Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Drie vertederende plaatjes met een voorkeur voor nummer drie.
Het kan aan mijn scherm liggen, maar het wit is écht op het randje. Ik vraag mij ook af waarom je bij zo'n belangrijk onderwerp geen spotmeting hebt toegepast?
Mijn vraag is nu, kan iemand een foto van hierboven aanvullen met contrast..
Ik vraag me namelijk af wat beter is. Lieke zit in een heel lichte omgeving met weinig verschillen in licht en donker.
Deze had ik nog niet gezien... Ze zijn misschien wat flets, maar wel schattig, vooral één en drie. Even iets geprobeerd, zoals gevraagd...
Moet wel zeggen dat het licht moeilijk zit, zo achteraan, waardoor ik persoonlijk vond dat je niet te ver kunt gaan met contrast. Dan krijgt ze wel heel donkere wangetjes. Tikkeltje contrast, curven iets omhoog (donkerder) en klein beetje kleur bijgevoegd (verzadiging). Zo oogt de foto m.i. nog natuurlijk.
Ja, van dat contrast had ik hetzelfde idee..
Maar ik moet zeggen dat deze bewerking inderdaad beter oogt.
Mams is er in ieder geval heeeel blij mee...hihi
FestinaLente, mag ik zeggen dat ik je bewerking niet goed vind ?
Het wit dat in de originele foto nog goed zat is in uw versie veel te uitgebrand.
Ja, ge moogt da zeggen. Ik heb het er trouwens bijgeschreven... het licht valt op de achterkant, wat het extra moeilijk maakt met deze foto veel contrast toe te voegen. Als ik in photoshop de curves dicht trok, bleef het daar wit zien. Dus 't is uitgebrand, alleen valt het door het contrast ietwat harder op. Smax heeft dat intussen goed opgelost.
't Was maar een poging. Ik heb nog maar een basiscursus phtoshop gehad, he
Ik heb deze foto in Raw getrokken en in het origineel is het wit eigenlijk helemaal niet uitgebrand. Toch vind ik het nog steeds erg moeilijk om Raw over te zetten naar JPG. Misschien iemand wat tips ?
Comment