Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
3 beelden uit het eerste deel van de beautyshoot die ik vandaag had met Riet.
Zoals meestal is de eerste make-up vrij naturel, extremere make-up is on the way
Model: Riet Sels
Visagie + haartooi: Ingrid Carlier
Fotografie: Fotofre
Ik vind de 2e pose van gelaat wel mooi, maar ik had deze gamma-aanpassing niet echt nodig om zo al te merken dat er boosaardige structuren in haar huid zitten... Het bevestigde mijn vermoedens. Om het voordeel v/d twijfel te geven heb ik het onmiddellijk op 3 andere foto's geprobeerd uit dit forum en nergens kreeg ik dit... Mogelijk standaard Nikon ruisbak? Of door dusdanige manipulatie om het geheel toonbaar te krijgen? Op de jpg-compressie zou ik het toch niet geheel durven steken, tenzij eerlijk tegenbewijs.
Van de wortelkleur ging ik maar niks zeggen, omdat er blijkbaar ook een kleur op het haar schijnt dat als excuus kan/moet dienen.
Ik vind de 2e pose van gelaat wel mooi, maar ik had deze gamma-aanpassing niet echt nodig om zo al te merken dat er boosaardige structuren in haar huid zitten... Het bevestigde mijn vermoedens. Om het voordeel v/d twijfel te geven heb ik het onmiddellijk op 3 andere foto's geprobeerd uit dit forum en nergens kreeg ik dit... Mogelijk standaard Nikon ruisbak? Of door dusdanige manipulatie om het geheel toonbaar te krijgen? Op de jpg-compressie zou ik het toch niet geheel durven steken, tenzij eerlijk tegenbewijs.
Van de wortelkleur ging ik maar niks zeggen, omdat er blijkbaar ook een kleur op het haar schijnt dat als excuus kan/moet dienen.
kan je dit ook eens uitleggen voor de niet-techneuten onder ons
kan je dit ook eens uitleggen voor de niet-techneuten onder ons
Ik vond gewoon dat de huid een beetje "kwalijk" oogde (heb heel scherpe ogen ), m.n. ondanks make-up en mogelijke FDS blurbewerkingen. Vervolgens heb ik in Levels het middelste driehoekje (=gamma [hoewel PS dat naar 't schijnt niet perfect doet, om écht technisch te worden]]) helemaal naar rechts geschoven, waarna mijn vermoedens duidelijker zichtbaar werden.
Tot mijn eigen verbazing dook dit op 3 andere willekeurige foto's totaal niet op.
Hebben hier dan eerst andere platen gestaan, want men spreekt van oranje foto's iets wat ik toch echt niet kan zien hier. Voor mij dan ook een mooie reeks.
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwersBekijk bericht
Hebben hier dan eerst andere platen gestaan, want men spreekt van oranje foto's iets wat ik toch echt niet kan zien hier. Voor mij dan ook een mooie reeks.
Nee Jan, het zijn nog steeds dezelfde platen. Er is dan ook niks aan de kleur van de huid gewijzigd in PS, de opnames gebeurden met de grijskaart en de foto's werden afgewerkt op m'n wekelijks gecallbreerd scherm.
Wat de opmerking van MaGuy betreft kan ik maar één iets zeggen: je hebt mensen die foto's bekijken en je hebt pixelneukers. Of ga jij ook bioscoopbeelden en schilderijen inscannen, uitvergroten tot in de pixel en naar gamma omzetten om maar iets te kunnen vinden wat jou niet aanstaat...?
De tijd die je er steeds in steekt mij aan te vallen op het forum -wat de laatste tijd serieus m'n voeten uit begint te hangen en tevens aan de forumleiding gemeld is- zou je beter wat in je eigen fotografische vaardigheden steken zodat je er ooit in slaagt iets betere beelden te maken dan de enige beelden die je hier postte!
En hopelijk komt er dan op een dag evenveel fotografische vaardigheden uit jouw handen dan dat er nu enkel uit jouw toetsenbord komt onder de vorm van technische beweringen! Of kan je kennis die je in pacht denkt te hebben zelf niet in de praktijk omzetten...? Mijn eerlijk tegenbewijs postte ik hier onderaan door een screendump van m'n RAW te tonen, iets wat ik normaal gezien nooit doe. Nu wacht ik op jouw eerlijk tegenbewijs...
Oh ja, en van jouw bewerking zou ik appreciëren dat je hem van het internet haalt, want daarin overtreed je de wet wat copywriting betreft. Maar ja, je kan dan ook niet alles weten hé
Wat men ook beweert of insinueert, ik kan alvast met deze beelden best leven.
Ze zijn mss wat geposeerd, maar dat is altijd met 'portret' en so what?
Frederic, doe voort jongen!
Technical explanation or not, grey card , good screen, whatever. The images are very orange and certainly don't show the natural feel you're implying.
When it comes to photographing people there are only so many things you can measure. The rest is feeling, my first feeling here was "shiny orange posed"
Now, I think that's a combination of factors. MU. I think it's a little weak here. The lighting, it's making her shine a lot. MUA could have brought that shine down by powdering.
Sorry, these aren't working as well for me as they could. Pose, lighting and MU all could have been better I think.
De foto's vind ik wel geslaagd, als ik mijn hand naast de foto's hou zie ik maar een klein verschil in kleurnuance (inderdaad een ietsje pietsje orange).
We zijn van Frederic natuurlijk gewoon dat hij pareltjes post en dan ben je automatisch een beetje strenger, maar om deze foto's nu af te breken dat gaat me wel wat te ver.
Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
De foto's vind ik wel geslaagd, als ik mijn hand naast de foto's hou zie ik maar een klein verschil in kleurnuance (inderdaad een ietsje pietsje orange).
Oranje of niet (bij mij heel acceptabel op het scherm) .. ik vind de platen best heel fraai. Poses iets minder, maar no2 weer heel leuk.
Enige (voor mij) zijn de glimplekken die iets te veel knallen, maar ik herken hier echt een FF plaat in.
En als we dan toch sex met pixels hebben vind ik op plaat 1 en 2 haar linker oog te dicht. Die zou je met de uitvloeitool iets groter kunnen maken. Maar dat is muggenziften want geen mens heeft 2 dezelfde grootte ogen.
Wat ik wel weet (van profs en tuts die ik gelezen heb) is dat ze heel vaak het rood verminderen in PS. Dat doe ik zelf ook met 10-15%. Maar dat is een persoonlijke smaak.
Wat ik wel weet (van profs en tuts die ik gelezen heb) is dat ze heel vaak het rood verminderen in PS. Dat doe ik zelf ook met 10-15%. Maar dat is een persoonlijke smaak.
In my experience, another option is a new layer with "photo filter" of blue, with about 5% over the top of the base layer. Nikon's seem to have a yellow-orange skin tone, and the blue helps to bring that down a little.
Comment