht (maar had beiden niet bij de hand)
                            Men bedoelde eigenlijk dat je diafragma beter open getrokken was, zodat er MEER licht binnenkwam en er dus een KLEINERE scherptediepte zou zijn (op die manier moet je achteraf niet gaan blurren in nabewerking). Een statief was dus zeker overbodig!
                            jelle.neewel.be

                            Comment

                            Working...
                            X