Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lieke en haar muis. ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lieke en haar muis. ;)

Afgelopen zondag nog wat plaatjes geschoten van mijn dochtertje.
    Is het wat ?

Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Re: Lieke en haar muis.

Ze luistert nog erg goed naar mama hé?

Drie vertederende plaatjes met een voorkeur voor nummer drie.

Het kan aan mijn scherm liggen, maar het wit is écht op het randje. Ik vraag mij ook af waarom je bij zo'n belangrijk onderwerp geen spotmeting hebt toegepast?
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

ga voor de eerste opname, maar bij allen kan er wel iets meer contrast in de achtegrond.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

heerlijk vooral nr 2
        Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

Comment

Met Bouk eens, contrast ontbreekt. Voor de rest heerlijke platen natuurlijk.
          http://www.fotohans.eu

Comment

nummer drie is een winner!
            don't play leapfrog with unicorns

Comment

Dank u dank u..

Mijn vraag is nu, kan iemand een foto van hierboven aanvullen met contrast..
              Ik vraag me namelijk af wat beter is. Lieke zit in een heel lichte omgeving met weinig verschillen in licht en donker.
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

Deze had ik nog niet gezien... Ze zijn misschien wat flets, maar wel schattig, vooral één en drie. Even iets geprobeerd, zoals gevraagd...

Moet wel zeggen dat het licht moeilijk zit, zo achteraan, waardoor ik persoonlijk vond dat je niet te ver kunt gaan met contrast. Dan krijgt ze wel heel donkere wangetjes. Tikkeltje contrast, curven iets omhoog (donkerder) en klein beetje kleur bijgevoegd (verzadiging). Zo oogt de foto m.i. nog natuurlijk.

Comment

Ja, van dat contrast had ik hetzelfde idee..
                  Maar ik moet zeggen dat deze bewerking inderdaad beter oogt.
                  Mams is er in ieder geval heeeel blij mee...hihi

Comment

Mooie reeks, no3!
                    Groetjes, Damiaan.
                    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

FestinaLente, mag ik zeggen dat ik je bewerking niet goed vind ?
                      Het wit dat in de originele foto nog goed zat is in uw versie veel te uitgebrand.

Comment

Idd dat wit is veel te veel uitgebrand.

heb me ook wat bezig gehouden met je mooie foto,

dit is wat ik bekomen ben :

Met de levels in PS cs gespeeld (=niet gewoon het contrast wat opschroeven)
                        en vind toch dat je foto nu nog beter uitkomt?

Mvg, maxim
                        UPDATED http://smax-photo.magix.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                          FestinaLente, mag ik zeggen dat ik je bewerking niet goed vind ?
                          Het wit dat in de originele foto nog goed zat is in uw versie veel te uitgebrand.
                          Ja, ge moogt da zeggen. Ik heb het er trouwens bijgeschreven... het licht valt op de achterkant, wat het extra moeilijk maakt met deze foto veel contrast toe te voegen. Als ik in photoshop de curves dicht trok, bleef het daar wit zien. Dus 't is uitgebrand, alleen valt het door het contrast ietwat harder op. Smax heeft dat intussen goed opgelost.

't Was maar een poging. Ik heb nog maar een basiscursus phtoshop gehad, he

Comment

Ik heb deze foto in Raw getrokken en in het origineel is het wit eigenlijk helemaal niet uitgebrand. Toch vind ik het nog steeds erg moeilijk om Raw over te zetten naar JPG. Misschien iemand wat tips ?

Comment

Working...
                            X