Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Riet+Ingrid (I)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Riet+Ingrid (I)

Ik ga voor nummer 2. Of er nu brubbels inzitten of rood of oranje of blauw te kort, maakt eigenlijk niet uit... De pose, de blik, het licht is gewoon heerlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      De foto's vind ik wel geslaagd, als ik mijn hand naast de foto's hou zie ik maar een klein verschil in kleurnuance (inderdaad een ietsje pietsje orange).

We zijn van Frederic natuurlijk gewoon dat hij pareltjes post en dan ben je automatisch een beetje strenger, maar om deze foto's nu af te breken dat gaat me wel wat te ver.
      Net zoals er zoveel soorten kleuren zijn zijn er ook zeer veel soorten huidtinten.
      Niet iedereen heeft tijdens de zomermaanden in België verbleven. Riet wist me voor de shoot te vertellen dat ze een maandje vakantie heeft gehad in het buitenland, in beter zonnige omstandigheden dan hier in ons eigen belgenlandje.

Over de visagiekleur zou je kunnen discussiëren, maar als je dan ook weet dat Ingrid voor deze eerste reeks enkel het gezicht onder handen genomen heeft en niet dan handen, armen en borst van Riet, dan vind ik sowieso dat beide kleuren matchen. Onverschil is er toch niet te merken? Dus, op dat punt heeft de visagiste correct werk geleverd.

Over het bijpoederen kan ik jullie volledig gelijk geven. Er waren achteraf gezien nogal wat glimmende vlekken welke vermeden hadden kunnen zijn.

Ook kan ik Bouk volledig gelijk geven wat de mind betreft. Die is op veel foto's gelijk ondanks m'n instructie's de lippen iets meer dicht te knijpen. Doch voor het gebruik in het portfolio vind ik dit totaal niet storend, alleen al omdat ik er telkens toch maar één foto van overhou. Daarin presenteer je ze niet in een reeks.

De tips van Trebs en MadMax wat het rood betreft zal ik zeker proberen. Dat is tenminste een tip waar ik iets aan heb. Aan gamma-beelden daarentegen...

Mvg,
      Last edited by Frederic De Smet; 21 augustus 2007, 05:53.

Comment

( Na doorlezing topic en enkele PM post verwijderd, omdat hij geen meerwaarde geeft. )
        Last edited by FestinaLente; 20 augustus 2007, 23:13. Reden: Missen is menselijk, mensen soms ook misselijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
          In my experience, another option is a new layer with "photo filter" of blue, with about 5% over the top of the base layer. Nikon's seem to have a yellow-orange skin tone, and the blue helps to bring that down a little.
          cool tip Will try that one over here.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

ik vind deze alledrie bijzonder geslaagd

mooie scherpte, en weet niet wat jullie misvinden met oranje tintje, maar dat maakt de foto voor mij net af!
            Fuji XPRO1

Comment

Ik vind dat gezeur over die oranje kleur sterk overdreven.
              Ik kan u zeggen dat iemand die enkele weken in azie vertoefd gemakkelijk een geel/bruine kleur krijgt, en Geel/bruin lijkt sterk op licht oranje.
              Ik spreek hierbij uit eigen ondervinding.
              Ik heb hier al veel slechtere fotos gezien, trouwens...
              Doe het hem dan maar eens na !
              Ik wou dat ik het kon !

Comment

indeed :-)

Oorspronkelijk geplaatst door weemaes Bekijk bericht
                Ik kan u zeggen dat iemand die enkele weken in azie vertoefd gemakkelijk een geel/bruine kleur krijgt, en Geel/bruin lijkt sterk op licht oranje.
                Ik wou dat ik het kon !
                Fuji XPRO1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weemaes Bekijk bericht
                  Ik wou dat ik het kon !
                  En ik vind ...

... dat gezeur net goed voor de TS. Nu heeft hij er een goede tip aan overgehouden
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                    Ik vond gewoon dat de huid een beetje "kwalijk" oogde (heb heel scherpe ogen ), m.n. ondanks make-up en mogelijke FDS blurbewerkingen. Vervolgens heb ik in Levels het middelste driehoekje (=gamma [hoewel PS dat naar 't schijnt niet perfect doet, om écht technisch te worden]]) helemaal naar rechts geschoven, waarna mijn vermoedens duidelijker zichtbaar werden.

Tot mijn eigen verbazing dook dit op 3 andere willekeurige foto's totaal niet op.
                    Dit is er gewoon over, gebruik je 'scherpe' ogen dan om zelf te fotograferen he !!!
                    De beste stuurlui staan aan wal en volgens mij heb jij nog nooit op een boot gezeten....
                    Maar wordt in het vervolg maar echt technish , dan kunnen we misschien nog iets leren . . .

Glenn

ahja, de fotos
                    ik vind ze wel geslaagd, niet je beste , maar zekers niet slecht te noemen
                    foto 2 is mijn favoriet, trouwens een zeer mooie meid die je daar gevonden hebt
                    Last edited by Mordred; 22 augustus 2007, 22:36.
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

Comment

Toen ik de foto's zag was mijn eerste reactie : Heel mooi !
                      En, ondanks sommige opmerkingen blijf ik ze mooi vinden. Voila!

Dus,

Comment

ik zie 3 maal eenzelfde blik, waarom?
                        http://www.tomvanryckeghem.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tompie Bekijk bericht
                          ik zie 3 maal eenzelfde blik, waarom?
                          Ze had haar andere thuis gelaten

Nee, op zich kan je dat erg vinden, maar als je dan weet dat zowel het model als ikzelf toch maar één foto houden voor het portfolio... Dan vind ik dat allemaal zo erg niet. Maar je hebt gelijk, diezelfde blik kwam heel vaak voor in de shoot.

Mvg,

Comment

Working...
                          X